TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Deborah
13-9-2013
|
17-4-2013 8:29:34
bEIde kanten dus!! Is van rap te willen zijn :$
|
|
Marieke
18-5-2013
|
17-4-2013 8:54:07
Ma enfin zeg! Wat is dit nu? Ze moet het kleed toch op uw maat ongeveer hebben besteld? En alles is mogelijk! Je kan toch echt geen te groot kleed aanhebben? En moeilijk klant? Daar word ik zooo pissig van he! Ik ken niemand die zoveel geld uitgeeft en daar gewoon makkelijk over doet. Voor een trouwkleed moeten ze hun tijd nemen voor jou. Zelfs al wil je er dertig passen. U niet laten doen he.... Of inderdaad een goede naaister zoeken. Veel succes!
|
|
Ann
24-1-2014
|
17-4-2013 9:18:35
dit is echt geen service! en als dit je droomkleed ie en je moet betalen voor de retouches, zou ik het gauw mee nemen en door een goei naaister die er mer plezier een pareltje van maakt laten retoucheren!
veel succes!x
|
|
marijke
17-8-2013
|
17-4-2013 9:34:32
dit vind ik toch ook niet kunnen. Klant is koning! Ik zou ofwel heel hard op m'n strepen staan, of idd een andere goeie naaister zoeken!
|
|
fabienne
14-6-2013
|
17-4-2013 11:03:26
das erg op de site van bruidsmode steven staat dat ze elke jurk aanpassen anders eens bellen naar hun
|
|
Bea
6-7-2013
|
17-4-2013 11:45:05
Ongelofelijk! Zeker omdat je het kleed hebt besteld, dus ze hebben je maten dan toch doorgegeven? Verkleind ga je niet zijn dus die split moet ook voor jou op de juiste plaats zitten. Heb je iemand die je steunt en mee kan gaan praten? Maar ik zou ook eerder gerust zijn met een naaister die het ziet zitten en begrijpt dat een trouwkleed als gegoten moet zitten.
|
|
Deborah
13-9-2013
|
17-4-2013 12:30:53
Inderdaad!! Ze hebben mijn maten doorgegeven aan de leverancier en bestelden een 36. Ik zei nog: "Zou je niet beter een 34 bestellen" waarop ze antwoordden: "neenee, dat gaat te klein zijn. 't Is beter dat het iets groter besteld wordt, want een kleed kleiner maken kunnen we hier nog altijd doen" :-/
Ik heb volgende week vrijdag een nieuwe afspraak, want mijn kleed hangt daar natuurlijk nog! Mijn tante (naaister) gaat mee zodat zij al eens kan kijken of hetgeen ik vraag mogelijk is. Maar uit mijn beschrijving kan ze toch afleiden dat het wel mogelijk is. Jammer dat zij de professionele machines niet heeft om het kleed aan te passen, anders kon zij het doen! Zij en ook mijn moeder zouden de winkel nog een kans geven, maar ik heb er toch geen vertrouwen meer in hoor! En ook: als je je er niet op je gemak voelt, dan laat je jezelf vlugger iets aanpraten dat je niet wil.
Ik heb gebeld voor een nieuwe afspraak. Ik zei dat mijn tante mee komt en dat zij ook eens gaat kijken omdat ze naaister is. Hun antwoord: "Er moet ons niemand komen zeggen hoe wij het moeten doen. Er komt niemand anders aan dat kleed behalve ons huisnaaister, die hier al 30 jaar werkt." Ok, misschien had ik beter niet gezegd dat mijn tante naaister is :-), maar zo reageer je niet! En dan te denken dat ik daar mijn kleed persé wou kopen omdat de service zo goed leek! Ze waren supervriendelijk in het begin; cavaatje hier, complimentje daar, alles was mogelijk, maar eens het voorschot betaald was, keerden ze hun kar. Ik vind dat heel die branche zooo opdringerig en alwetend is. Ze profiteren vlug van jonge meisjes die volgens hen toch nog geen mening hebben.
