Nu Online
Momenteel zijn er 675 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leuke invulling aan receptie?

30-4-2013 12:38:23
Ik ben op zoek naar leuke ideeën om ons middagfeestje op te leuken.

Wij hebben bewust gekozen om 's middags de bekende receptie te houden. Anders hebben we te veel mensen 's avonds, of moeten we hele moeilijke keuzes maken. Bovendien doen we de oudere familie ook helemaal geen plezier met een avondfeest, die vinden gezellig 's middags een drankje en een praatje doen veel leuker.

Aan het woord receptie hebben we beiden een hekel, dus we willen er ook echt een middagfeest van maken. Dus we zijn op zoek naar leuke ideetjes om invulling daaraan te geven. We hopen bijv. dat mochten er mensen een stukje willen doen, dat dat dan 's middags zal zijn. Daarnaast willen we 's middags ook de bruidstaart aansnijden.
We willen absoluut voorkomen dat de middag het plakaat krijgt 'envelop afgeven, feliciteren en weer weg', want de mensen die komen zijn ons erg dierbaar.

Wie weet meer leuke ideeën om 's middags te doen met de borrelgasten? Wat hebben jullie gedaan?

Joost
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1239

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik30-4-2013 12:50:19

Een groepsfoto,een knalplaat waar het bruidspaar op danst...

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik30-4-2013 12:59:57

Ik vind de bruidstaart aansnijden echt goed. Dit is toch een fijn moment en zal de gasten al helemaal het gevoel geven er echt bij te mogen horen.

Een groepsfoto vind ik ook een goed idee of een soort photobooth?
Je kan een bandje inhuren die muziek speelt.
En voor de rest zorgen voor lekkere hapjes en genoeg drank en dan komt dat helemaal goed :)
Komen er veel kindjes naar het middagfeest? Anders is een springkasteel fijn of een schminkster.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik30-4-2013 13:17:40

als ik het zo lees, zou ik niet spreken van 'receptie,' omdat je dat woord zo vreselijk vindt en omdat het inderdaad impliceert 'envelopje geven, iets drinken en weg'.
Ik zou het dan precies eerder 'middagfeest' of zo noemen...

Ik weet natuurlijk niet wat je interesses zijn - ik denk dat er al veel leuke voorstellen geopperd zijn...

Je kan misschien ook in plaats van een klassiek gastenboek papieren maken die je nadien bundelt en die ze tijdens jullie feest kunnen invullen, met daarop vragen zoals 'welke goede raad geven jullie ons mee', 'wat is een absolute must in een goed huwelijk', 'wat wensen jullie ons toe', 'wat zullen jullie nooit vergeten van onze dag', 'weet je nog een leuke anekdote van onze relatie', enz...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik30-4-2013 14:23:55

Wij hebben een afternoon tea gedaan ipv een receptie.
Het was echt leuk, heel wat ander soort hapjes, en iedereen vond het een origineel concept.

Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik30-4-2013 17:14:00

Ik zou ook de naam veranderen naar huwelijks party gezien de omschrijving van je bedoelingen. wij hebben zelf voor een praatpaal gekozen als alternatiefgastenboek. Dit kan je nog een leuke invulling geven en er vraagjes hangen, mocht mensen niet weten wat te vertellen,
www.deflitspaal.be/ als je op hun website gaat kijken vind je nog leuke ideetjes.

Je kan ook een soort ballonwedstrijd maken ook fijn om met de gasten te doen en hen vragen om hun wensen voor jullie daarop te schrijven mensen die ze vinden sturen dat maar wat graag terug naar het pas getrouwde koppel zeker als je dat een beetje goed aanpakt.

Voor kinderen is inderdaad een springkasteel of een clown wel fijn en misschien is het inderdaad ook leuk om een soort dansvloermoment te voorzien. want ook de al iets oudere garde danst nog graag.

Voor jullie zelf heb je dan die dag twee keer een leuk huwelijksfeest. er zijn reuze veel mogelijkheden.

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik30-4-2013 18:32:50

wij hebben een salsabandje gehuurd

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik30-4-2013 19:47:55

Wij hebben ook een middagfeest en dat ziet er zo uit:

12.15 u huwelijk op stadhuis
13.00 u begint ons middagfeest
13.00 u - 14.30 u keuze uit coctails, kleine bordjes met lekkers (dus groter dan receptiehapjes) met op de achtergrond een DJ
14.30 u tot 15.30 u hebben we een liveband...
15.30 u komt de bruidstaart binnen
16.00 u dans van het bruidspaar, band speelt verder van 16 u tot 17 u
17 u neemt de DJ het over en komen er terug hapjes
18.30 u einde feest

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik1-5-2013 0:18:36

Wij hebben van 15u tot 19u 30 een bbq en s'avonds een dansfeest. De meeste gasten zijn voor 1 van de 2 uitgenodigd. In de namiddag komt er een tekenaar die van onze familie (20 man) een groepsfoto maakt. Een beetje zoals een stamboom. Dus een grote boom met de familie in en rond (karikaturen). We zullen dus om de beurt even moeten poseren.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...