Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Droomdag op 't spel of bang om niets?

27-5-2013 14:32:34
Hoi allemaal,

Op 28 september is het eindelijk zover! na maanden voorbereiden zal onze dag helemaal mooi uitgestippeld de perfecte dag zijn...

Tot ik vrijdagmiddag te horen kreeg dat ik geopereerd dien te worden aangezien er drie kleppen van aders stuk zijn. Die gaan uit mijn been verwijderd moeten worden.
de operatie zal doorgaan op 28 augustus...één maand voor de trouwdag!

Volgens de arts gaat het lukken om heel de dag met hakken te lopen maar zal ik wel een blauw been hebben (das niet erg, ik draag een lange jurk).

Maar nu ben ik bang; riskeer ik mijn droomdag op het spel te zetten? Vroeger was niet mogelijk, na onze trouw ook niet...(omwille van pijn).

Annina
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 916

Monica
22-3-2014
 Meld misbruik27-5-2013 15:15:58

Annina, wat sneu om te horen! Ik duim mee dat de operatie vlot mag verlopen en dat je snel recupereert zoals de arts zegt! Ik denk dat je best gewoon realistisch bent dat het altijd kan zijn dat jouw droomdag iets anders loopt dan gepland, maar zou vooral naar je lichaam luisteren! Als je zo'n pijn hebt, moet je die operatie doen! En nadien best alles doen wat men aanraad (ofwel veel rusten of net sporten of ... )! Maar het is altijd moeilijk te voorspellen hoe een mensen lichaam reageert é :(... Hoop en duim echt ten volle dat alles héél goed mag lopen! En jouw droomdag, de dag mag worden die altijd wenste!

Evy
27-7-2013
 Meld misbruik27-5-2013 15:16:16

Ai ai, ik kan me goed voorstellen dat je bang bent. Welke operatie moet je precies ondergaan? Het lijkt me toch een geruststelling dat de arts denkt dat het zal lukken.

Ken je toevallig niemand die zo'n operatie al heeft ondergaan?

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik27-5-2013 16:47:23

Je vraagt `riskeer ik mijn droomdag op het spel te zetten?` Je hebt zelf geen keuze, dusja riskeer je niets e. Vertrouw maar op het advies van de arts. Die zijn heel goed in het voorspellen van het verloop bij de gemiddelde patiënten (uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk). En als je het niet kan uitstellen wegens de pijn, is het alternatief (trouwdag met pijn), ook geen optie.

Ik duim mee! (zelfde trouwdag!)

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik27-5-2013 18:06:08

Kan je niet es bij een ander ziekenhuis horen hoe lang de wachttijden voor een operatie zijn? Wie weet gaat het daar sneller?

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik27-5-2013 20:02:49

Op een maand tijd, ben je goed genezen hoor! In het begin moet je vooral veel rond trappelen. En ja, het blauwe been.... als het onder je jurk zit, ziet niemand het hé. Je mag gerust zijn hoor. Wat ik wel zou voorzien is een paar schoenen, of sandalen voor het avondfeest. Wat ik mij wel afvraag is waarom de arts je operatie niet even uit stelt. Of heb je zo last aan je been? In ieder geval veel succes.

Groeten, Evelyn

Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik27-5-2013 21:57:26

Sja dat is een overweging. Ik zelf kreeg in februari te horen dat ik geopereerd moest worden aan mijn knie, dit is begin maart dan ook gebeurt aangezien ik niet pijnloos kon lopen. De arts verzekerde mij dat ik in juni zeker kon lopen. Lopen kan ik maar niet pijnloos helaas... Zoals het bij mij is gegaan is zeker een uitzondering helaas maar onze dag gaat door, weliswaar met hier en daar iets vaker rusten dan in eerste instantie gepland maar goed. Weeg voor je zelf heel goed af wat de voor en nadelen zijn, als het medisch noodzakelijk is om het voor de trouw te doen zeg ik doen, indien niet dan kan je misschien beter even wachten. Maar je gezondheid gaat voor! Zonder jou is er namelijk geen "en ze leefden nog lang en gelukkig". In elk geval veel succes met wat de beslissing ook wordt! En veel beterschap!

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik28-5-2013 9:34:39

Hey Annina,
Dat is inderdaad heel erg jammer. Ik begrijp dat je je zorgen maakt.
Maar zoals je zelf zegt, heb je veel pijn en is uitstellen geen optie.
Ik denk dat het vooral zaak is van na de operatie meteen goed te starten met revalidatie. Zoals Evelyn zegt, veel rondwandelen, niet stilzitten/ liggen.
Familie van mij heeft dat jaren geleden ook moeten ondergaan. Maar zij was al wat ouder en vnl. ook lui. Ze deed de voorgeschreven oefeningen niet, bleef hele dagen in de zetel zitten onder het excuus "ik ben ziek". Waardoor ze eigenlijk nog strammer werd. Haar revalidatie heeft dus extra lang geduurd. Maar haar dokter zei ook; wie echt de oefeningen doet die we voorschrijven, die is na een maand weer volledig op de been.
Je zal waarschijnlijk wel even moeten rusten tussendoor. Zo'n dag kan lang zijn, en zal zonder operatie ook al wel vermoeiend zijn. Voorzie dus inderdaad best ook een paar "comfy shoes" of laat je af en toe eens romantisch dragen door je wederhelft.
Ik duim alvast voor een heel spoedig herstel en voor een super trouwdag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...