Nu Online
Momenteel zijn er 518 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Personeel

16-4-2013 13:57:27
Hallo mede bruidjes en gommetjes :)

ik heb eens een heel ander vraagje...wie van jullie werkt ook met een zaal en aparte traiteur? kunnen jullie ons "personeelsprobleem" oplossen?
Het zit zo... vanaf 23u (na het dessertbuffet) zitten wij met een groot vraagteken ivm hoeveel personeel wij nodig hebben voor 75 personen. Wij hebben sowieso een barman en 2 personeelsleden van de traiteur de blijven tot het feest gedaan is om 3u. Is dit voldoende?
En wat zouden jullie verkiezen:
optie 1: gratis servies + bestek maar een hele avond een afwasser
optie 2: servies + bestek aan 0,65 per stuk, dit neemt de traiteur dan vuil mee terug dus geen afwasser

Mijn verloofde vindt het zonde om te betalen voor servies als het in de zaal maar om te nemen ligt. Maar gaat een afwasser niet duurder uitkomen? Het laatste wat ik wil is om 3u aan de afwas beginnen...

Bedankt om jullie meningen te delen :)

Michèle
24-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 742

Mario

Meld misbruik16-4-2013 15:34:13

Hallo Michèle,

Je hebt inderdaad meer dan voldoende personeel voor je feest. Mocht het in je prijs iets uitmaken, kan je zelfs nog de 2 kelners laten gaan en vanaf bijvoorbeeld 01:00 's morgens alleen de barman overhouden. Ik wil maar zeggen, zeker niet meer volk aannemen.

Neem het aanbod van de cateraar en je zal jezelf gelukkig prijzen voor de miserie die je "niet zult gehad hebben". De kok weet het beste wat hij nodig heeft aan aantallen en grootte van borden voor hetgeen hij serveert. De meeste zaaltjes hebben standaard huishoud porselein, maar daar kunnen de meeste koks geen bal mee aanvangen wegens te klein. (mocht je verloofde hierop commentaar hebben, laat hem afwassen de dag nadien, en hij zal je NOOIT meer tegenspreken.

Laat me weten hoe het afliep.. ;-)

Veel plezier op jullie dag.

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik16-4-2013 15:38:53

Voor jullie bestek is het eenvoudig hé: 0.65 x85 (iets meer om toch iets van reserve te hebben?) = 55.25€

Vind je iemand die het voor dit geld wil doen? Dan kan je kiezen.
Soms vind je mss studenten die graag iets verdienen en het mss al voor 40 euro zullen willen doen...

Persoonlijk zou ik voor dit geld gewoon ervoor kiezen dat de traiteur het weer meeneemt... Succes ermee.

Voor het aantal personeelsleden dat weet ik niet. Mss eens advies vragen aan zaal of traiteur.

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik18-4-2013 11:03:54

Ik ben het qua personeel niet eens met de suggestie van Mario om vanaf 1 u enkel een barman te nemen.
OK, je gasten kunnen zelf hun drank halen aan de bar, volledig mee eens! Dit zal ook goedkoper uitkomen dan als je barmannen rondlopen hebt die bestellingen opnemen want mensen bestellen dan vlugger.
Maar vergeet niet dat je zeker en vast minstens 1 iemand nodig hebt die de lege glazen afruimt. Want ik denk niet dat je gasten hun legen glazen zelf gaan terug brengen :-)

Mijn advies van personeel: bespaar daar niet te fel op. Je kan altijd mensen naar huis sturen als je merkt dat je bv. vanaf 1 u toch te veel volk hebt.

Ik zou qua bestek wel het aanbod van de traiteur aannemen.

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...