Nu Online
Momenteel zijn er 358 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Blunder??

23-4-2013 13:31:41
Hallo iedereen

Als jullie een uitnodiging krijgen met daarrop "Fuif met hapjes" wat verwachten jullie dan?
Ons feest begint om 19:30u en de bedoeling was om het 1ste uur een paar kleine hapjes te geven, rond 22u dessertenbuffet en taart en om 0u frietjes.
Onze uitnodigingen zijn reeds besteld, maar nu hoor ik toch van mensen dat als er staat "Fuif met hapjes" men toch een hele avond hapjes verwacht en ook verwacht daarmee gegeten te hebben.
Vanavond is de bespreken van het eten. Geef jullie mening eens een keertje want ik dacht dat ons idee goed was maar nu twijfel ik weer. :s

Michelle
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 2025

sharon
6-9-2013
 Meld misbruik23-4-2013 13:38:12

hey michelle,

das toch genoeg?
je moet zeggen tegen dat iedereen bedient zal zijn ,en de nodige dranken en babbeltjes en dansjes zullen ze wel bezig houden!
ik zou me daar niet teveel zorgen over maken ;-)
Gewoon genieten meid en doen waar jullie zin in hebben het is jullie dagje!

grtjs sharon

Ethel

Meld misbruik23-4-2013 13:47:14

Ik vind ook dat de vlag de lading wel dekt. Ik zou iig zien dat ik op voorhand gegeten had als ik dit op een uitnodiging zag staan.

Zou zeker niet verwachten dat er zoveel hapjes waren dat ik genoeg gegeten zou hebben.

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik23-4-2013 13:50:09

Hallo Michelle, als ik een uitnodiging in de bus krijg met "fuif met hapjes" en ik wordt verwacht om 19u30 dan verwacht ik dat ik een hapje op 4-5 krijg voor het dessertbuffet. ik veronderstel dan niet dat ik echt helemaal van mijn honger af zal zijn dus ik zou gewoon op voorhand (rond 17u ofzo) zorgen dat ik al iets gegeten heb...
groetjes

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik23-4-2013 13:57:32

ik zou ook op voorhand gegeten hebben - hapjes zijn geen eten eh... :-)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:02:34

Ik volg de anderen, geen zorgen maken!

Michelle
14-9-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:11:29

Bedankt voor de reacties, wij eten inderdaad al op voorhand met de suite dus voor ons geen probleem. Ik hoop gewoon dat de meeste mensen niet verwachten dat ze echt eten krijgen. anders zou er staan "Walking dinner" denk ik dan.
Straks de bespreking van de menu voor de suite, de hapjes en het dessertenbuffet.
Een leuke volgende stap in de planning :)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:16:50

Lijkt me zeker ok hoor. Als ik naar een fuif met hapjes ga eet ik op voorhand toch ook een boterham of een soep ofzo... en eigenlijk: met dessertenbuffet en frietjes heb je toch ook bijna gegeten, of is toch een goeie aanvulling op een boterhammetje dat je dan thuis al gegeten hebt.

Maak je maar geen zorgen.

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:18:17

Ik zou ook thuis nog iets eten, hoor! Dus maak je geen zorgen, wij zijn allemaal van dezelfde mening toegedaan. Het kan dus niet missen! Geniet nog van de voorbereidingen!

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:20:46

Idem dito!

