Terug naar overzicht
Wij hebben het niet gedaan omdat we ik pas in december 2012 gevraagd ben geweest en huwelijk is eind mei 2013... en heb er niet echt veel tijd voor gehad om er over na te denken en ons thema enzo te bepalen.Want ik wou die save the date kaartjes dan ook doen in het zelfde thema en stijl gelijk de uitnodigingen.Maar ik zou het jullie wel aanraden... want nu hebben we wel een aantal vrienden die echt niet kunnen komen omdat ik de uitnodigingen pas 7 wkn voor huwelijk verstuurd heb en ze dan al plannen hadden vastgelegd.
Wij hebben het wel gedaan, deel via post, deel via mail. Maar we waren de eersten van alle kennissen die dat gedaan hebben.
Hoi, Wij trouwen in mei en hebben geen save the date kaartjes gestuurd.Maar wel tegen iedereen ruim op voorhand gezegd dat we op die datum trouwen, en dat ze het alvast op de kalender moesten zetten.Blijkt nu dat je dat wel best doet (zeker in mei) omdat er dan véél communies enzo zijn. Ik zie dat jullie in januari trouwen, misschien zijn er dan nog veel nieuwjaarsfeestjes....Aan jullie de keuze natuurlijk of je dat per kaartje doet of niet.Het mondeling meedelen van ons is ook goed gelukt. Er zijn maar 2 of 3 koppeltjes die er niet zullen bij zijn (van de 100 personen). groetjes en veel succes!Evelien
Wij hebben ze 6 maand voor ons huwelijk verstuurd. Er zijn er al enkele die blij waren, want anders hadden ze al iets op die dag vastgelegd. We waren dus net op tijd. Gezien onze uitnodiging pas op 1 juli de deur uitgaat, leek het ons beter een std te sturen. Wij waren de eerste in onze vriendenkring die dat deden.
Wij trouwen over 14 dagen en hebben op onze kerstkaartjes naar de beste vrienden en familie onderdaan een save-the-date-regeltje geschreven. Het kwam goed uit dat we toch kerstkaartjes schreven, maar anders zouden we geen save-the-dates gestuurd hebben.
Omdat wij in het eerste weekend van de grote vakantie gaan trouwen hebben wij wel save-the-dates gestuurd. Gewoon via mail, een soort van teaser naar onze uitnodiging.
Wij hebben het ook gedaan. In februari save the date verstuurd voor ons huwelijk in september. We hebben het per mail gedaan (wel een kaartje ontworpen) en enkel naar diegenen die we er echt bij willen. In vond september wat een risico, dat is zo'n typische maand dat veel mensen zonder schoolplichtige kinderen op vakantie gaan.
Hoi Ann,Wij hebben ook geen save-the-dates kaartjes gestuurd maar het wel mondeling overal meegedeeld.Door het via deze weg te doen heb vooral ik :-) al fijn kunnen kletsen over de voorbereidingen, vorderingen van D-day... vooral bij mijn collega's :-).Nu we begonnen zijn met de uitnodigingen persoonlijk rond te brengen krijgen we ook vaak dadelijk de bevestiging van wij komen.Dus word er toch op voorhand al naar gekeken of binnenshuis over gepraat ;-).Ik vind het persoonlijk meedelen en de uitnodigingen in de mate van het mogelijke persoonlijk rondbrengen leuker en persoonlijker dan save-the-date kaartjes rondsturen.Mijn gedacht he ;-).
Wij hebben ook save the date gestuurd, samen onze kerstkaartjes hebben we dat gedaan. Maar moest ik het opnieuw moeten doen, zou ik het niet meer doen. Ook al weten ze welke datum het is, bij sommigen komt er toch nog iets tussen. Dus heb gezien, ook al hebben ze save the date gehad, ze toch geen rekening houden met onze datum.
Wij hebben geen kaartjes verstuurd, enkel mondeling het goeie nieuws verspreid en dat gaat verbazingwekkend snel.
Hey dames,dank jullie wel voor de vele reacties!Ik heb er ene ontworpen ondertussen, naar het voorbeeld van wat ons "officiële uitnodiging" wordt...k Ga t vanavond eens met de toekomstige hubby bespreken, en dan zou ik ze per mail willen sturen, ook naar al diegene die de datum al weten...Als je er over na denkt is onze datum id mss niet zo gemakkelijk met al die nieuwjaarsrecepties ed... bedankt voor jullie reacties, uiteraard lees ik er graag nog ;-)x Ann
Wij hebben ook geen kaartjes verstuurd. Hebben het zoveel mogelijk mondeling verspreid. De meeste wisten de datum dus wel.
We hebben wel save the date kaartjes gestuurd, m.n. naar de mensen die uitgenodigd zijn op het avondfeest, maar ik zou het eerlijk gezegd afraden:- we hebben een hoop mensen die er toch geen rekening mee houden, en toch vakanties e.d. overplannen (ieder zijn goed recht natuurlijk)- we hebben een aantal mensen een save the date gestuurd, die we nu eigenlijk achteraf bekeken liever op de receptie zouden uitnodigen (de mensen die je vrienden waren een jaar geleden, zijn dat noodzakelijkerwijs nu niet meer).Dus als ik het opnieuw zou doen, zou ik mailtjes sturen, of het mondeling zeggen. Mensen vergeten dat toch weer terug, maar kom...Voordeel aan de save the dates vind ik wel dat onze "huisstijl" voor het huwelijk al volledig in mekaar zit. Dus daar hoeven we nu niet meer over na te denken: alles is in dezelfde lijn en het denkwerk is maanden geleden al gebeurd.
We gaan het dus echt doen de "save the date" kaarjtes...hoe post ik hier een foto? Dan kan ik ons ontwerp delen met jullie....
Inderdaad, gewoon doen! Dan krijg je nadien geen reacties van 'we wisten het niet'. En als het via mail kan, dan hoeft het geen extra kost te zijn. Wij hebben ook een foto via mail verstuurd met een korte tekst erop. Succes ermee!
ik zou het idd ook doen ;-) !!ik denk als je gwn de afbeelding in de tekst sleepdat het luktxx
Dit is m dus... (merciekes iedereen voor de antwoorden en raad)