Terug naar overzicht
ik zou schema 2 volgen. Doe op die ene speciale dag gewoon lekker waar je zelf zin in hebt. ik doe mijn wettelijke trouw op een andere dag, maar dat is omdat ik dat wil en niemand moet de bruid iets opdringen. veel succes met het plannen van jou mooie dag x
Ik zou schema 3 nemen! Hier heb je na het kerkelijk huwelijk voldoende tijd om foto's te nemen van jullie beiden maar ook met de kindjes erbij..Hou in je achterhoofd dat tussen 18u en 19u misschien niet veel tijd zal zijn voor foto's.. De laatste gasten van de 1ste receptie zijn weg om 18u15 en de eerste gasten van de 2de receptie staan vaak al klaar om 18u45..Nog even een opmerking: Het wettelijk huwelijk duurt normaal toch maar 15-20min? Ons schema is als volgt:- 10u: wettelijk huwelijk- 11u30: Kerkelijk huwelijk- 13u45: afgesproken in Lier voor de foto's- 16u -18u: 1ste receptie- 19u: 2de receptie en avondfeestSucces met de beslissing!
Ons schema is vergelijkbaar met jouw eerste schema: 13u30 wettelijk huwelijk 14u30 kerkelijk (is 5 minuten rijden) Tot 15u30 Dan vertrekken naar feestzaal (ev. Nog enkele fotos in het park naast de kerk) Ev. Nog enkele fotos in de tuin van de feestzaal 17u/17u30 zou ik de 1e receptie laten starten Wij willen fotos trekken inde voormiddag (10u) en ev. De suite laten aansluiten (11u-11u30) en dan bij ons broodjes eten vooraleer we naar gemeentehuis gaan. Vrij druk maar zo zitten er geen gaten in. Veel succes!
ons schema: om 10u45 wettelijk huwelijk 11-12u: foto's met ouders, getuigen, grootouders,.... 12-14u30: lunch suite blijft hier zitten en wij gaan ondertussen foto's nemen 15u: kerkelijk huwelijk 18u: avondfeest Nog veel succes!!!
Goh, ik vind het zo moeilijk hè. Natuurlijk is het goedkoper als het aansluit, want dan moet de ceremoniemeester minder lang blijven, dat is al een argument.Maar misschien is het relaxter dat je een gedeelte in voormiddag hebt en een gedeelte in de namiddag; of helemaal niet natuurlijk. Misschien is dat gewoon twee keer zenuwen?Ik ben bij ons op de gemeente gaan horen hoe het zit met de wettelijke trouw, maar bij ons is er blijkbaar altijd een receptie na het wettelijk gedeelte en dat duurt dan 45 minuten tot 1 uur, vandaar.