Terug naar overzicht
Ik heb een priester gekozen die ik al mijn hele leven ken en ik wou echt dat hij onze mis deed. De priester van de kerk waar we trouwden maakte er daarom ook geen probleem van. Maar zomaar een priester kiezen uit het niets? Priesters staan niet te springen om een huwelijk te doen ergens anders. Die hebben het meestal al massa's druk.Je kan het altijd proberen maar geen idee of dat zeer enthousiast zal onthaald worden.Heb je je kerk al vastgelegd?
Kerk nog niet vastgelegd. We weten eerlijk gezegd niet goed hoe we er aan moeten beginnen. En na enkele horrorverhalen over koppels die nix zelf mochten beslissen toch een beetje schrik :)
Wij gaan trouwen met een priester van Rent a priest in gent is dat Norbert Bethune ofoziets ons zoontje is zelf gedoopt in het seleskest in Gent dat was een hele leuke priester hij maakte er ook geen spel van dat we een kind hadden en nog niet getrouwd waren, hij maakte ook soms grapjes in de Kerk maar zijn naam ken ik jammer genoeg niet volgens mij was het een Tom maar ik ben het niet zeker.
@Ann: informeer je eerst bij je eigen parochie. Ik weet niet waar je woont maar via google zou je toch achter de gegevens van de parochiaal medewerkers moeten geraken.Normaal gezien moet je trouwen in de parochie waar jullie wonen. Maar als je een band hebt met een andere krijg je meestal ook toelating om daar te trouwen (bijvoorbeeld de parochie waar de bruid/bruidegom is opgegroeid, een priester/diaken in de familie hebben...).De meeste pastoors zijn inderdaad niet happig op mensen die ze niet kennen en die buiten hun parochie komen te trouwen.Dus waarschijnlijk zit je "vast" aan je eigen parochie priester...Bel de mensen van het parochiaal secretariaat eens op, zij hebben meer ervaring met trouwen dan jij ;-)Veel succes!
Ja klopt. Vroeger kon je makkelijk van kerk veranderen maar (logisch ook) ze zijn daar een pak strenger op geworden. Je bent "verplicht" in de kerk te trouwen van jouw parochie. (waar je domicilie staat dus). Je mag enkel veranderen van kerk als je daar een gegronde reden voor hebt.Bijvoorbeeld: Je bent gedoopt in een andere kerk en je deed er ook je communies.En een priester die je niet kent vragen om je te trouwen omdat je gehoord hebt dat hij leuk is... ik hoop voor jou dat het lukt maar ik vrees ervoor.Informeer eerst even bij je parochie.Wie weet valt jouw priester gewoon heel erg mee?
Ik ben niet van Gent. Maar er is wel 1 priester/bischop die ik ken en echt menselijk is. Van Looy... Super lieve vent. Zijn ouders hebben bij ons in het rusthuis gezeten.
Thx voor de info! We zijn niet zo lang geleden van gent naar Anzegem verhuisd en bijgevolg hebben we echt geen band met de parochie waar we op dit moment wonen. Ik neem in elk geval een keer contact op met de parochiaal medewerkers :)
Tja zelf denk ik ook aan Van Loo!!! Dat is echt een man van deze tijd! je kan het maar vragen, wat heb je te verliezen!!!!
Ik trouw in de kerk van mariakere en daar hebben wij zo een boekje meegekregen om teksten te kunnen kiezen maar we zijn er volledig vrij in wat wel willen doen.Hij geeft gewoon de punten mee van het verloop van de viering en kiest welke teksten en muziek je wilt!
Ik heb zonet onze viering vastgelegd in de Sint Michielskerk. We wonen op een andere parochie, maar omdat ik Sint Michiels wel een mooie kerk vind gaan we daar trouwen. En dat is allemaal geen probleem. Nu priester Patrick De Baets is zeker een ok kerel. Hij heeft 4 parochies waaronder Oostakker en Desteldonk. Maar er zijn er nog hoor ! Moest ik van jou zijn, ik zou gewoon gaan voor een mooie locatie en contact opnemen met de "lokale" priester. En dan kan je nog zien of het klikt of niet ... Je bent niets verplicht hé