Terug naar overzicht
Wij hebben een fotoboek laten maken van ons met lege pagina's tussen in en vraagjes bij de foto's "hoe heb je ons leren kennen" "wat moet persoon x echt wel weten over persoon y" etc.
wij gebruiken houten letters onze initialen! zijn in het wit geschilderd, ik leg er dan alcoholstift erbij, bedoeling dat mensen hierop iets zetten, later hang ik die dan uit in huis
Wij hebben 4 verschillende kaartes, in tekstballon een vraag geschreven. Dan kunnen de gasten kiezen welke vraag ze beantwoorden. (er is er ook eentje "wat ik nog wilde zeggen", dus dan hoéven de mensen niet persé een vraag te kiezen)
Wij werken met polaroids. Tijdens het binnenkomen wordt er een polaroid genomen van elk koppel/gast. Een vriendin van mij zal deze polaroids dan in mijn gastenboek kleven en het is de bedoeling dat ze bij het vertrekken naast hun foto iets schrijven. Het wordt dus een redelijk klein boekje maar de foto's maken er wel iets van waar ik later zal naar teruggrijpen om iedereen nog eens te zien helemaal in de sfeer van die dag.
We hebben na een tip van hier opt forum een soort van vriendjesboek gemaakt (elke pagina de vraag wie ze zijn, wat ze ons wensen en een 'leuke' vraag die op elke pagina anders is) met tussendoor 'doe' -opdrachten (gedichtje maken, tekening, quizje,...) Oorspronkelijk wilde we een 'keitjes' -gastenboek (van die decoratiestenen die we dan op een schaaltje rond onze huwelijkskaars konden leggen)
ONZE GETUIGEN ZIJN KUNSTSCHILDERS....en hebben onze namen en datum geschilderd en in't midden een groot HART om fingepainting,dan kunnen we dat later ophangen,en nog bedrukte blocnotes met onze namen.en pennen.......daar kunnen ze iets op schrijven wat hun hart zegt,en dan heb ik daar een houten kistje bij met een insteekgleufje,voor de ander enveloppen hebben we en mooie cremekleurige vogelkooixxx
wij gaan postkaarten in een koffertje steken en daar mogen de gasten dan hun mensen opschrijven. Ze moeten die kaarten in een brievenbus steken.
Je hzbt nu ook zulke babbelboxen waar de gasten iets kunne inspreken. Zo heb je ze later ook nog op beeld. Of fotohokjes waarin ze zich kunne amuzeren. Tal van mogelijkheden.
Ik ben nog op zoek naar een oud typmachine. We leggen dan dik mooi papier erbij en een paar dikkere (vul)pennen en potloden.Mensen kunnen dan kiezen om iets te typen, te schrijven of te tekenen. De hele bundel binden we achteraf dan in.
wij werken ook met polaroids, vind dat gewoon leuk om achteraf, een gezicht bij de tekst te zien, mensen veranderen immers zo snel :)
http://www.marthastewartweddings.com/228540/wedding-gue... => 32tal ideetjes, waaronder een paar leuke...
Wij zullen een gastendoek doen. Met in het midden een foto van ons en daar kunnen ze dan hun wensen opschrijven met een zwart stiftje.
Wij zullen feestviltjes (google maar eens) op de tafels leggen na het hoofdgerecht. Bij de uitgang zal er ook nog een "echt" gastenboek liggen.
ik kocht 9 schildersdoekjes in de action en zocht op internet een zwart-wit prent van een koppel. Ik het deze op de schildersdoekjes geschilderd (uitvergroot) in wit-grijs.Nu hangen die doekjes op onze slaapkamer met telkens 1 cm tussen de doekjes. Ze staan nu volgeschreven met leuke wensen (we hadden er 4 voor op receptie en 5 voor op het feest). heel leuk!gr Delphineps: de leukste reactie was... waar hebben jullie dat gekocht!
amai, allemaal bedankt voor alle ideetjes. ik zal het eens met mijnen toekomstige moeten overleggen ;-)een fijn weekend iedereen!
HoiWij hebben gekozen voor de praatpaal!Heel leuk alternatief!Groetjes en nog veel succes met de voorbereiding!
An, waar heb je die houten letters juist gehaald? x
via liefenleuk.be! Hele goede service, wordt verstuurd met de post.
Dank u wel An! Ik ga het eens bekijken! X