Terug naar overzicht
Zeer interessante vraag Veva! Ik zou denken de vrienden aan de dansvloer, dan is die tafel zo goed als leeg en kan de oudere generatie al zittend naar de dansvloer kijken zonder teveel hoofden in de weg?! Maar zoals ik al zei, interessante vraag :) ik volg mee!
Mij hebben ze ooit aangeraden om de mensen waarvan je verwacht dat ze maar weinig op de dansvloer gaan staan, het dichtst bij de dansvloer te zetten. Op die manier zijn ze toch ook betrokken bij het hele dansgebeuren en heb je geen "leeg gevoel" in de zaal, wat wel zo zou zijn als je ze aan de verste tafels zet.
Ik zou de ouderen zeker niet direct aan de boxen zetten want dan jaag je ze sowieso naar huis.
Hoi Veva,de plaatsing is niet afhankelijk van de ouderdom maar de "belangrijkheid van de genodigden". Dus op een huwelijksfeest gaat de volgorde van belangrijkheid via de graad van verwantschap.Dus: Eretafel #ERE#; tafel nonkels tantes bruid A #1#; tafel nonkel tantes bruid B #2#; nonkels tantes bruidegom #3#; tafel neven nichten bruid #4#; neven nichten bruidegom A #5#; neven nichten bruidegom B #6#; vrienden bruid #7#; vrienden bruidegom #8#; collega's bruid #9#; collega's bruidegom #10#dit geeft in de zaal:dansvloer en DJ 109 - 7 - 86 - 4 - 53 - 1 - 2 ERE
Hey Mario,ik vind mijn vrienden precies toch belangrijker dan mijn neven en nichten die ik maar eenmaal per jaar zie... En wil mijn vrienden dus ook liever dichter bij ons hebben.Ik antwoord je PM vanavond :-)Maar tot nu toe zijn de meningen dus al verschillend... mhmhm wordt nog een moeilijke puzzel.
Wij hadden daar nog helemaal niet over nagedacht en toen we woensdag langs gingen in onze zaal voor de tafelindeling vroegen ze dan welke tafel we waar wilden en hadden we geen idee :p. Zij zetten de eretafel normaal ergens in het midden tussen de dansvloer en de bar (andere kant van de zaal). Wij hebben dan besloten om de nonkels, tantes, mémés en pépés het dichtst bij ons te zetten omdat dat wat meer traditionele mensen zijn die het belangrijk vinden dat ze als dichte familie dicht bij het bruidspaar zitten. De oudere mensen hebben we dichter bij de bar gezet omdat die niet allemaal goed tegen lawaai kunnen. Dan de tafel met vrienden waaraan de getuige van mijn vriend zit, hebben we ook dicht bij ons gezet. De rest van de vrienden zitten wat verspreid rond de familie, en de meest luidruchtige hebben we dicht bij de dansvloer gezet, zodat het minder uitmaakt als ze veel lawaai maken :D. Neven en nichten hebben wij niet zoveel en die zitten dus aan dezelfde tafels als de nonkels en tantes...Ik begon gisteren ook te twijfelen of het voor de oudere mensen niet leuker is om dichter bij de dansvloer te zitten zodat ze toch wat van de actie kunnen meepikken, maar eens de mensen beginnen te dansen, kunnen ze zich wel eens aan een andere tafel gaan zetten dichter bij de dansvloer denk ik. Denk dat die tafelindeling niet zo strikt blijft eens het dansen is begonnen :)
Tegen ons hadden ze gezegd om de mensen die graag dansen naast de dansvloer te zetten
De dansers naast de dansvloer. Mensen die niet dansen zitten heel vaak ook liever een beetje rustig ipv de hele tijd in het danslawaai.Een zaal ziet altijd leeg tijdens het dansen, dan doet dat er ook helemaal niet meer toe :)Als de dansvloer maar niet leeg is.Wij zetten onze beste vrienden bij ons aan de eretafel. Dat is veel leuker.Maar al te vaak zag ik dat de vriendentafels een toptijd hadden en de bruid en bruidegom zich doodverveelden aan tafel. Daar heb ik geen zin in :)De eerstvolgende tafel is wel voor de ouders.En de rest maakt me weinig uit, maar de andere vrienden en de neven en nichten en de collega's komen rond de dansvloer te zitten.
Ik denk dat het voor veel ouders wel leuk en belangrijk is dat ze mee mogen zitten aan de eretafel, ze hebben vaak toch ook heel lang mee naar je grote dag toegeleefd, en geholpen met voorbereidingen enzo (bij ons althans). Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ik me zou vervelen bij onze ouders aan tafel (andere mensen misschien wel natuurlijk). Bovendien hebben we dan toch nog de hele avond op de dansvloer om met onze vrienden te feesten.
@Marieke, hoe is dit onthaald bij de ouders en grootouders? Wij willen dit ook doen maar moeten best ook nog eens de ouders aan 2 aparte tafels zetten (klikt niet zo super). Maar ben beetje bang voor de reactie van de grootouders. De ouders vinden het niet zo erg maar kan me voorstellen dat mijn bomma het wel erg gaat vinden... erger nog mijn ouders willen liever bij hun vrienden dan bij hun familie :s ppffff die tafelindeling zorgt er nog eens voor dat ze mij naar het zothuis kunnen brengen ;)
ik zou de oudere generatie niet te dicht bij de boxen zetten om ze inderdaad niet 'naar huis te jagen', zeker als je wat modernere/jongere muziek wil.Of je de traditionele regels volgt, is een eigen keuze. Je riskeert familie voor het hoofd te stoten als je het niet doet maar het jullie dag - en als je liever de vrienden dichtbij wil, doe dat dan gewoon. Commentaar komt er toch ;-)