Els
30-6-2012
 Meld misbruik23-4-2013 14:30:10

hey Michelle, ik vind het eerder wel een beetje verwarrend, gezien jullie beginuur (groot gelijk dat jullie zo vroeg beginnen echt dansen, heb je meer van je feest :-) ) Maar misschien ligt het aan ons : we eten nooit voor 19 à 19u30 ... Ik zou liever een hapje teveel voorzien dan een hapje te weinig.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-4-2013 14:53:50

Als ik die uitnodiging zou krijgen, zou ik op voorhand toch nog iets kleins eten. Als het voor een trouw is dan denk ik al verder en denk ik wel dat er een bruidstaart of dergelijke voorzien is. Ik zou je hiervoor geen zorgen maken. Het is duidelijk dat het geen volledig menu zal zijn dat ze krijgen dus ze moeten zelf maar op voorhand nog iets eten..

frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-4-2013 15:09:47

ik zou me geen zorgen maken! Ja er zijn altijd mensen die iets anders denken.
maar als er op staat fuif met hapjes dan weet je toch dat je geen 5 gangen menu krijgt!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-4-2013 17:15:39

Wij zouden ook op voorhand nog iets (gaan) eten dan :-). Ik vind dessertbuffet + frietjes al zeer veel als "hapjes", dus zou me echt geen zorgen maken :-).

Groetjes!

Evelien

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik23-4-2013 17:27:46

Wij zetten drankje, hapje , dansje en doen ook een paar receptie hapjes, een dessertbuffet en om 24U pizza dus ongeveer hetzelfde. We laten hen komen om 20u. Komt wel goed! Ze moeten dus niet uitgehongerd toekomen maar ook niet met een volle maag.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik23-4-2013 17:38:19

Oeps, ik heb blijkbaar een afwijkende mening. Ik zou dus niet op voorhand eten. Als je om 19u30 met je feest begint, en op je uitnodiging expliciet hapjes vermeldt, dan ga ik ervanuit dat ik voldoende eten zal krijgen. En nee, ik verwacht geen 5-gangen menu, maar eigenlijk wel een soort walking dinner, ja.
En voor alle duidelijkheid, ik vind dat niet nodig hé. Maar eerlijk, dan had je misschien beter gewoon "fuif" gezet en dan is het duidelijk dat je op voorhand moet eten.
Vraag een keer aan de catering wat zij voorstellen? Want als je gasten niet gegeten hebben en slechts "een paar" hapjes krijgen (is dat letterlijk een paar?) en dan moeten wachten tot middernacht op frietjes, dan zouden ze best wel honger kunnen hebben. Misschien kan je die frietjes vroeger doen? Zelfs degenen die wel gegeten zouden hebben, zullen daar waarschijnlijk geen probleem mee hebben.

Kim
14-9-2013
 Meld misbruik23-4-2013 18:36:59

Ik zou zelfs geen dessertenbuffet en frietjes verwachten, dus ik zou aangenaam verrast zijn. :-)

Elke
4-5-2013
 Meld misbruik23-4-2013 19:44:47

Wij doen ongeveer hetzelfde. We vragen iedereen om 18u30 voor een receptie met hapjes, daarna een dessertbuffet. Op onze uitnodiging staat het volgende:
Jullie zijn welkom in.... om 18.30 u voor wat hapjes en een dessertbuffet. En als het toetje is geweest volgt er nog een spetterend dansfeest!
We hebben het wel nog eens extra duidelijk gezegd tegen de mensen aan wie we de uitnodiging persoonlijk gaven, maar iedereen wist direct dat er geen volledige maaltijd voorzien wordt.

edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-4-2013 22:14:11

Als de mensen bevestigen kun je het hen nog eens zeggen he. Wij zullen dit ook doen. Van ons is het een middagfeest met bbq en dessertbuffet. Maar begint om 13 u en word eerst nog aperitief gedronken. En kindren uitgenodigd.

Eve
4-5-2013
 Meld misbruik24-4-2013 13:33:04

ik zou zelf, zoals kim zegt, nog niet eens zoveel verwachten! ik zou ook super verrast zijn... Ik zou zeker al gegeten hebben dus ja ik vind het prima zoals je het nu geschreven hebt!
x

Niels
25-5-2013
 Meld misbruik4-5-2013 4:04:45

Als ik fuif lees zou ik vantevoren al ne goeie fond leggen zodat ik heel den avond goed kan drinken ;-) Goed eten vantevoren dus.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info