Beste mede-bruidjes Onze dag is al voorbij.
Ik kan me nog herinneren dat Niels me ten huwelijk vroeg en dat er zo'n voorbereidingen zijn geweest.. En zaterdag was het dan zover! Onze grote dag!
Even een kort verslagje...
Mijn dag is begonnen om half 8 's morgens. Ik ben opgestaan en heb me op m'n gemakje gedoucht. Zenuwen.. Neen, dat viel wel mee..
Na het douchen stond mijn lieve broer klaar om mijn haren op te steken.. Hij heeft er iets moois van gemaakt..
Na het kapsel stond de maquillage op het programma.. Heerlijk om zo verwend en opgemaakt te worden!
Einde van het kapsel en de make-up? Kwart na 9.
Niels zou pas aankomen om iets voor 10, dus nog tijd om wat te kletsen met mijn lieve getuigen en wat de dollen met mijn ouders en de mensen die voor de receptie zorgden.
De ceremoniemeester en fotograaf kwamen allebei om half 10 aan.
Om kwart voor 10 mocht ik eindelijk mijn kleed aandoen.. Zolang heb ik ernaar uitgekeken en toen was het bijna zover!
Opeens, paniek buiten. Niels was al daar en niet iedereen was buiten. Even hectisch.
Ik bleef 'rustig', had me voorgenomen niet te huilen aangezien de make-up dan misschien naar de vaantjes zou zijn.
'Kom maar de trap af, wacht dan even tot hij aanbelt', zei de ceremoniemeester.
Door het raam langs de voordeur zag ik hem komen.. Wat ziet hij er goed uit!
'Dingdong'.. Zenuwen gieren door mijn lijf..
Ik doe open.. Zalig gevoel! Iedereen kijkt je aan, Niels zegt tegen me dat ik er goed uitzie.. Zo fijn!
Receptie achteraf en om kwart voor 11 vertrekken we richting gemeentehuis voor het wettelijke huwelijk.
Onze burgemeester heeft dit superleuk aangepakt en wist iedereen te boeien met de woorden die hij sprak.
Kwart voor 12 komen we terug aan bij mijn ouderlijk huis voor het middagmaal.
Alhoewel het voor ons niet echt 'hongerig' was. Beiden hebben we weinig gegeten en vooral genoten van elkaar.
12u30: tijd voor de fotoshoot.
Wat is dit moment leuk.. De fotograaf stelde ons op ons gemak en we hebben een leuke tijd gehad met het trekken van foto's.
Aangezien we om 15u voor de kerk trouwden zijn we om 14u30 terug thuis aangekomen. Wat opgefrist en dan richting kerk.
Eerlijk, dit vonden we het meest mooie maar emotionele moment van de dag. Het volk dat je ziet als je de kerk binnenloopt (ik heb daarom ook naar beneden gekeken), het gevoel als je daar zit, ... Onbeschrijfelijk!
Het jongerenkoor dat onze liedjes zong, deed het geweldig! Rillingen liepen over onze ruggen.
Hadden we het geluk dat onze schoonbroer (dirigent van het koor) de grappige toets wilde behouden door foto's van Niels z'n vrijgezellen met bijhorende tekst op zijn pepitter te zetten en deze foto's na elk nummer te wisselen. Leuk!
Een moeilijk moment, onze ouders bedanken voor een volle kerk.. Ogen gericht op de tekst, bloemen afgeven en emoties niet te fel de vrije loop laten..
Wat hebben we beiden genoten van de misviering!
Het moment om naar buiten te gaan was voor ons het moeilijkste. De ceremoniemeester vroeg ons even te wachten en terwijl we dit deden zagen we in de opening van de kerkdeur enorm veel mensen buiten staan.
'Kom maar,' was haar teken om door te lopen.. Wat zie je dan.. Onze vrienden van de hondenschool hebben een erehaag gevormd met hond en baasjes.. Daar komen de traantjes.. Niet verwacht, maar zo fijn om te zien..
Daarna de felicitaties.. Enorm veel mensen, leerlingen die aanwezig zijn in je misviering het doet iets met een mens.
Na de misviering nog foto's met de suite en daarna nog even met ons tweetjes naar een fotolocatie in een hotel/restaurant.. De momenten alleen zijn leuk omdat je even echt van elkaar kan genieten.
Daarna op naar het zaal voor de avondgasten die arriveren om 18u.
Alle gasten mooi op tijd, dus we kunnen op tijd beginnen aan de barbeque en het dessertenbuffet.
Tussen 22u15 en 22u30 is de openingsdans.. Intiem moment, hoewel je 't met iedereen deelt!
En dan barst het feest los.. Een geweldige dj die ervoor zorgt dat mensen blijven dansen...
5u kruipen we in ons bed, na het lezen van de boodschappen die mensen hebben achtergelaten.
Voldaan, maar door het moe zijn heen, liggen we in bed te genieten van wat net voorbij is.
Wat het leukste hieraan is: het feit dat Niels zegt: "Eigenlijk wil ik dit morgen nog eens overdoen!".
Dat gevoel heb ik op dat moment ook en heb ik nog.. Dit doe je één keer en ze zeggen wel: geniet ervan het is zo voorbij..
Ik kan jullie garanderen dat dit ook werkelijk zo is!
Voor de bruidjes waarvan THE DAY bijna daar is.. GENIET ERVAN!
Veel lieve groetjes
Een héééél gelukkig bruidje!