Dus tot volgende week vrijdag ga ik elke dag het internet afschuimen op zoek naar het geschikte naaiatelier! :-)
Ben zenuwachtig, maar ga inderdaad op mijn strepen staan nu!
|
|
Deborah
13-9-2013
|
17-4-2013 12:34:53
@ Fabienne; bedankt, ik zal hen ook eens contacteren. 't Is wel een uurtje rijden (ben van Berlare), dus hopelijk vind ik nog iets dichter bij huis!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
17-4-2013 13:45:04
Deborah, ik heb m'n jurk gekocht in St Niklaas. Door omstandigheden ben ik eens bij de naaister thuis gaan passen ipv in de winkel zelf. Dat was ook in St niklaas. Dat is volgens mij iets dichter bij je thuis. Het heette daar "atelier Sybille" als ik het me nog goed herinner. Het was gewoon bij haar thuis, de naaimachines heb ik niet gezien, daar kan ik dus niets van zeggen. Maar ze heeft me wel prima geholpen. In de winkel waren m'n maten genomen, en ze had de jurk dus uitgelaten. Toen ik bij haar ging passen, was het te breed, en ze heeft de jurk opnieuw afgespeld en dus terug ingenomen. anderhalve week later ben ik de jurk gaan halen en hij paste perfect.
als je wilt, stuur ik je een berichtje met de gegevens die ik nog van haar heb.
|
|
Peggy
28-9-2013
|
17-4-2013 14:20:27
Ik heb vorige week bij mijn eerste pas ook zoiets meegemaakt. Het kleed staat open aan de zijkant van mijn borsten maar volgens de naaister kan dit niet verholpen worden omdat de rug dan open komt te staan, vanonder trok het scheef, ik vroeg om een sluier te passen en kreeg als antwoord dat dit niet op mijn kleed past,......
Ook zit dus met een slecht gevoel naar mijn jurk toe, wat een leuke dag had moeten worden is een serieuze domper en ik loop al een week slecht gezind van de teleurstelling en de onzekerheid of ik me bij de 2de pas wel ga mooi vinden in mijn kleed.
De commentaar van wij weten wat we doen, en wij doen dit al 30 jaar komt bekend voor.
|
|
Deborah
13-9-2013
|
17-4-2013 16:15:44
@ Katrien; bedoel je couture sybella? Je mag zeker de gegevens doorsturen, ik zal haar dan eens mailen.. :-)
@ Peggy; ik had ook al een reactie geplaatst op je post omdat ik zag dat je in dezelfde situatie zit :p! Ik zal je anders op de hoogte houden van mijn zoektocht naar een atelier. Dan kan je dit eventueel ook in overweging nemen. Volgens mij hebben de naaisters van de winkel waar we ons kleed gekocht geen vertrouwen in zichzelf en durven ze er niet aan beginnen ofwel ontbreekt de goesting (maar dan vraag ik me wel af of ze het juiste beroep gekozen hebben!). Geen nood, we komen er wel uit!
|
|
caroline
1-6-2013
|
17-4-2013 20:46:01
Hoi, mijn Verhaal is eigenlijk ook gelijkaardig. Hoe je de naaister omschrijft klinkt ze heeL gelijkaardig met deze die ik ook had. De jurk was echt veel te groot en paste niet mooi aan. De decolte was precies gemaakt voor een D cup ( ik heb een B-cup) en khad niet het gevoel dat mijn jurk flatteerde. daarboven was de commentaar van de verkoopster niet echt geloofwaardig.en mocht ik geen sjaals meer passen want de volgende stonden al aan te schuiven. Dit was in februari en heb er al een paar slapeloze over gehad. Nu Zaterdag is het 2 e pas en ik ben benieuwd hoe de jurk me zal passen. Kheb eigenlijk het gevoel dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt terwijl het volgens mij vooral ligt aan het feit dat trouwwinkels hun jurken te ruim bestellen. Want de jurk vond ik echt mooi toen ik ze paste (deze was een maatje te smal maar dus wel mooi aansluitend. Mijn moeder zegt dat ik moet vertrouwen hebben in de naaisters en dat dit een heel ander beeld zal geven als alles is aangepast. Ik bendus benieuwd, maar als de 2epas ook zon tegenvaller wordt denk ik er ook aan om iemand anders te zoeken voor de retouches. Al was het maar dat als ze 42€per uur aan retouches vragen ze me met iets meer ethousiamse mogen behandelen.
