Terug naar overzicht
idd , ik volg dit mee :-) moet binnenkort ook beginnen
Dat staat normaal niet standaard in een kerkelijke viering, ik heb het vorige keer aan de priester gevraagd!Hij zegt dat daar verschillende momenten voor zijn dat dat spontaan kan (bij het overhandigen van de ringen, of bij de kerkelijke zegening).Ik zou 't er niet letterlijk inzetten, maar zelf wel in je achterhoofd houden dat je 'm dan een dikke smakkerd mag geven ;)
Ik moet nog beginnen aan mijn misboekje, maar ga dit ook niet vermelden.
Al heel regelmatig meegemaakt dat pastoor het niet vermeld of vergeet, en daar sta je dan, verre van leuk, om nog niet te spreken over het koppeltje zelf dan.
wij vermelden niks,de pastoor hoeft dat niet aan te kondigen ook niet,we zullen da wel voelen wanneer,allee m'n man dan hij zal het eerste zijn en me gewoon recht zetten en danxxxxxxxxxxxx en dan ooooooooh
op een onverwacht moment,spontaan....WOW een droom!
We hebben het wel vermeld: er staat gewoon "De kus"
Het is in België helemaal niet de gewoonte om dit te zeggen in de mis dus het is nogal evident dat de priester dit 'vergeet'. Het is inderdaad de bedoeling dat dit spontaan gebeurt. Dus als je perse wil dat de priester dit zegt, zou ik het daar opvoorhand uitdrukkelijk met hem over hebben, maar niet in het misboekje zetten...
Ik dacht echt dat dat dit in de mis wel hoorde. Ik ben naar 2 trouws geweest waar priester het zei dus wist ik niet als dit altijd zo was... Dan ga ik eens overwegen zoals Katrien zei ofwel gewoon spontaan doen... :-)