Terug naar overzicht
Hoi Lieve, ik denk echt dat dat is zoals jullie het willen.Bij ons is het als volgt:10.30u: Wettelijk huwelijk11.30u: Kerkelijk huwelijk13.20u-15u: Foto's + lunch16.00u: receptie voor niet-avondgasten (duurt bij ons maar een uurtje een half - is normaal max. 2u)18.30u: receptie avondfeest en daarmee dus ook start avondfeestIk denk niet dat er iets bestaat als een ideale dag, want dat is voor iedereen anders. Je dag ziet er bijvoorbeeld helemaal anders uit als je geen receptie doet, maar enkel nog mensen uitnodigt voor het dessertenbuffet (wij hebben geen extra gasten meer op het avondfeest).Je Wettelijk huwelijk op een andere dag kan ook perfect en dat geeft je iets meer ademruimte de dag van het kerkelijk huwelijk (en het feest). Maar dan moet je twee maal jouw trouwkleed aandoen (en heeft je husband-to-be dit al gezien voor de kerk) of dan moet je een tweede jurk kopen (idem dito voor de suite). Wij hadden liefst alles op één dag (één keer kapper, één keer make-up en één jurk).
Hoi Lieve, Eerst en vooral: de indeling is vooral een persoonlijke voorkeur, dus volg zeker je buikgevoel. Maar toch iets concreet: een goeie fotograaf heeft echt niet veel tijd nodig hoor. Zelf zeg ik tegen "mijn" koppels dat een uurtje voor de fotoshoot meer dan voldoende is. Alles wat ik meer krijg, vind ik luxe. Enige bedenking daarbij is natuurlijk dat, hoe meer tijd er is, hoe verder je kan kijken voor een leuke locatie want dan is er ook meer tijd voor een eventuele verplaatsing. Maar ga zeker te rade hiervoor bij je fotograag: hij / zij zal je ook helpen met het kiezen van de locatie en weet dus perfect hoe veel of hoe weinig tijd er nodig is. Verder hoor ik van koppels heel vaak dat het wel aangenaam is om te beginnen met de fotoshoot, en daarna pas gemeente en kerk. Maar ik denk dat dat ook vooral een persoonlijk gegeven is, ik kan me voorstellen dat veel koppels er anders over denken. Als fotograaf vind ik het dan ook weer aangenaam om te starten met de fotoshoot, omdat het voor het koppel vaak minder leuk is als de vermoeidheid zich laat voelen. Aan het begin van de dag is het energieniveau bij iedereen toch net wat hoger, zeker als er ook kindjes van de partij zijn ;-)Hopelijk heb je hier toch wat aan.Veel plezier in elk geval!Roeland---
Het is en blijft een drukke dag, die soms kan doorwegen.Zeker indien er kinderen bij zijn.De 1ste-receptie van 2u30u is voor sommigen 'zeer comfortabel' en drinken zich dan een stuk in hun voeten, resultaat: respecteren het einde-uur minder.Misschien deze receptie iets korter houden, zodoende heb je meer ademruimte voor de andere activiteiten.Of gewoon voor jezelf, efkens een uurtje op adem komen, voor de recepties starten.grtz
Wij hebben ervoor gekozen om het wettelijk huwelijk op een andere dag te doen (een weekje ervoor).Ik zal hierbij het kleed van mijn toekomstige niet zien omdat we "gewonere" kledij aandoen op deze dag.Het is dan enkel de wettelijek trouw met receptie achteraf (cadeau van de gemeente) en daarna gaan eten met getuigen en ouders.De dag van het kerkelijk huwelijk hebben we dan wat meer tijd voor foto's en kan voor alles wat meer tijd genomen worden.Bij ons lopen de recepties ook door elkaar, de gewone receptie van 17u30 tot 19u30 en om 18u30 komen de mensen toe voor het avondfeest.Het is, zoals al gezegd, een volledig persoonlijke keuze hoe je de dagindeling doet.
Ohja, de "gewonere" kledijg houdt in dat ik een hemd, blazer en geklede broek aanheb en mijn toekomstige een mooi kleedje met sjaal.