Terug naar overzicht
Een groepsfoto,een knalplaat waar het bruidspaar op danst...
Ik vind de bruidstaart aansnijden echt goed. Dit is toch een fijn moment en zal de gasten al helemaal het gevoel geven er echt bij te mogen horen.Een groepsfoto vind ik ook een goed idee of een soort photobooth?Je kan een bandje inhuren die muziek speelt.En voor de rest zorgen voor lekkere hapjes en genoeg drank en dan komt dat helemaal goed :)Komen er veel kindjes naar het middagfeest? Anders is een springkasteel fijn of een schminkster.
als ik het zo lees, zou ik niet spreken van 'receptie,' omdat je dat woord zo vreselijk vindt en omdat het inderdaad impliceert 'envelopje geven, iets drinken en weg'. Ik zou het dan precies eerder 'middagfeest' of zo noemen...Ik weet natuurlijk niet wat je interesses zijn - ik denk dat er al veel leuke voorstellen geopperd zijn... Je kan misschien ook in plaats van een klassiek gastenboek papieren maken die je nadien bundelt en die ze tijdens jullie feest kunnen invullen, met daarop vragen zoals 'welke goede raad geven jullie ons mee', 'wat is een absolute must in een goed huwelijk', 'wat wensen jullie ons toe', 'wat zullen jullie nooit vergeten van onze dag', 'weet je nog een leuke anekdote van onze relatie', enz...
Wij hebben een afternoon tea gedaan ipv een receptie.Het was echt leuk, heel wat ander soort hapjes, en iedereen vond het een origineel concept.
Ik zou ook de naam veranderen naar huwelijks party gezien de omschrijving van je bedoelingen. wij hebben zelf voor een praatpaal gekozen als alternatiefgastenboek. Dit kan je nog een leuke invulling geven en er vraagjes hangen, mocht mensen niet weten wat te vertellen, www.deflitspaal.be/ als je op hun website gaat kijken vind je nog leuke ideetjes.Je kan ook een soort ballonwedstrijd maken ook fijn om met de gasten te doen en hen vragen om hun wensen voor jullie daarop te schrijven mensen die ze vinden sturen dat maar wat graag terug naar het pas getrouwde koppel zeker als je dat een beetje goed aanpakt.Voor kinderen is inderdaad een springkasteel of een clown wel fijn en misschien is het inderdaad ook leuk om een soort dansvloermoment te voorzien. want ook de al iets oudere garde danst nog graag.Voor jullie zelf heb je dan die dag twee keer een leuk huwelijksfeest. er zijn reuze veel mogelijkheden.
wij hebben een salsabandje gehuurd
Wij hebben ook een middagfeest en dat ziet er zo uit:12.15 u huwelijk op stadhuis13.00 u begint ons middagfeest 13.00 u - 14.30 u keuze uit coctails, kleine bordjes met lekkers (dus groter dan receptiehapjes) met op de achtergrond een DJ14.30 u tot 15.30 u hebben we een liveband...15.30 u komt de bruidstaart binnen16.00 u dans van het bruidspaar, band speelt verder van 16 u tot 17 u17 u neemt de DJ het over en komen er terug hapjes18.30 u einde feest
Wij hebben van 15u tot 19u 30 een bbq en s'avonds een dansfeest. De meeste gasten zijn voor 1 van de 2 uitgenodigd. In de namiddag komt er een tekenaar die van onze familie (20 man) een groepsfoto maakt. Een beetje zoals een stamboom. Dus een grote boom met de familie in en rond (karikaturen). We zullen dus om de beurt even moeten poseren.