Nu Online
Momenteel zijn er 573 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zoveel afzeggingen... pfff

3-6-2013 18:10:04
Hallo,

Alles begint hier stilletjes aan vorm te krijgen, is echt leuk! Ons misboekje is nu ook helemaal af! Enkel moeten we de beloftes nog schrijven, maar die zullen niet in het misboekje staan...

Maar, nu zit ik wat in met onze receptie, dat wordt echt een afgang! Pfff

Onze twee recepties lopen door elkaar:
1e receptie is van 6 - 8u
2e receptie (avondgasten) is van 7 - 8

Dus de 1e receptiegasten zijn maar een uurtje alleen!
Maar, wij hebben 92 mensen uitgenodigd, en momenteel komen er nog maar 9!!!!
Vind ik echt schandalig!

Heb het eens uitgerekend, van de 92 genodigden, zijn er 70 mensen die vanwege mijn ouders zijn uitgenodigd (collega's, buren en neven/nichten). Van die bende heeft er nog maar 1 koppel bevestigd! Collega's van mijn ouders komen al niet! En die neven/nichten moeten we nu nog afwachten. Maar op onze uitnodiging stond er dat ze tegen 6 juni moeten bevestigen.

Nu, we hebben wel een suite van 13 personen, maar dan nog zijn we dan maar met 22.
Ik vind dit zo schaamtelijk!
Mijn ventje zegt, trek het je niet aan, je gaat dan een uurtje op je gemak zijn, en je kunt dan tenminste met de mensen praten.. Maar dan nog...

Op mijn broer zijn trouw (3 weken geleden) was het juist zelfde. Zij moesten ook die mensen van mijn ouders uitnodigen, en daar is er maar 1/4 van de genodigden gekomen! Dat is toch straf?!!

Nu, ga daardoor mijn dag niet laten verpesten ze, want die mensen die we er echt bij willen en die we graag zien komen om 7u af, dus dan begint eigenlijk onze dag pas!

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1267

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik3-6-2013 18:14:37

Bij ons was dat ook hoor. Er zijn er veel die er van uitgaan dat je weet dat ze wel zullen komen zoals familie. Bij mij toch ook enkele afzeggingen geweest van mensen die ik niet had verwacht..

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2013 18:22:34

Ja, maar zijn allemaal nichten/neven van mijn vader, dus wij kennen die niet.
Maar, 't is gewoon over 't feit dat wij met zo weinig gaan zijn op de 1e receptie. Vind ik echt wel genant.

Van die bende neven/nichten zijn er maar 2 koppels naar mijn broers trouw geweest, dus ik denk dat dit ook zoiets zal zijn bij ons...

candy
20-7-2013
 Meld misbruik3-6-2013 18:27:54

hier het zelfde hoor, wij hadden 100man uitgenodig en er komen er maar 40van en onze suite bestaat al van 20man he en hebben ook een receptie waar normaal 20man voor 1uur zou komen maar er komt niemand er van en dat vind ik ook niet leuk maar je kan er niet veel aan doen

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2013 20:06:01

Hier net hetzelfde!! Voor ons avondfeest zijn het er nog een paar waar ik op een antwoord wacht..

Maar de receptie... Triestig ze!! 8 komen er, 10 al niet..
Ik begin mij zelfs af te vragen of ze wel zijn aangekomen.. Van veel mensen schrik ik echt dat ik nog niets weet...

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2013 20:13:36

Echt ambetant eh!

Bij ons staat er: "Graag uw aanwezigheid bevestigen voor 6 juni". Dus misschien hebben sommigen de neiging, als we niet komen, moeten we niets laten weten...
Maar vind gewoon zo triestig!
Nuja, ik ken die mensen toch niet (is via mijn ouders). Mja, we hadden er wat opgerekend voor die receptie. Gelukkig dat mijn ventje nog zijn collega's gevraagd heeft, dat zal de grootste meute zijn die komt :-)

Maar we gaan het niet aan ons hart laten komen eh :-)

Voor het avondfeest zijn het enkel nog vrienden van mijn ventje die moeten bevestigen.
En voor het dansfeest zijn er ook nog stuk of 10 mensen die moeten bevestigen/annuleren.
Voor het dansfeest zitten wij ook met de helft annuleringen. Waarschijnlijk ook paar die teleurgesteld zijn omdat ze niet de hele avond gevraagd zijn...

