Terug naar overzicht
Hey Tinne,Ik begin me ook zorgen te maken over de kleine dingen, ik heb schrik dat ik iets over het hoofd zie. Wij komen de zaal binnen nadat iedereen aan tafel is, samen met onze twee dochters. Wanneer we de openingsdans doen ben ik ook nog niet uit, ben dus ook benieuwd naar reacties :-) Voor versiering zal ik eens gaan kijken bij de action. Ik dacht voor de kerk met grote vazen te werken met een kaars in langs het gangpad. Het is een heel klein kerkje waar we trouwen dus simpel houden is de boodschap. Deze zouden dan mee kunnen verhuizen naar de feestzaal. groetjes, en nog veel succes!
Ik denk: go with the flow:). Wij hebben geen eretafel (iedereen mag zitten waar hij wil), geen openingsdans.. Wij geven een fuif met eten en willen gaan voor een feestgevoel. Hoe dat in de praktijk gaat uitwerken: geen idee. Maar dit past bij de personen die we zijn (en zorgt hopelijk voor minder stress). Veel succes met de voorbereiding en geniet ervan!
De openingsdans zou ik sowieso na het dessert doen. Ze noemen het niet voor niks 'openingsdans' hé. Het is de bedoeling dat er vanaf dan gedanst wordt. Als je nadien terug moet gaan zitten voor het dessert breekt dat je feest toch wat denk ik. Over het binnenkomen in de feestzaal ben ik ook nog niet uit. Wij hebben geen echte eretafel (gescheiden ouders die niet samen aan tafel kunnen zitten) en zitten (waarschijnlijk) bij de broers en zussen. Ik heb ook niet zoveel zin om te veel in de spotlights te staan bij het binnenkomen in de feestzaal. Van die up tempo-nummers en een ronde langs alle tafels zijn niet echt aan mij besteed...
Een openingsdans is normaliter altijd na het dessertenbuffet, want zoals Jente zegt breek je anders je feest nog eens. Als mensen aan het dansen zijn, moeten ze blijven dansen. Bij ons blijft het dessertenbuffet wel de hele nacht staan, dus ze kunnen tijdens het dansen ook altijd nog een hapje eten :)Wij gaan iedereen laten zitten en dan kom ik met mijn ventje de zaal binnen op een up-tempo nummer. Ik denk dat dat wel leuk is en dan zit iedereen meteen in de sfeer! :) Maar uiteraard moet je dit zelf weten!
heyZoals hiervoor al gezegd. Ik heb het al meegemaakt dat de openingsdans voor het dessertenbuffet was. Het breekt inderdaad het feest wat omdat het vrij moeilijk is in het begin om iedereen op de dansvloer te krijgen. Nu, in elk geval...het duurde misschien wat langer maar uiteindelijk is het feest toch losgebarsten.Ik trouw een dag na jou!! :)succes ermeeMichèle
Hey,Iedereen zit neer aan de tafel wanneer wij de zaal binnenkomen.De openingsdans wordt bij ons gedanst na het dessert want wij vragen nog extra mensen voor het dessertbuffet. Anders zouden zij dit moment missen..Groetjes,Ellen
Hey TinneKan je niet echt helpen met je vraag want wij doen een fuif en da's helemaal anders natuurlijk.Wou wel even zeggen dat ik je helemaal kan volgen.Ik krijg ook meer stress als ik over die pietlulligheden begin na te denken dan over de grote dingen. Heel herkenbaar :-)
Hallo dames,bedankt voor de reacties. Ik heb ff met onze DJ gepraat en dat heeft toch al een paar zorgen weggenomen. Iedereen mag plaatsnemen aan tafel, dan word er applaus gevraagd voor ons. In plaats van naar onze tafel te gaan, gaan we naar onze DJ, hij voorziet een draadloze micro en dan kunnen we daar direct onze speech geven. Onze openingsdans gaan we na het dessertbuffet doen. Nu nog ff nadenken over de ouderdans. We hebben besloten om onze ouders samen te laten dansen na onze openingsdans, i.p.v. met ons.Groetjes en nog veel planplezier!