Terug naar overzicht
Eens was er een jonge vrouw, op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek ze naar de zon die over het strand onderging in de volle zee. Toen vroeg ze aan haar moeder “Mama, onze papa houdt van je en is je steeds trouw gebleven! Wat moet ik doen opdat ook mijn man me steeds meer zal beminnen?” De moeder dacht even na, dan bukte ze zich en vulde beide handen met zand… Zonder verder iets te zeggen, knelde ze de vingers van één hand in een vuist steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit en hoe krampachtiger zij haar hand rond het zand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen ze dit hand weer opende, kleefde er slechts nog enkele vochtige zandkorrels aan haar handpalm. De andere hand hat de moeder opengehouden als een schaal; hierin bleven de zandkorrels liggen en schitterden deze in de late avondzon. “Dit is mijn antwoord” zei de moeder zacht....dit is onze eerste lezing xxx
Eens was er een jonge vrouw, op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek ze naar de zon die over het strand onderging in de volle zee. Toen vroeg ze aan haar moeder “Mama, onze papa houdt van je en is je steeds trouw gebleven! Wat moet ik doen opdat ook mijn man me steeds meer zal beminnen?”
De moeder dacht even na, dan bukte ze zich en vulde beide handen met zand… Zonder verder iets te zeggen, knelde ze de vingers van één hand in een vuist steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit en hoe krampachtiger zij haar hand rond het zand balde, hoe sneller het zand eruit gleed.
Toen ze dit hand weer opende, kleefde er slechts nog enkele vochtige zandkorrels aan haar handpalm.
De andere hand hat de moeder opengehouden als een schaal; hierin bleven de zandkorrels liggen en schitterden deze in de late avondzon.
“Dit is mijn antwoord” zei de moeder zacht....dit is onze eerste lezing xxx
Ik ben hier ook naar op zoek...Wij hebben een ceremonie met de Goede Herder, en hebben van hen wel een bestand teksten gekregen, alsook van vrienden een hele stapel misboekjes. En toch zijn het altijd dezelfde paar verhalen die je terugvindt, nooit iets origineel... Ik dacht misschien eens in de bibliotheek te gaan zoeken of ze daar geen boeken met dergelijke teksten hebben.
wij gaan waarschijnlijk voor de eerste lezing een tekst nemen van de kleine prins - is altijd mooi, maar inderdaad je komt meestal dezelfde teksten tegen...
Ik heb hetzelfde gevoel: dat het meestal dezelfde teksten zijn. Wij gaan een gedicht nemen, misschien eentje van Toon Hermans. Dat is iets persoonlijker, maar toch ook nog mooi.