|
|
Peggy
28-9-2013
|
17-4-2013 21:28:15
Wij hebben bij de aankoop van mijn kleed en tijdens de 1ste pas ook niets te drinken gehad. Na een uur daar in een droge ruimte heb je inderdaad ook dorst en de aankoop van je kleed mag toch ook gevierd worden ?
Ik had het me anders voorgesteld, mijn beste vriendin die mee was tijdens de 1ste pas was nog slecht gezinder dan mezelf door de aanpak van de verkoopster/naaister. Moet je niet vragen ?
Bij mij was het dus bij Lilian Claes, eerst je een kleed opdringen, vervolgens niets te drinken krijgen, dan onbeschoft worden als je wat vraagt over de maten van je kleed, je niet willen helpen met accessoires.
Op mijn kleed hoort ook een sjaal die je rond je middel draait, maar die is daar nergens te bespeuren. Hadden ze niet zeiden ze. Ik heb zaterdag naar JPC in Antwerpen gebeld en die sjaal hoort gewoon bij het kleed en de prijs bij. Dus ik teruggebeld naar Lilian CLaes dat ze die sjaal maar moeten zien te verkrijgen. Kreeg ik als antwoord oh ja die hangt gewoon in de winkel maar WIJ vinden dit niet mooi op het kleed !!! Volgens mij proberen ze hem gewoon te verkopen aan een andere bruid die een sjaal zoekt.
Neen een goed gevoel heb ik er niet meer bij.
|
|
Brigitte
|
17-4-2013 22:05:18
wat een spijtig voorval . onze dochter heeft haar kleed ook bij lilian claes gekocht. Ze heeft al een 1 ste pas achter de rug , de naaister heeft ons verder geholpen met de pas haar kleed had een lange sleep die mijn dochter te lang vond , de naaister gaf wel aan dat ze de sleep zo zou laten omdat dit bij het kleed hoorde . maar ze was echt vriendelijk , onze dochter zegde toch haar sleep korter te maken , dit heeft ze dan zonder problemen gedaan , wij hebben er echt geen klagen over , en haar kleedje paste mooi , weet wel dat alles kan en moet veranderd worden indien nodig , je betaald er toch genoeg voor lilian claes heeft toch wel een goede naam wij zijn daar terecht gekomen via mensen die we kennen en vorig jaar getrouwd is onze andere dochter trouwt volgend jaar en heeft haar kleedje ergens anders gekocht zij zag 2 kleedjes ongelooflijk graag , uiteindelijk heeft ze 1 kleedje gekozen , maar wordt gedeeltelijk veranderd in het model van het 2 de kleedje , er moest zelfs een apart stukje stof apart voor besteld worden . voor de veranderingen moet zij zelfs niets betalen , dat is toch een super service niet ? zo zou het overal moeten zijn , je moet een beetje geluk hebben denk ik
|
|
Deborah
13-9-2013
|
18-4-2013 10:19:32
Ik begrijp het toch niet hoor. Moeten de naaisters het dragen of wij? Ik begrijp dat ze al jaren ervaring hebben, maar soms denk ik dat ze gewoon de moeite niet willen nemen en voorrang geven aan 'makkelijkere' jurken om te retoucheren. En dan te denken dat ik helemaal niet onvriendelijk of moeilijk deed hé, maar ik kan moeilijk zeggen dat ik het mooi vind als dat niet zo is.
Caroline; ik duim voor je 2e pas! Laat je weten hoe het geweest is?
Peggy; volgens mij zouden ze de sjaal inderdaad doorverkocht hebben aan een andere bruid. Met Lilian Claes heb ik geen ervaring. Bij mij was het een winkel in Geraardsbergen. En als alles achter de rug is, krijgt deze hier een eervolle vermelding.
