Terug naar overzicht
ik volg dit eventjes mee .. ben benieuwd:)
Ik ben vorige zomer reeds voor de wet getrouwd. We wilden de twee events (wet en kerk) splitsen en aangezien we vrij lang verloofd zijn leek het ons leuk om dat vorige zomer te doen met onze getuigen en beide gezinnen.Superfijn.Wij hebben gekozen voor een lange dienst (20min) ipv eentje van 10minuten.(die tijden kunnen overal verschillen maar in Gent is het meestal zeer druk waardoor je echt op tijd staat)Bij het binnenkomen werd de weddingmarch gespeeld en werd iedereen in suite gezet :)Eerst moeten we papieren tekenen met onze getuigen en dan gingen we naar een andere kamer waar we "voor echt" trouwden.Dan gaf de burgemeester een speech en maakte ze wat grapjes. We hadden echt geluk met haar.Wij hebben voor het jawoord mijn schoonbroer laten speechen (was echt supermooi) en na het jawoord heeft mijn zus "kiss me van Sixpence None the richer" gezongen.Zo werd dat toch een pak persoonlijker.
Wij zijn ook enkel voor de wet getrouwd en hadden wel een intrede- en uittredelied.Ik ben samen met mijn toen nog hubbie to be binnen gegaan in het gemeentehuis.De schepen die ons getrouwd heeft, had een persoonlijke speech geschreven voor ons en na het officiële gedeelte heeft mijn schoonzus nog een tekstje voorgelezen.Succes!groetjesSandra