TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
9-9-2006
|
13-11-2006 13:39:02
Dag Sarah,
Persoonlijk vind ik twee liedjes geen goed idee want vaak staat de bruid dan heel lang buiten te wachten tot het vorige liedje gedaan is. Ook voor de mensen in de kerk is dit raar want ze zien de bruid wel staan maar ze komt maar niet naar voor. Heb dit zo meegemaakt bij 2 bruiloften.
Wij hadden op onze trouw maar 1 intredelied. Wij hebben het echter ook niet helemaal volgens het protocol gedaan. Eerst kwam onze suite binnen die een erehaag voor ons vormden en daarzijn mijn ventje en ik samen doorgelopen. Dan volgde de suite naar voor. Alles gebeurde op de Wedding March van Mendelssohn. Bij ons was er wel live muziek van de fanfare waar ik in speel en de dirigent had vooraf afgesproken dat als iedereen nog niet van voor was ze gewoon bleven verderspelen.
Heidi 09-09-06
|
|
Marlies
20-12-2007
|
13-11-2006 14:00:08
Twee liedjes lijken mij nogal lang. Eentje is zeker genoeg hoor. De mensen moeten anders inderdaag veel te lang wachten. Wij hadden één liedje, en dat duurde al te lang vond ik.
|
|
Debra
11-8-2006
|
13-11-2006 14:09:54
Hoi,
Ik denk dat dit ook een beetje afhankelijk is van hoe de ceremoniemeester werkt? Bij ons was er maar 1 liedje 'a moment like this' van Kelly Clarckson en we zijn met z'n allen op dat liedje binnen gekomen. Zowel de suite als mijn ventje en z'n mama en ik met m'n papa. Ik denk als je 2 liedjes hebt dat het idd wat te langdradig gaat worden.
Debra reeds 94 dagen getrouwd
|
|
birgit
2-12-2006
|
13-11-2006 15:13:53
hallo sarah
wij hebben idd 2 intredeliedjes. mijn 'aanstaande' wilde ook muziek om binnen te komen, dus wij hebben een kort muziekje hiervoor gekozen. de bruiloftsmars zal beginnen als ik binnenkom. we zullen hiervan enkel het thema horen, want anders duurt het idd te lang groetjes birgit 02.12.06
|
|
Vicky
7-9-2007
|
13-11-2006 15:59:39
Hey Sarah,
Wij hadden ook gewoon 1 liedje voorzien maar onze ceremoniemeester stelde voor om 2 liedjes te gebruiken. Het eerste liedje meer als achtergrondmuziek terwijl iedereen de kerk binnen gaat. Dus niet echt een liedje waar men op de tekst gaat letten of zo. Gewoon dat het niet zo stil is dan. En dan een echt 'intredelied' als ik binnenkom met mijn papa. Hiervoor gaan we (waarschijnlijk) 'Zij' van Marco Borsato nemen. Ik denk wel dat we dit zo gaan doen. Als de mensen zitten te wachten is het misschien inderdaad leuk als er terwijl al een muziekje speelt. Maar dit wordt dan gewoon afgezet zodra de mis kan beginnen.
Groeten,
Vicky 797
|
|
Tine
14-10-2007
|
13-11-2006 17:21:16
Wij zullen ook gewoon één liedje nemen. Anders duurt het volgens mij ook wel wat te lang.
|
|
Sylvie
11-3-2006
|
14-11-2006 13:28:01
Hallo,
Wij hadden ook twee intredeliedjes. Maar bij ons was het wel live gezongen door een koor en die dirigent hield een beetje in de gaten wanneer de suite op z'n plaats zat en sloot toen dat eerste liedje af. Pas als het tweede liedje begon ben ik met m'n papa naar voor gegaan. 'k Denk dat je dus wel voor twee liedjes kan kiezen als je met live-muziek werkt. Anders moet je misschien iemand bij de cd-speler zetten die eventueel het eerste liedje kan stopzetten en het tweede kan starten als de suite vooraan in de kerk is.
Groetjes,
Sylvie 11/03/06 (al 248 dagen getrouwd!)
|
|
Sarah
12-5-2007
|
19-11-2006 16:57:00
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Groetjes, Sarah.
|
|
Ann
|
30-11-2006 0:20:44
Als zangeres heb ik de twee al gedaan. Vaak 2 contrasterende stukken, vb pop: iets instrumentaal en vervolgens datzelfde of een ander stuk gezongen als de bruid binnenkomt. vb gospel eerst oh happy day geïmproviseerd tot de bruid klaar staat en dan heel rustig amazing grace (a capella beginnen zelfs) als de bruid naar voren komt vb klassiek: eerst orgel rustige muziek, en de bruidsmars van Medelssohn als de bruid binnen komt. Ik zou nooit de bruidsmars doen als de bruidegom binnenkomt, omdat dat echt muziek is voor de bruid. Wat je zowiezo moet doen, is er voor zorgen dat deel 1 van de 2 stukken flexible genoeg is om af te ronden als de bruid klaar staat. Er mag nooit tijd worden gerokken door de muziek, de muziek moet compleet in functie van de viering en het koppel staan, niet andersom! veel succes, groeten, Ann wij bieden muziek op maat (klassiek-pop-jazz-musical-gospel-...): http://groups.msn.com/accolade-com ons eigen gospelkoor: http://groups.msn.com/whitenblack
|
|
Barbara
|
2-6-2008 20:06:01
Hallo,
als muzikante zorgen wij toch ook vaak voor 2 stukken. Het eerste is gewoon instrumentaal dat zo lang of zo kort kan gemaakt worden als gewenst. Het tweede is dan een echte intrede. Vaak zegt de priester nog een woordje vooraleer de bruid binnenkomt. Opdat de suite en de rest van de mensen in de kerk dan niet in stilte moeten wachten, wordt er dan iets gespeeld. Vanaf het moment dat de bruid klaar is om binnen te komen, wordt er dadelijk overgegaan tot de echte intrede. Als je met livemuziek werkt, is het veel handiger om de stukken aan te passen aan de situatie.
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|