Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer 1ste pas?

5-6-2013 6:43:06
Hoi!
Gisteren belde ik naar de bruidswinkel om te zeggen dat ik 9 juli niet kan langskomen voor mijn 1ste pas (Heb de lange vroege dan) en of ik eventueel 10 juli niet kon langskomen ervoor..
Maar dan zijn ze gesloten
Die man vroeg : Wanneer trouw je dan? Ik zeg : 14 september
Hij vond 9 juli héél vroeg voor de 1ste pas, de verkoopster die erbij was toen ik mijn trouwkleed kocht had mij nochtans gezegd dat ik dan moest terugkomen maar hij zegt dat zij nogal onervaren is hierin..

Hij vind dat ik beste eind augustus terugkom voor de 1ste pas en een week erna voor de 2de pas en het mee te nemen (Omdat een vrouw haar lichaam zo fel kan veranderen als ze afvalt en omdat er anders teveel veranderd moet worden, als ik 9 juli al zou gaan passen)

Maar is eind augustus niet heel laat? Hoe wordt dat normaal gedaan?

Groetjes

noortje
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1007

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik5-6-2013 7:18:51

Hey Noortje,
ik trouw net als jij op 14/09 en ik heb mijn eerste pas al gehad op 17 mei!
Ik mag teruggaan voor de tweede op 25 augustus. Ik vind eind augustus voor de 1e nogal laat, maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere bruidjes gaat?!
Groetjes

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik5-6-2013 7:39:20

geen zorgen ! Dat is de gewone gang hoor. Mijn nicht was een aantal maanden voor haar huwelijk beginnen passen, met als gevolg dat haar jurk tot 7 maal moest verandert worden. Ikzelf ga zo lang mogelijk wachten aangezi en ik last heb van mijn hormonen. Ik blijf steeds op mijn gewicht maar mijn borsten leiden een eigen leven. Hi hi zo schommelt mijn maat op jaarbasis van 75 B naar 75 of 80D . Al vanalles geprobeerd en niets dat stabiel blijft. Dus denk ik maar te beginnen passen 3 weken voordien. Zal ook stessen worden

Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik5-6-2013 7:45:58

Da's bij mij maar een maand op voorhand, hoor. Lijkt me ook normaal, anders kunnen ze misschien blijven verstellen, als je nog wat zou afvallen of bijkomen. ;)

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik5-6-2013 8:04:44

Ik mag op 22 juni voor de eerste maal gaan passen en ik trouw de week voor jou. Voor een eerste pas vind ik eind augustus wel laat.

Liane
6-7-2013
 Meld misbruik5-6-2013 8:08:54

Hangt van de bruidswinkel af, maar ik zou me er geen zorgen over maken. Is inderdaad handiger als je gelijk je jurk in de juiste maat hebt.

Tine
6-7-2013
 Meld misbruik5-6-2013 8:13:10

Ik trouw binnen een maand en heb vorige zaterdag mijn eerste pas maar gehad. Eerst leek mij dat ook nogal laat, maar eerlijk gezegd vind ik dat nu niet zo erg meer :) ik denk wel dat het afhankelijk van winkel tot winkel is, hoe snel ze werken en hoe druk ze het hebben enzo... Dus, no worries, het is zeker niet abnormaal dat je zo laat je eerste pas hebt!

Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik5-6-2013 9:53:57

@ Saar: jij mag gaan passen wanneer wij onze Dag beleven :-))

Elke
11-1-2014
 Meld misbruik5-6-2013 9:55:10

Ik trouw 11 januari en heb op 6 december mijn eerste pas. Dus ook maar een maandje vooraf.
No problem dus ! :) (alleen duurt het wachten om je kleed nog eens te zien toch zolang he)

ES
21-9-2013
 Meld misbruik5-6-2013 12:47:14

No worries! Ik trouw 21 september en heb mijn eerste pas 21 augustus. Ik verwacht ook niet dat er nog veel moet worden aangepast aan mijn kleed. Toen ik hem paste, zat ie als gegoten!
Ik sta ondertussen wel te popelen om hem nog eens aan te doen... dus 21 augustus is nog laaaaang wachten... Geduld is een mooie deugd zeker? :-)

krista
9-8-2013
 Meld misbruik5-6-2013 13:37:56

Hoi Noortje,
Ik moet 7 weken op voorhand gaan.
In de bruidswinkel waar ik mijn kleed gekocht heb verzochten ze mij om ten laatste 6 weken op voorhand langs te komen voor een éérste pas (allez, officiele eerste pas, want ik januari heb ik mijn kleed al gepast zonder dat er retouches aan gebeurt zijn).
Maar niet elke winkel werkt op dezelfde manier he..

jana
15-6-2013
 Meld misbruik6-6-2013 12:55:38

Dag Noortje,

Dat is niet uitzonderlijk hoor...
Ik had mijn eerste pas een goeie maand op voorhand...
En morgen mijn tweede pas en als hij goed is, mag ik hem meenemen.
Als er veel tijd tussen is moet je echt wel op je gewicht letten...
Buiten een maand op voorhand dan ben je tegen dan op je gewicht en als je dan een tweede keer gaat moeten er geen of weinig aanpassingen gebeuren.
Vergeet niet dat je van de stress wat kan afvallen...

Groetjes,

Jana

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 17:42:47

Oké dan ben ik wat gerustgesteld, bedankt allemaal :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info