Terug naar overzicht
Hallo,Dat vind ik een goede vraag! Wij zitten in dezelfde situatie. Nu, ik ga morgen langs bij onze traiteur en ik was van plan om het hen eens te vragen. Tenslotte hebben zij daar veel ervaring mee en kunnen ze dat wel inschatten denk ik. Wij zullen ongeveer met 180 personen voor het avondfeest zijn (Wij doen geen aparte receptie). Ik had gedacht aan een halve fles schuimwijn en een halve fles witte wijn per persoon. Van rode wijn weet ik het niet echt. Het hangt er natuurlijk ook wel van af of er veel bierdrinkers of wijndrinkers zijn. Als je de mensen een beetje kent kun je daar ook al rekening mee houden. Wij zijn wel van plan om onze wijn bij Delhaize te kopen. Daar mag je de resterende wijn teruggeven (en dan krijg je het geld ook terug natuurlijk). Misschien verlenen andere wijnleveranciers deze dienst ook? Dus, denk ik dan maar: Beter een beetje te veel dan te weinig zeker?groetjes,Olivia26/05/2007
Bwa, zo nauw moet je het niet weten hoor.Je gaat naar een brouwer, en vraagt of die alles levert, en je zegt erbij voor hoeveel man het is.WIj hebben geen problemen hiermee gehad.De rest nam hij toch terug.Greetz
hallo?Bij ons is dit ook zo het gaval.Ik vind het wel tof dat je bij delhaise uw wijn of andere dranken mag terug brengen.maar ik denk bij een drankhandelaar dat dit ook mag.Wij zelf rekenen ook een half fles per man.Want uit 1 fles geraken 6 glazen.Je moet ook rekenen dat niet iedereen schuimwijn of wijn gaan drinken.Bij apperetief oa fruitsap.Nu ja laat iets meet weten als je iets meer weet.Groeten van Skally
Annelies,Wij laten de drank gewoon over aan de feestzaal en zij gaven volgende hoeveelheden als 'richtcijfer': voor een receptie van 1,5u rekenen ze 3/4 van een fles schuimwijn, voor een korte receptie voor de genodigden van het avondfeest rekenen ze 1/2 fles schuimwijn. Wat de wijn aan tafel betreft hebben ze geen info gegeven.groetjes,Valerie 16/5/2007
Moeten jullie dan allemaal geen kurkrecht betalen? Bij ons komt die toch al op 8 euro per fles denk ik. Is het dan nog haalbaar om zelf voor de drank te kijken? Groeten,Lobke.
Lobke:wij huren de zaal (hoeve de roode poorte) en hebben dan nog een traiteur apart. Daardoor moeten wij zelf de schuimwijn en wijn voorzien. Voor de rest van de drank zorgt een brouwer (vaste brouwer verbonden aan feestzaal). groetjes,olivia26/05/2007
Ons hebben ze steeds gezegd om 3/4 fles te voorzien per persoon (dan bedoel ik enkel schuimwijn). Je moet rekenen dat het Juni is en waarschijnlijk eerder warm weer is waardoor de mensen net iets meer consumeren als gewoonlijk.Wordt er veel wijn geschinken bij een receptie?Ik dacht eerder aan schuimwijn, fruitsap en pintjes....Peggy23/06/07http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
Hey Lobke,Wij gingen ook eerst zelf voor de wijn zorgen maar door het hoge kurkrecht hebben we dat niet gedaan en nemen we nu gewoon een drankenforfait.Groetjes, Sissi
Een drankenforfait is echt wel afzetterij.Maar vaak moet je de drank van bij de feestzaal nemen. WIj hebben onze drank zelf geregeld, en wij kwamen op nog geen 300 euro voor heel het feest, voor 70 man. Reken maar eens een drankenforfait uit: makkelijk 15 euro per man, wat komt op 1100 euro...
Dag Annelies,Gezien ik zelf 4 jaar in de horeca heb gewerkt, meerbepaald een feestzaal waar trouwfeesten doorgingen heb ik daar wel wat ervaring mee.Meestal wordt gerekend voor de receptie: een halve fles schuimwijn per persoon.Wat betreft de wijnen: het aantal personen gedeeld door 2 is het aantal flessen witte wijn dat je moet voorzien en het aantal personen gedeeld door 3 het aantal flessen rode wijn.Alsjeblieft.Groetjes,Véronique
Sissi,Jij huwt iets eerder dan ikzelf in het Kasteel van Saffelaere. Indien het enigzinds mogelijk is, mag je mij daarna altijd eens briefen over de hoeveelheid drank die geconsumeerd werd (grote, gematigde of kleine drinkers) en of het uiteindelijk beter was geweest indien je per stuk had gewerkt of met de forfait...?Bedankt!Lobke.
Hey Lobke,Ik denk dat dat vooral van uw gezelschap afhangt (veel of weinig drinken, laatblijvers of niet).Ik weet nu al bijna zeker dat een forfait ons goedkoper zal uitkomen omdat er wel wat stevige drinkers bijzitten bij ons en de meesten zullen ook niet vroeg naar huis gaan (tenzij ons feest barslecht is natuurlijk).Ik heb ook al gemerkt dat mensen op trouwfeesten soms maar de helft van hun glas leegdrinken en dan iets anders vragen aangezien ze het toch niet moeten betalen.Ik weet niet of ze bij u veel drinken maar bij het eten zou ik sowieso voor het forfait gaan gezien het hoge kurkrecht.Groetjes, Sissi