Terug naar overzicht
Dit vind ik wel een leuk tekstje. Het komt ook van iemand op dit forum.Mijn twee bruidsmeisjes van 9 en 11 lezen dit voor. Het leven is lang niet altijd leuk: nieuwsberichten en bange dromen en dan ook nog een keertje jeuk op een plekje waar je niet bij kunt komen. Je draait en zwaait en wringt en wiebelt, je ellebogen kraken ervan, maar nog altijd jeukt en kriebelt dat plekje waar je niet bijkomen kan. Je draait je in kreuken en bochten, het lijkt wel of er van binnen iets knapt. Vandaar dat zoveel mensen trouwen: dan is er tenminste iemand die krabt.
Het leven is lang niet altijd leuk: nieuwsberichten en bange dromen en dan ook nog een keertje jeuk op een plekje waar je niet bij kunt komen. Je draait en zwaait en wringt en wiebelt, je ellebogen kraken ervan, maar nog altijd jeukt en kriebelt dat plekje waar je niet bijkomen kan. Je draait je in kreuken en bochten, het lijkt wel of er van binnen iets knapt. Vandaar dat zoveel mensen trouwen: dan is er tenminste iemand die krabt.
Ik zie hartjes in je ogen.Ik hoor hartjes in je lach.Ik voel hartjes in je handen.Ik denk aan je, heel de dag.Ik ruik hartjes in je haren.En toen je naast me stond,vloog zo'n grappig roze hartjezomaar uit je mond.(Mieke Van Hooft)
Ons bruidsmeisje leest het gedicht huwelijksdag Deze dag, jullie trouwdag, de mooiste dag Die je nooit vergeten mag. Vandaag ben jij, XXXX de bruid En zie je er schitterend en stralend uit. XXXX, de bruidegom is zo trots op jou En jullie beloofden elkaar zojuist eeuwige trouw. Vandaag 15 juni 2013 is het jullie grote dag Die je heel blij en gelukkig vieren mag. Jullie zijn nu getrouwd En aan elkaar toevertrouwd. Het huwelijksleven gaat nu echt beginnen. Dat de liefde het altijd mag overwinnen. Dat de liefde altijd mag blijven bestaan. Jullie gezond en wel verder mogen gaan.
Dankjewel
Mooi!