Terug naar overzicht
Ik ben ook wel geïnteresseerd!
Op trouwplaza.be staan voorbeeldjes voor een huwelijk met en zonder kerkdienst (even zoeken via google). Dit is wel eens handig om te zien, maar de rest van je planning zal onder andere afhangen van het tijdstip waarop je trouwt, of je al dan niet een receptie hebt, enz.
Als het wettelijk huwelijk is, is dit afhankelijk van de gemeente waar je trouwt: in Gent duurt het al bij al 6 min, in andere gemeenten krijg je een kleine receptie en duurt het soms tot 1 uur (Aalter bv)Een kerkelijk huwelijk duurt meestal zo'n 1u tot 1u15. Bij het buitenkomen gebeurt het soms dat ze een ijsje aanbieden, of een drankje, daar moet je dan ook nog tijd voor vrij houdenPersoonlijk vraag ik als fotograaf minstens 1 u effectief foto's nemen op de locatie(s). Je moet hierbij dan nog de tijd bijrekenen voor de verplaatsingen... Dit vraag je best eens na bij jouw fotograaf...Familiefoto's: in 15 a 30 min kan je al heel wat familiefoto's nemen, als iedereen attent is... Tip: als je werkt met 2 recepties, plan dit NIET tussen de beide recepties in. Vaak gebeurt het dat de eerste receptie wat uitloopt, de genodigden van de 2e receptie (avondfeest) laten ze in sommige zalen iets vroeger binnen... zo loopt het door elkaar en heb je geen tijd voor familiefoto's.Voila, dit zijn zowat de opmerkingen die ik kan meegeven door mijn ervaring als huwelijksfotograaf...Greetz,Christwww.huwelijksfotografie.info www.christvilez.be
Hey Karen, ik heb je een mailtje gestuurd. Succes ermee !
Kan je de planning ook naar mij doorsturen aub? Bij ons is het voorlopig nog een grote warboel..
7u15 - kapper8u10 - vertrek kapper8u30 - schminkster aan huis9u30 - trouwkleed aandoen10u00 - aankomst suite bij mij thuis10u15 - aankomst bruidgeom10u20 - briefing ceremoniemeester / suite vertrekt naar de kerk10u40 - ik vertrek met de ceremoniewagen met mijn papa naar de kerk11u00 - start misviering12u00 (+/-) - receptie aan kerk13u00 - wij gaan op fotoshoot15u00 - even rusten bij de mama waar de suite lunch heeft15u00 - make-updame komt me bijschminken16u00 - vertrek naar hotel + inchecken17u30 - vertrek naar de feestzaal / fotoshoot met de familie aan feestzaal (mooie locatie)18u30 - start receptieziezo :)
(en 19u30 start avondfeest - 21u30 aankomst dessert/dansfeest gasten)
Dankjewel allemaal
7u00 - kapper7u45 - vertrek kapper8u00 - schminkster aan huis (mijn nicht)8u45 - trouwkleed aandoen9u00 - bus wordt verwacht bij mijn schoonouders + fotograaf wordt verwacht bij mijn ouders9u30 - aankomst bruidegom en suite10u10 - vertrek met bus naar het gemeentehuis10u30 - wettelijk huwelijk11u10 - vertrek met bus naar de kerk11u30 - kerkelijk huwelijk12u30 - einde kerkelijk huwelijk13u00 - vertrek met bus naar fotolocatie13u15 - lunch13u30 - foto's15u00 - vertrek naar de feestzaal16u00 - receptie17u30 - einde receptie18u30 - start receptie avondgasten19u30 - start avondfeestDat is onze planning voor nu zaterdag :)
Ik heb ook soortgelijke planning gemaakt voor mijn schoonbroer. Probeer je zo goed mogelijk aan de uren te houden maar neem zeker wa extra speling.Alle uren die je hebt, schrijf je op.Kapper, make-up, vertrek bruidegom naar bruid (tijd heb ik er bij gezet alsook de tijd die nodig is voor het traject), vertrek naar stadhuis (tijd+ tijd traject, zij trouwen enkel voor de wet). Daarna rijden we naar locatie voor fotoshoot waar je zeker tijd genoeg moet voorzien (vraag aan fotograaf hoelang). Hierboven zijn al mooie voorbeelden gezet van hoe t beste zo een planning gemaakt wordt. Ik denk eerlijk gezegd als je dit niet hebt, het een beetje uitdraait op een fiasco imoDavid
TijdstipWat06.30S opstaan06.30 - 08.30S maakt zich klaarJ opstaanScherenVertrek J naar Holsbeek08.30J haalt S op09.00vertrek naar fotolocatie09.20Aankomst fotolocatievertrek naar Antwerpen School11.00Aankomst Antwerpen School11.30lunch,familiefoto's13.45Familie vertrekt naar kerk14.00dienst16.00receptie17.30vertrek naar Brasschaat18.00 - 19.00inchecken, time for us en enkele foto'sOntvangst dinergasten? Of zijn dat dezelfde als daggasten? Dan zou ik die laten toekomen om 18.3019.00 - 21.00diner21.00ontvangst avondgasten21.30start sketches22 a 22.30openingsdans04.00Einde