Nu Online
Momenteel zijn er 671 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

horloge

29-4-2013 16:07:57
Hoi medebruidjes,
Ik heb speciaal een fijn modelletje van hologe aangeschaft, een ecru modelletje van swatch om samen met mijn trouwkleed te dragen.
Ik ben namelijk een controlefreak in beperkte maten hoop ik .
Nu hoor ik vandaag van n collega van mij (die haar dochter vorig jaar getrouwd is),
dat ze tegen haar verteld hadden dat het not done is om een horloge te dragen bij een bruidskleed en zelfs niet in de suite...
Wij willen nu wel niet echt een formeel trouwfeest houden, mijn hubby to be en ik houden meer van een minder formele dag maar soit, maar zijn er nog bruidjes die wel of geen horloge dragen op the day???
Alle reacties zijn welkom want mijn collega heeft mij aan het twijfelen gezet .

krista
9-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1392

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik29-4-2013 16:10:23

ik heb normaal ook aaaltijd een horloge aan en ik ben ook de regelaar van de groep aaaltijd.... ;-)
dus ik herken je vraag wel!

ik heb echter besloten om dat los te laten, omdat ik weet dat ik me beter kan laten leiden op die dag, omdat ik er anders niet volop van ga genieten.
Mijn mama zou wel een horloge aandoen en zou de boel tijdig bijsturen als we door moeten en zo verder...
Dus de suite houdt daar bij ons geen rekening mee, hoor.. Ik wist zelfs niet dat dit not done was :-)
ok, dat de bruid en bruidegom dat niet doen, tot daar aan toe...

Maar wat ik vooral wil zeggen: als jij je beter voelt met een horloge aan, dan doen vooral! 't is jullie trouw eh zeg, foert met alle commentaren :-)

tash
21-9-2013
 Meld misbruik29-4-2013 16:20:03

oh wat herken ik mezelf hier in . ik ben al een even grote (of zelfs nog grotere) controlefreak....... Volgens vele mensen is het inderdaad not done......maar bon, alles is toch geregeld rond bepaalde uren, denk ik dan. Je hebt niet voor niets een dagplanning hé. Mijn toekomstige zou zijn horloge dragen maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dan om de haverklap aan hem zou vragen welk uur het is. Dus, ik ga er vanuit dat ik wel een horloge ga dragen, en wat de anderen daarover zeggen, zal mij worst wezen

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik29-4-2013 16:27:27

Ikzelf heb geen horloge aangehad, ook niet nodig gehad eigenlijk.
Maar m'n man had wel gewoon z'n horloge aan.

Z'n getuige had van zijn vrouw te horen gekregen dat hij geen horloge mocht dragen. Was eerlijk gezegd de eerste keer dat ik hoorde dat het "not done" was. Ik zou totaal niet weten wie van de suite wel/geen horloge aan had. Zelfs niet van de dames met jurk zonder mouwen. Niet op gelet, vind ik ook niet belangrijk.

Doe waar je jezelf het beste bij voelt. Ik draag normaal àltijd een horloge, maar bij m'n jurk vond ik dat niet mooi. Maar als jij dat wél wil dragen, gewoon doen.

Nika
2-8-2013
 Meld misbruik29-4-2013 16:34:38

Ik denk dat je ook het beste doet waar je zelf zin in hebt...
Ik doe het niet, dus ik doe nu bewust mijn horloge al uit als ik in het zonnetje zit, anders zie je het nog dat ik er anders altijd eentje aan doe.

Ik ga wel voor mijn verloofde een horloge kopen voor zijn verjaardag, zodat deze die wel kan aandoen met de trouw... dus moest ik het uur nog willen weten, dan kan ik bij hem ook nog altijd eens gaan kijken...

Ik heb ook al wel gelezen dat het bij bruidjes niet de bedoeling is dat zij dit aan doen... maar uiteindelijk doe je nog altijd waar je zelf zin in hebt... dus ga je gang zou ik zo zeggen!

xx

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik29-4-2013 16:55:27

Ik ben ook zo'n grote controlefreak dat ik per se ook in mijn dichte nabijheid een horloge wil. Bij deze heb ik besloten mijn verloofde op onze huwelijksdag een nieuwe horloge cadeau te doen. Hij weet wel al welk merk het is en kan niet wachten om het aan te doen. Ik denk ook dat het beter is om als bruid geen horloge aan te hebben...ik denk dat ik zelf ook zo beter kan genieten van elk moment. En ALS er iets is, dan roep ik mijn man even :-)

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik29-4-2013 17:22:50

als bruid en voor de foto's zou ik het precies niet doen, mss iemand in de suite of inderdaad je hubbie die dag eentje laten dragen

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik29-4-2013 17:27:13

Ik heb speciaal voor de trouw een mooie Rodania horloge gekocht. Mijn schoonzus-to-be wees er mij op dat het not done is. Maar dat kan me eigenlijk helemaal niets schelen, ik draag hem lekker toch. Ik heb altijd een horloge aan en het zou een onprettig gevoel zijn er geen te dragen. Ik vind het mooi en van de rest trek ik mij niets aan. Mijn mama droeg 35 jaar geleden ook een horloge op haar huwelijk. Zij vindt het prima dat ik die draag, net als de aanstaande. Voor mij is dat het belangrijkste. Doe dus waar je je goed bij voelt.

Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik29-4-2013 17:47:40

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Het is jouw dag !!

lien
15-3-2014
 Meld misbruik29-4-2013 18:06:36

Ik heb ook altijd een horloge aan en hierdoor heb ik in de zomer een witte streep op mijn arm waar ik niet gebruind ben. Alhoewel ik niet veel bruin, ik ben nogal een witte . Maar op mijn trouw denk ik dat ik toch geen ga aandoen. Ik kijk wel op die van mijn man dan. Maar als jij je er beter bij voelt zou ik wel een horloge aan doen. Ik weet nu al dat ik om de haverklap ga vragen welk uur het is. Dus als je dat wil vermijden dan moet je maar je horloge aandoen.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-4-2013 18:44:34

Ik wou ook heel graag mijn horloge dragen maar gezien het "not done" was en ik geen fijn, elegant modelletje gevonden heb, heb ik er geen aangedaan. Maar dankzij de ceremoniemeester en 1 van de mannelijke getuigen die er wel eentje aanhad, is alles perfect gelopen ;-).

Gewoon op de rest vertrouwen die dag!

Groetjes!

Evelien

Brigitte

Meld misbruik29-4-2013 19:36:51

dit is iets wat volgens de etiquette echt niet gedaan wordt
geen horloge dus !
maar hou jij je aan de regels ?
of heb je zo iets van .... het is mijn dag en ik doe waar ik mij goed bij voel .
dan draag je ze gewoon toch !
jou dag , dus jou keuze !
alvast veel plezier

Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik29-4-2013 21:03:45

Overal waar ik geweest ben, zeiden ze dat je als bruid geen horloge mag aandoen. Je mag geen besef van tijd hebben. Voor mij wel moeilijk omdat ik gewoon altijd een horloge draag :-) maar met het bruidskleed wordt het idd gewoon te druk. We hebben een ceremoniemeester en mijn verloofde doet wel een horloge aan, net zoals mijn mama dus ik kan altijd bij hen gaan piepen voor het uur :-)

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik29-4-2013 21:54:27

hey ik maak - en verkoop voor het goede doel - horlogeles gekettelt met parels ziet eruit als armband maar met mini uurwerkje ;-)

Karolien
16-6-2012
 Meld misbruik29-4-2013 22:02:59

Ik heb een horloge gedragen op mijn trouw en niemand heeft hier iets op gezegd.. Ik vond het zeer praktisch om te weten hoe laat het was en mijn man die draagt sowieso geen horloge, ik altijd... Als ik er geen aanheb, heb ik nog steeds neiging om te kijken...

krista
9-8-2013
 Meld misbruik30-4-2013 5:31:19

Bedankt iedereen voor de spontane reacties...
Ik hou me normaal gezien niet zo aan de etiquette, maar neig nu toch naar geen te dragen, toch zeker niet op de foto's ;-).
Dan kan ik erna toch nog zien wat ik doe.
En anders heb ik nog altijd een mooie horloge voor op vakantie te gaan, dan kunnen ze achteraf zien hoe mooi ik gebruind ben. hihihi

elsje
25-5-2013
 Meld misbruik30-4-2013 13:01:34

Hey,
Ik heb postkaartjes gemaakt met daarop een "timeline". Dit formaat van kaartje past normaal in elke handtas en zo kan iedereen de timing wat mee in de gaten helpen houden en hoef ik geen horloge te dragen :-)
Hier kan je anders ons voorbeeld zien
https://docs.google.com/file/d/0B8hrBohhWSQsTVZPRUJGYnF...
groeten
Elsje

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik30-4-2013 15:06:32

hey wij doen wel een uurwerk aan men ventje to be heeft zelfs speciaal een nieuwe gaan kopen voor de trouw

krista
9-8-2013
 Meld misbruik30-4-2013 15:41:12

@ fabienne,
ik was ook een nieuwe gaan kopen :-S.
Een kleine fijne witte (van het merk swatch).
Maar ik twijfel nog altijd ;-).
Ik zal wel zien...

Ellemieke

Meld misbruik12-5-2013 0:17:21

Ik draag ook altijd een horloge en heb dan maar voor een brede, aansluitende armband geopteerd want zonder iets aan mijn pols ter vervanging, zou ik me ook niet helemaal op mijn gemak gevoeld hebben.

krista
9-8-2013
 Meld misbruik12-5-2013 10:12:32

@ Ellemieke,
voila, dat probleem heb ik dus ook, moest ik geen uurwerk of niets links aan mijn pols dragen dan zou ik mij ongemakkelijk voelen.

Conclusie...
Dus ik denk dat ik toch gewoon mijn elegant fijn wit horlogeke dat ik speciaal heb uitgekozen toch ga dragen.
Dan doe ik ze voor de huwelijksreportage maar uit. Op de rest van de foto's sta ik zowiezo gelijk ik ben ;-).
Dan moeten ze dat horlogeke er maar bij nemen als het al mensen zou storen :-) :-).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...