Ik heb trouwens besloten dat ik nu zaterdag om het kleed ga en ik ga eens gaan horen bij de naaister uit Sint-Niklaas. Ik neem mijn verloofde mee, want ik verwacht wel wat problemen als ik daar onverwachts (ze verwachten mij pas volgende week vrijdag) opduik en mijn kleed vraag :-)!
|
|
Nele
4-7-2014
|
18-4-2013 19:53:28
@ Deborah: Kan je me anders de naam van de winkel in Geraardsbergen mailen ofzo? nelekennr37@hotmail.com Wij trouwen pas volgend jaar en zijn van de regio Ninove - Geraardsbergen. Nooit slecht om eens verschillende meningen en reacties te horen over een bruidswinkel. Ik vind ook wel als je zoveel moet betalen voor een jurk, ze wel wat vriendelijk mogen zijn en de dingen doen die je vraagt. Zij hebben de nodige ervaring inderdaad maar jij moet je wel goed voelen in je kleed.
|
|
caroline
1-6-2013
|
21-4-2013 8:13:35
Hoi, even een update na mijn 2e pas: het was super! Ik had er op voorhand echt stress voor maar het was ongelooflijk hoe goed ze de retouches hadden uitgevoerd. Want de decolte moest echt van een ruime D naar een b en niets paste aan. Het was een andere naaister deze keer en er bleef de hele tijd nog een verkoopster bij die me nog vanalles van sjaals ed heeft laten passen. De service was echt een groot verschil met de vorige keer. Dus nu ben ik terug helemaal blij met mn jurk! Hopelijk stelt het jullie al een beetje gerust?
|
|
Bea
6-7-2013
|
21-4-2013 10:01:02
@Caroline: Super! Fijn dat je nu met een gerust gevoel kunt aftellen naar je grote dag! Binnen 2 weken moet ik gaan. Ik verwacht geen problemen omdat de jurk vorige keer al zo goed paste (outlet) en eigenlijk enkel ingekort moet worden en een beetje versmald. Hoop toch dat het een fijne aangelegenheid wordt... @Deborah: Hoe is het gegaan?
|
|
Deborah
13-9-2013
|
22-4-2013 13:12:38
Caroline; idd super!! Ben heel blij voor je! Ook goed dat de naaisters het dan toch versmald hebben. Daar wou de mijne gewoon niet aan beginnen!
Bea; ik ben dan met mijn vriend om het kleed gegaan zaterdag en we hadden ons natuurlijk aan het ergste verwacht :-), maar we kregen het meteen mee! Misschien dachten ze "och, da's nog gemakkelijk; krijgen we nu al ons geld en moeten we er niet meer naar omkijken." We zijn dan ook maar vriendelijk gebleven, maar heb toch gezegd dat ik teleurgesteld was. (achteraf denk je dan wel: "ik ben weer te gemakkelijk geweest. Ik zou korting moeten geëist hebben!)
Gisteren dan nog eens het kleed aan gedaan met hulp van mijn mama en we hebben het dan eens samengetrokken (mijn moeder had 5 cm vast!!) en toen was het wel mooi. Dit wil dus zeggen dat maatje 34 / XS zo goed als perfect zou hebben gezeten want dat was in totaal 4cm smaller dan maatje 36 / S. Morgen ga ik naar de naaister uit Sint-Niklaas. Hopelijk ziet zij het zitten. Ik zal na de trouw dan eens een 'voor en na'-foto plaatsen van het kleed :-) (is wel nog een tijdje! :p)
Maar 'k heb dus toch al wat meer hoop :-)!
|
|
Bea
6-7-2013
|
22-4-2013 20:15:31
Goed dat je het meehebt! Ik ben ook niet goed om kabaal te maken en zo korting te krijgen. Waarschijnlijk zal een andere naaister er wel weg mee weten maar ik begrijp je frustraties dat ze niet gewoon besteld hebben wat je gevraagd had! Hou ons op de hoogte!
|
|
Deborah
13-9-2013
|
23-4-2013 10:12:05
Zal ik doen :-)!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|