Terug naar overzicht
Nog twee maand is een poosje, en als het verder splitst... Misschien moet je het nu nog eens een halve centimeter laten toppen en dan conditioner gebruiken, bij mij scheelt dat alvast qua gespleten punten. Ik hoop dat ik een beetje geholpen heb, groetjes!
Haar groeit gemiddeld aan 1.25 cm per maand.Op 2 maand zit er dus terug 2.5 cm bij.Ik zou dus gerust durven te vragen aan 't kapsalon om er nog es 2 cm ofzo af te knippen. Tegen je trouw is dat toch terug bijgegroeid.Je kan natuurlijk ook afwachten tot het moment zelf en er dan een paar cm laten afknippen. Maar dan loop je nu wel 2 maand met gespleten punten rond, die altijd maar verder zullen splijten (en is het misschien niet gezegd dat het "maar" bij 2 cm afknippen blijft).
Ik zou aan je kapster vragen echt het minimum eraf te knippen, maar wel voldoende zodat je haar terug gezond is. Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad en de tips die ik gekregen heb (en die geholpen hebben) waren: olie van Wella smeren. Ik ben deze in een kapperswinkel gaan halen. Gewoon elke ochtend 2 pompjes (niet meer, anders gaat je haar direct vettig zijn) tussen je handen open wrijven en op je haarpunten smeren. Als je uit de douche komt en je haren wilt drogen ook en eventueel na het drogen nog 1 pompje. Als je met de stijltang werkt een spay op je haren spuiten om ze te beschermen. Probeer ook niet te vaak je haren te wassen (om de 3 dagen pas en niet om de dag want dan gaan ze nog meer uitdrogen) en zeker 1 keer per week een masker op je haren. Uiteindelijk was mijn haar super zacht en gevoed en mijn punten splitsen niet meer zo snel :-)
Hey Romina, ik zou de puntjes laten bijknippen en daarna echt goed verzorgen!Ik heb zelf lang haar, dus ik weet dat het heel wat werk is om gezond haar te behouden :).Ik was mijn haar maar 3x per week, gebruik altijd verzorgende shampoo's en conditioners (van bij de kapper). Bescherm mijn haar altijd als ik mijn stijltang gebruik en zweer echt bij het gebruik van haarolie! Je haar wordt echt niet vettig hoor van haarolie (ik gebruik die van Davines, komt van bij mijn kapper). Je haar blijft er gezond door en droogt zo ook niet uit.Ik ga maar om de 11 weken naar de kapper en kan toch zeggen dat ik dan ook niet teveel gespleten puntjes heb :)Succes ermee!
Bedankt voor jullie reacties, de knoop is dus doorgehakt... ik ga zo snel mogelijk naar de kapper (en de nodige producten aankopen).
Je kan je haar ook laten torsen bij de kapper...Dan zijn de gespleten punten weg zonder dat ze een stuk van je haar moeten knippen !Eens vragen bij de kapper...