Nu Online
Momenteel zijn er 466 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervoer : hoe zit dit praktisch?

8-5-2013 14:04:31
Ik ken er dus niks van en weet niet hoe eraan te beginnen.

Ik wil het dus budgetvriendelijk te houden, dus auto's huren voor de hele suite doe ik niet.

Ik vermoed dat de bedoeling van trouwvervoer is dat je met wat show aankomt bij de kerk of gemeente of feestzaal. Dus uiteindelijk is het niet nodig of wel?

Ik denk eraan om een auto voor ons tweeën te huren, is dit met of zonder chauffeur? Is het gebruikelijk dat de bruidegom zelf rijdt?

Ten tweede : we hebben kindjes en je hebt al een busje nodig om ons allemaal op de plek te krijgen. We hebben al een camionette van onszelf, dus om er eentje te gaan huren. En met een trouwkleed in een camionette?

Dan kunnen we ofwel voor ons als koppel alleen een auto huren, maar dan moeten onze kindjes met onze ouders meerijden (in hun eigen auto).

Ofwel huren we een soort feestbusje en dan kan heel de suite meerijden, maar hoe is dit dan praktisch?

Zetten de ouders, schoonouders en getuigen hun auto neer aan de kerk bijvoorbeeld de avond voor de trouw? De ochtend van de trouw gaat het busje de hele suite oppikken inclusief bruidegom en die mensen worden aan het huis van de bruid afgezet (maar ja, dan moet ik mijn kleed alleen aandoen, gezien dat mijn ouders en schoonouders dan ook op die bus zitten).
Na het kerkelijk huwelijk kunnen de ouders en schoonouders naar huis rijden of mee naar de fotolocatie rijden (dat zou dus ook met de bus kunnen).

Afin, ik kan er niet goed aan uit. Is dit iets wat ik eigenlijk best met de ceremoniemeester bespreek?

Je moet er voor alles vroeg bij zijn, ook met het huren van trouwvervoer, maar dan moet ik wel weten hoe het zit.

Lieve

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 918

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 14:39:52

Hallo Lieve

Wij doen alles zelf, er wordt niets gehuurd. Wij laten ons wel rijden door een vriend, zodat we dat zelf niet moeten doen. Wij zullen in een kangoo zitten, niet meteen de meest chique auto, maar vooral praktisch, denk ik. Daar ga ik de nodige ruimte in hebben voor mijn kleed, en met wat versiering zal dit perfect zijn :-)
De genodigden gaan allemaal zelf naar het gemeentehuis en parkeren ginds (plek genoeg). Wij worden dan 'afgezet'. Dat laatste was voor mij zeker niet nodig, maar mijn aanstaande en (schoon)ouders vonden dat beter.
Verder hebben we ons niet te veel aangetrokken van regeltjes. We doen gewoon wat we willen. We hebben wel gezorgd voor een verdeling, zodat er geen verwarring ontstaan en alles toch wat vlotjes verloopt.

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 14:47:42

Dag Lieve, wij hebben voor zaterdag een busje gehuurd van 25 personen bij The London Ceremony Bus (moet je maar even opzoeken). In die prijs zit 4u en een chauffeur en dus de verplaatsingen inbegrepen. Wij doen het als volgt: de bus rijdt 's morgends naar mijn vriend zijn ouders en pikt daar al wat volk op en dan komen ze naar mijn ouders. Van daaruit gaan we naar het gemeentehuis en dan de kerk. Na de kerk gaan we nog foto's nemen en daarna voert de bus ons naar de feestzaal (met de hele suite). Wij hebben nog drie uurtjes bijgeboekt om zo gerust te zijn en onze gasten ook niet met nog meer rompslomp op te zadelen. Wij gaan dan twee auto's de dag ervoor aan de feestzaal zetten, zodat wij met mijn schoonouders naar huis kunnen en mijn ouders ook een auto hebben om naar huis te gaan met mijn broer en zijn vriendin. Dit leek ons het meest praktische voor iedereen. Goedkoop is het niet, maar wij doen dit als geste.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik8-5-2013 14:52:32

Hey Lieve,

Als wij trouwde hebben ook "gewoon" met onze auto zelf gereden.

Groetjes

Valerie
24-8-2013
 Meld misbruik8-5-2013 16:13:23

Hallo,

wij hebben een feestbus vastgelegd om heel de suite te vervoeren.
Wijzelf blijven in Diksmuide slapen op een hotel op de markt ( feestzaal is Saint-germain), en de rest van de suite gaat of met familie/vrienden mee of huren met een paar koppels (mijn ouders, en zussen en hun vriendjes) een taxi.

Onze grootouders gaan niet mee met de feestbus, omdat ze er gewoonweg niet in zouden geraken (zijn niet meer goed te been) ;-)

Groetjes!

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik8-5-2013 16:42:37

Hier ook geen auto's gehuurd... investeer dat geld liever in ons huis dat we aan't bouwen zijn. Mijn hubbie rijdt ook zelf, want we gaan met de auto van mijn overleden papa. En daar geraak ik op de achterbank niet op met mijn kleed en hij zo achteraan zitten en ik dan naast een chauffeur is ook maar idoot, dus rijdt mijn schattie zelf. Hij vindt het trouwens een hele eer om er mee te mogen rijden :-)

Elsie

Meld misbruik8-5-2013 17:31:19

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik9-5-2013 0:08:16

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik9-5-2013 6:52:24

Hier ook geen auto. Wij willen ons geld dar niet insteken.
Maar aangezien wij maar 300m van de kerk wonen, zullen wij in kolonne te voet gaan met de suite. Heeft ook ook iets vind ik :-)
En dan met de eigen auto's naar de feestzaal.

johnny
14-9-2013
 Meld misbruik12-5-2013 21:56:23

Ik werk bij een onderaanneming van De Lijn, hier wordt het dus een (wel een splinternieuwe nog niet gebruikte) lijnbus. Heel handig, iedereen kan mee. Trouwjurk kan er zo in. Mochten wij gratis hebben van de baas. Kunnen we nog iets leuks op de bestemmingsfilms zetten ook :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...