Nu Online
Momenteel zijn er 648 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dag indeling

29-5-2013 10:52:34
beste bruidjes, hoe is de dagindeling bij jullie?wij trouwen 12juli.tot nu is de planning als volgt, om 6u bij de kapper, 9u make up aan huis, om 10u zou mijn husband te be me ophalen samen met zijn ouders,onze getuigen en zijn broer en zus met hun gezin bij mijn ouders.om 11u is de wettelijke dienst.daarna wat fotos en een receptie bij mijn ouders thuis, mijn mama haar plan is dat enkel de mensenvan de suite meegaan, maar je kan toch niet tgn de rest zeggen dat komt kijken nr de wet, jullie moeten nr huis, je mag niet mee??om 16u trouwen we dan vr de kerk en om 18u begint de receptie in de feestzaal. ik maak me wel een beetje zorgen over het moment tss de wet en de kerk, ik denk dat erveel mensen zullen zijn ,de meeste hebben allemaal een dag verlof genomen.zijn er nog dat hun zorgen maken over iets vr hun grote dag?of hun planning willen delen?

Mieke
12-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1175

Katrien

Meld misbruik29-5-2013 12:04:06

hoi,

na de wet even naar huis een hapje eten voor enkel de suite is hier in West-Vlaanderen iets dat heel vaak voorkomt, dus als jou mama dat zo ziet, dan doen jullie dat toch gewoon?! Heb je speciaal vervoer? Dan hoeven de mensen toch echt niet mee.
Alle trouws dat ik al gezien en bij geholpen had was dat zelfs zo.
Ik ben ook al naar trouws geweest die meer of een uur rijden was van hier en wij hebben onszelf steeds bezig kunnen houden en de lokale restaurants eens uitgetest.
Het is jou dag en niet die van andere mensen!
Je dagplanning ziet er goed uit, al vind ik 3u voor bij een kapper wel lang.
Voor de tijd tussen wet en plechtigheid zou ik me geen zorgen maken. tegen dat je thuis bent en gegeten hebt en dan nog de fotoshoot mag je alweer vertrekken.
Ik wens je een prachtige dag toe met veel liefde om je heen
x Katrien
PS: waar trouw je?

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik29-5-2013 13:05:49

Wij trouwen een dagje later en onze planning is als volgt:
7u bij de kapper, 9u visagiste aan huis, 10.15u komt mijn vriend me halen, 11u gemeente.
Dan iets eten met de suite bij ons thuis , tegen 14u foto's, 16u nog wat foto's met de familie aan de feestzaal.
17u ceremonie aan de feestzaal, 18u begin aperitief....

Ik vind wel dat je enkel de suite mag uitnodigen op een broodje 's middags, terwijl de rest van de gasten naar huis gaat. Niemand is verplicht om naar de gemeente te komen he, dus dit is op eigen initiatief.
De mensen gaan toch vaak graag nog naar huis om hun feestkledij aan te doen en zich klaar te maken.

Niet te druk in maken, ik doe dat ook niet :). Alles loopt wel los.

Groetjes

Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik29-5-2013 14:35:49

wij hebben moeten opgeven met hoeveel we aanwezig zullen zijn op de wet, dus ik denk niet dat er zoveel volk zal afkomen naar het stadhuis hoor... Ik zou die receptie bij je mama thuis ook enkel voor suite houden. Als er al mensen naar het stadhuis komen, verwachten die ook niet dat ze nadien de hele dag met jullie meekunnen. Merendeel komt pas vanaf de kerkelijke dienst. Geen zorgen!

Groetjes!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik29-5-2013 16:21:48

Bij ons ziet de voorlopige planning er als volgt uit:

* Kapper: 08u30
* Trouw voor de wet met aansluitend korte receptie in het gemeentehuis: 11u30 - 12u00
* Broodjeslunch bij ons thuis: 12u30 - 14u00
* Foto's: 14u - 16u00
* Ceremonie in de feestzaal: 17u00 (moeten we ten laatste 16u30 zijn)
* Receptie: 18u00

en dan lekker eten en feesten :)

Die broodjeslunch doen wij enkel voor de dichte familie en het is zelfs nog niet zeker dat ze doorgaat. Het zou kunnen dan iedereen gewoon terug naar huis/hotel gaat om zich nog even op te frissen en nog wat te relaxen voor het feest. Het is tenslotte een lange dag hé.

Mieke
12-7-2013
 Meld misbruik29-5-2013 19:19:58

ik zal iedrreengewoon paten doen he en wel zien wie er volgt, de meeste weten dat het ni de bedoeling is maja, ik ben de eerste van de familie die trouwt en de meeste weten ook ni goe hoe dat dan allemaal gebeurt :)

@ katrien ik trouw in aalst oost vlaanderen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...