Terug naar overzicht
Bij een naaister hè. ;-) En wat gaat dat kosten? Zal er wat vanaf hangen wat voor jurk jouw trouwjurk is, of er veel details aan zitten die losgemaakt moeten worden etc, of ze veel 'onbewerkte' stof (vb. niet doorstikt voor plooitjes of ruches of...) heeft waar iets nieuws van gemaakt kan worden, en wat je verwacht van het resultaat. Een klein doopkleedje is vrij makkelijk gemaakt, meestal ook eenvoudig van model. Als je jurk niet te overdadig versierd is kan je ze idd misschien laten korter maken maken tot avondjurkje, afhankelijk van de stof misschien laten kleuren in blauw/zwart/rood... Best allemaal vragen aan een naaister. Vraag eens rond bij je vrienden en familie, iemand zal wel iemand kennen die dat kan. Anders in de Gouden Gids kijken.
Ik heb een paspop gekocht. Zo een op een houten voet, zonder armen en hoofd... Na mijn trouw komt het kleed daarop te hangen in de inkom van mijn huis... Zo kan ik ze toch nog elke dag bewonderen, en iedereen met mij! xD
WOW Saskia mooi idee,maar ik heb geen grote hal...MAAAR IK ZIE DAT OOK WEL ZITTEN DAN IN DE PLAATS VAN ONZE STAANDE KAPSTOK...WOWIDEE
Ik zou er heel graag een cocktailkleedje van laten maken.. Het enige is dan.. Hoe vaak zal ik dat aandoen? En anders bewaar ik ze! Als er hier nog een dochter zou komen kan zij ze misschien ooit eens passen..Ik heb het trouwkleed van ons mama enkele weken geleden ook eens gepast :-) Heel fijn vond ik het.. Ook al vond ik haar kleed lelijk :-)
Ilse, mijn inkom is ook niet supergroot hoor! Als je binnenkomt kijk je eigenlijk recht op de trap (het woongedeelte bevindt zich boven). Maar bovenaan de trap is er een kleine uitsprong net naast de deur van de woonkamer. Je kijkt recht op die uitsprong als je binnenkomt in ons huis. Een mooi plaatsje dus om mijn paspop met mijn kleed te zetten! Groot hoeft je hal dus zeker niet te zijn! c:
SASKIA...IK HEB EROVER NAGEDACHT...IK NEEM EEN PLAATSJE IN DE LIVING,omdat ik wel wat ruimte moet hebben inde hal met m'n rolstoel;maar de living gaat ok mooi zijn!!!!BEDANKT VOOR DE MOOIE TIP!!!!
Het kleed versnijden of verwerken in iets anders, dat zou zonde kunnen blijken op termijn.
ik heb deze ook op een paspop gehangen, zo kan ik ze nog iedere dag bewonderen :-)
Als je toch zou overwegen om de jurk achteraf te laten versnijden / hermaken in iets anders: overweeg zeker om eerst een "trash the dress" fotosessie ermee te doen. Je hoeft dan immers geen schrik te hebben dat de sleep vuil wordt want kans bestaat dat die er toch vanaf gaat ;-) Veel plezier!Roeland---
Siska