Grtjs!

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2013 20:24:23

Ahja hier staat er

Gelieven zowel bij aan- als afwezigheid een seintje te geven voor 6 juni..
Ze hebben dus nog enkele dagen hé.. Maar ik word stilletjes aan ambetant omdat het zo lang duurt :-)
Diegenen die niet komen hebben ongelijk! :-)

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-6-2013 20:43:05

Misschien wat gasten van de tweede receptie melden dat ze eventueel wat vroeger mogen komen?

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik4-6-2013 9:02:33

bij ons staat er: of u wel of niet kan komen, hadden wij graag voor 13/06 vernomen.

En meer dan de helft moet nog bevestigen!!
Ik zou direct bevestigingen als ik een uitnodiging ontvang, ik wacht nu nog eventjes; en anders ga ik in de week van 17 juni, rondmailen en me informeren, al dan niet via de ouders laten polsen, want zijn tantes en nonkel, én ook zelfs vrienden!

Ik vind dit ook helemaal niet fijn, maar onze suite bestaat uit de mensen die mij het dichts aan het hart liggen, en die volgen de hele dag. dus onze dag kan al niet meer stuk ...

mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-6-2013 10:04:00

Wij delen meer dan de helft van onze uitnodigingen persoonlijk uit (aan mensen die in de buurt wonen/die we regelmatig zien). Die helft is ondertussen zo goed als volledig uitgedeeld, dat gaat over zowat 50 mensen, en slechts 3 hebben gezegd niet te kunnen komen (wegens vakantie in het buitenland). We hadden wel in februari al een save the date doorgestuurd omdat onze datum midden in de zomervakantie valt. Veel close vrienden hebben daar rekening mee gehouden bij het plannen van hun vakantie. De grote meerderheid heeft in februari ook gereageerd dat ze die datum zeker gaan vrijhouden, dus we wisten al vroeg hoeveel mensen we zouden kunnen verwachten.

De andere helft, die nog uitgedeeld moet worden, gaat voornamelijk naar familie en ook nog wat vrienden die wat verder weg wonen, maar daarvan verwacht ik ongeveer dezelfde percentages van komen/niet komen. We hebben dan ook enkel mensen uitgenodigd met wie we echt een goeie vriendschapsband hebben + familie. Geen collega's en al zeker geen collega's van onze ouders... Ik vraag me af wat die op mijn trouw zouden moeten komen doen: die ken ik toch helemaal niet? Van de 105 genodigden zullen er wel zowat 100 effectief aanwezig zijn denk ik.

Zoveel mogelijk zelf uitdelen is dus misschien wel een goeie tip, dan zeggen ze vaak meteen of ze komen of niet. Een save the date op voorhand is ook vrij eenvoudig (mailtje met foto of filmpje...), dan houden veel mensen effectief je datum vrij en laten ze vaak ook al iets weten...

En verder: enkel mensen uitnodigen met wie je een goeie band hebt, die komen zeker!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-6-2013 10:05:50

Er is zelfs een bevriend koppel dat een vakantiehuis in Spanje gehuurd heeft voor de volledige maanden juli + augustus, en die vliegen eind juli speciaal voor onze trouw terug naar België voor een weekend! :-) Heel fijn!

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik4-6-2013 10:40:22

wij zijn gisteren begonnen met het uitdelen van de enveloppes. Ik hou mijn hart al vast :)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik5-6-2013 11:08:02

Aangezien het mensen zijn waarvan jullie ouders wilden dat ze uitgenodigd werden, zou ik aan hun vragen of zij dan ook willen informeren wie er juist komen en wie niet. Misschien zijn er een aantal bij die iets aan jullie ouders hebben laten weten ipv aan jullie (omdat ze die kennen).
Gelukkig zijn het geen mensen waarvan jullie het zelf erg vinden dat ze niet zouden komen.

En als het er echt zo weinig zijn... Ik zou het zelf niet erg vinden, even wat rustiger, maar je kan altijd, wat iemand anders hier boven ook al zei, aan een aantal mensen die normaal pas om 19u zijn uitgenodigd, laten weten dat ze vroeger mogen komen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...