Terug naar overzicht
Als hij dit gaat doen zou ik toch eens gaan op internet gaan kijken wat een ceremoniemeester allemaal moet doen . ook al heeft hij zoveel organisatietalent , dit is toch iets anders . Til je er niet te zwaar aan als er iets fout loopt dan is het misschien ok maar anders zou ik opteren voor een " echte" ceremoniemeesterIk denk dat het ook niet leuk is voor je beste vriend als er iets fout zou lopen
Hey Dries,Wij hebben ook zo iemand hoor...Maar voor ons was het vooral belangrijk dat hij het uur in het oog houdt en vooral aan de kerk alles in goede banen zal leiden... Het is volgens mij zeker te doen, maar ik heb hem dan wel een super gedetailleerde dagplanning gegeven en we hebben dat al verschillende keren overlopen.Aan de pastoor had ik gevraagd hoe da dan gaat binnen de kerk... hij zei dat ze zelf liever hebben dat er geen echte ceremoniemeester is... In de kerk is er een 'oudere' msdinaar die alles in goede banen zal leiden! Een week voor de trouw gaan wij alles et hem doornemen in de kerk zelf..Dus volgens mij zeker te doen hoor! Ik heb trouwens al veel huwelijken gezien in de compagnie waar er geen 'echte' ceremoniemeester was hoor! x
Vooral ook letten dat hij niet in de weg staat van de fotograaf... vb bij het buitenkomen van de kerk... (gooien rijst bv)
Onze weddingplanner ging ook eerst onze ceremoniemeester zijn. Ze heeft verscheidene keren met iemand meegelopen maar vond het extreem moeilijk.Ze is nu cursus aan het volgen.Het is écht niet te onderschatten.Tenzij je het wat losser wil zou ik een vriend echt afraden.
Hoi!Wij hebben mijn beste vriendin gevraagd voor deze rol. Ik ben er namelijk helemaal niet van dat een vreemd ons gaat vertellen wat te doen. Mijn vriendin heeft dit ook nog nooit eerder gedaan maar ik weet dat ze het zal kunnen.Ik denk dat zolang hij precies weet wat hij moet doen dat er niks in het 100 gaat lopen. En geloof me maar er zal vast wat mis gaan maar het zal nooit geen grote ramp worden. Een ceremoniemeester in, zoals op internet staat, de regiseur van de trouw. Hij zal alles in goede banen moeten laten lopen en eventuele problemen oplossen. Maak gewoon een lijstje met wat je denkt dat hij zal moeten doen. Bespreek deze met elkaar en bedenk ook de dingen die fout kunnen gaan. Vraag naar wat hij zou doen. Dan kom je al een stuk verder. Maar vooral heb er vertrouwen in en geniet van je dag!Succes!