Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering in openlucht

22-11-2006 15:47:11
Wij zouden graag voor de kerk huwen maar de viering zouden we graag in openlucht willen houden.
Kan iemand ons aan een priester helpen die dit zou willen doen(omgeving Boechout).

Karine
20-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 496

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik22-11-2006 16:18:35

Ik weet niet of een priester dit doet. Maar rentapriest doet dit wel en ik geloof wel dat het mogelijk is dat je je huwelijk kerkelijk kan laten registreren. Ik ben het echter niet zeker...

groetjes,
Tamara

Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik22-11-2006 17:52:58

Hey,

De priester van de parochie waar ik ben opgegroeid wilde dit niet doen.

Ik speelde al langer met het idee van rent a priest. Ik heb toen Norbert Bethune opgebeld. Het viel mij echt tegen!!! Hij was heel kort en precies geambeteerd dat hij alweer moest uitleggen wat het verschil was tussen rent a priest en een gewonen kerkelijke dienst. Je kan via rent a priest het huwelijk ook niet laten registreren. Toen ik vroeg waarom niet zei hij: Dit is juist de bedoeling van rent a priest, dat je zelf kiest hoe je je dienst wil, zonder de 'regeltjes' van de Kerk. Als het huwelijk wordt ingeschreven, heeft de Kerk zeggenschap over je huwelijk (bvb. bij scheiding) terwijl dit bij rent a priest niet is. Maar hij zei het nogal cru zo van: Dan kan de Kerk zich niet bemoeien of zoiets. Hij zei: Als je het huwelijk geregistreerd wilt hebben moet je maar gewoon voor de kerk trouwen (Waarom belt ge dan eigenlijk??? Daar kwam het op neer?!?)

Na deze telefoon hebben we besloten om niet met rent a priest te gaan werken. Ik had echt een heel slecht gevoel na het telefoontje. Nu gaan we trouwen voor de kerk in de parochie waar we gaan wonen als we getrouwd zijn (gaan binnenkort verhuizen). Deze pastoor was heel vriendelijk, helemaal niet nors of zo en hij gaf ons een heel goed gevoel. Na de 'babbel' met Norbert voelde ik mij echt slecht omdat hij constant heel kort en niet vriendelijk was.

Groeten,

Vicky 797

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik22-11-2006 18:29:38

Vicky,

ik geef je 100% gelijk wat betreft Norbert Bethune.
Wij werken ook samen met rentapriest en hadden ook contact opgenomen met Norbert Bethune. Amai, nadat ik hem voor de eerste keer aan de telefoon had, had ik echt zoiets van 'wat hebben we nu gedaan?'
2 weken geleden heb ik hem een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk was ons voorschot van 100 euro opzij te houden voor ons, omdat we er nog niet goed uit zijn welke huwelijksdatum we gaan nemen. Het lag eerst allemaal vast, maar door toestanden met de zaal die ons niet meer moest wegens te klein feest en nu de aankoop van een huis waar we nog heel veel verbouwingen in zullen hebben, hebben we het huwelijk efkes vooruit geschoven en ligt de datum nog niet vast. Nog steeds geen antwoord gekregen. Ik vraag mij af of dat nu zo moeilijk is om eens kort een antwoord te formuleren. Hoe dan ook, als hij het voorschot apart wil houden, dan werken we niet met hem, maar vragen we een andere voorganger en wil hij het voorschot niet apart houden (je krijgt het namelijk niet terug, eens betaald) dan zoeken we wel een andere alternatieve oplossing. Maar dat zijn zorgen voor later :)

groetjes,
Tamara

Lindsey
8-9-2007
 Meld misbruik26-11-2006 12:18:56

Beste Carine,

Wij vieren ook ons huwelijk in openlucht. Wij kozen ook eerst voor Norbert Bethune en zijn daar dan ook op terug gekomen. Ondertussen zijn vrienden van ons met hem getrouwd en ze zouden het ook niet meer opnieuw doen.
Ondertussen hebben wij wel iemand gevonden die ons kerkelijk wil huwen in openlucht.
Voor meer informatie daarover mag je mij gerust mailen of toevoegen op msn... lindseyvdm@hotmail.com

Groetjes,
Lindsey

Karine
20-7-2007
 Meld misbruik19-12-2006 15:58:11

Weet iemand soms welke priester het doopfeest van Bruce Volder (Van de pfaffs)gedaan heeft?Die priester doet blijkbaar wel diensten in openlucht.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info