Terug naar overzicht
Hallo,Gewoon alles in A4 maken, op een usb-stick zetten en naar een kopiecenter gaan ;-)Op de kopieërmachine kan het document ingesteld worden naar A5 en dan heb je een boekje ;-)
Uit het pakket van microsoft office is publisher eigenlijk het gemakkelijkst om dit soort dingen mee te maken, want dan zie je gelijk het resultaat in A5 en worden de pagina's recto-verso gelijk zonder veel moeite juist gedrukt.. Anders geloof ik dat je sowieso bij de printinstellingen van word wel kan aanpassen naar A5...
heyIk heb ongeveer met hetzelfde probleem gezeten. Maar het is mij gelukt.Als je naar pagina-instelling gaat op je document dan heb je rechts in het hoekje een pijltje staan. Daar moet je opklikken, dan springt er een venster openen. Dan moet je in marges bij 'meerdere pagina's ' in 'katern' veranderen.Hierna kan je bij je printerinstellingen nog kiezen voor recto-verso printen. Zo moet het normaal gezien lukken.
Hallo, Ik veronderstel dat je je boekjes laat srukken of in een kopiecenter laat kopiëren? Gewoon alles in A4 laten staan en geen zorgen over maken! Je kan een kopiemachine heel gemakkelijk zo instellen dat er een boekje van wordt gemaakt. Gewoon je stick meenemen.
Ik werk met word, Maar ik heb het wel zelf gemaakt ons misboekje.Als je ook word hebt dan moet je naar pagina instelingen gaan en komt er een kader, dan ziet je boven 3dingen staan marge, papier en indeling.Bij marge vult ge in boven:3.17cm binnenkant :2.54cm rugmarge 0cm onder: 2.54cm buitenkand2.54cm.afdruk stand kan je kiezen stussen staand en liggend en je neemt liggend.Paginas: meerderpaginas -kies je katrn en velle per boekje -neemt je autodan heb je normaal een a5 moest het niet lukken stuur dan een email naar mij schuermans-degreve@hotmail.com en zal ik u mijn misboekje door sturen kan je dan mss zo verder helpen
Dag Ina,kelly hier op het forum heeft eens een handleiding gemaakt daarvoorals je uw email adres geeft dan stuur ik die handleiding door
Via deze link heb je een handige beschrijving!http://www.seniorweb.nl/artikel/38589/boekje-maken-in-w...
Hai Dames, ik heb gelukkig iemand gevonden die meer geduld heeft als mij en het dus voor mij wilt doen ;-)In ieder geval allemaal heel hard bedankt voor de tips ! & nog veel succes met jullie voorbereidingen :-) Liefs