Nu Online
Momenteel zijn er 585 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familie grrrr....

5-6-2013 20:23:22
Schoonfamilie, wat doe je er mee?!

Net bericht gekregen dat mijn schoonzusje sinds een maandje een vriendje heeft. En ze zou hem graag meebrengen naar de trouw...
Mijn schoonmoeder spoort haar dochter aan om die jongen mee te brengen...
Wij hebben die jongen nog nooit gezien, en ze zijn nog maar maand samen!!! Komaan zeg!

Maar vrees er voor dat we er niet kunnen tegen gaan... :s

En, hij heeft blijkbaar iets te doen die dag, dus hij kan maar vanaf dessertenbuffet komen... Dus vanaf dessertenbuffet zou er een stoel moeten bijgezet worden aan de eretafel...
Wat een boeltje zeg,
echt wel een domper! pfff

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1045

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik5-6-2013 20:49:44

laat het maar niet teveel aan je hartje komen.... stoel bijzetten, laat hem zitten en geniet gewoon van jouw feest!
't heeft inderdaad weinig zin om ertegen in te gaan, denk ik ... zal alleen maar voor meer discussie zorgen en dat kan je helemaal missen nu, zo kort voor je dag!!
zeker niet leuk, maar trek het je niet te fel aan.... het blijft jullie dag, eentje meer of minder gaat het niet maken :-) (en wie weeeet, misschien sta je ooit wel op hun trouw te dansen en dan kan je erom lachen ;-) )

britt
31-8-2013
 Meld misbruik5-6-2013 21:19:48

Ik heb mijn schoonfamilie leren kennen tijdens de voorbereidingen van mijn schoonzus. Voor mij betekent het nu nog steeds veel dat ik haar speciale dag ook mocht mee maken. Dus tenzij je schoonzus veel wisselt, zou ik het volgende voorstellen. De gulden middenweg, hij is welkom maar pas na het dessert. Indien hij het heel belangrijk vindt om het dessert mee te maken, moet hij zich maar vroeger vrij maken. Succes

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik5-6-2013 21:35:00

Als ze elke maand iemand nieuw heeft, dan zou ik zeggen dat ze hem thuis laat of dat ie na 't eten komt.

Maar als ze tegen je trouw al 2 à 3 maand samen zijn en het gaat goed, dan zou ie welkom zijn wat mij betreft. Op gelijk welk moment.
Uiteindelijk brengen de meeste andere gasten ook hun partner mee.

Niks belet je om samen es af te spreken - voor je trouw - met je schoonzus en die kerel te leren kennen ;). Je hebt nog een maand.

Bij de trouw van 1 van mijn neven was ik overigens een dik half jaar samen met mijn vriend. Maar die hield en houdt niet van familiefeestjes en ik ben dus maar alleen gegaan (intussen - 7 jaar later - heb ik hem al een beetje bijgewerkt).
Maar op zich was hij welkom geweest, ook al zie ik die neef maar 1 keer per jaar.
Bij ons zijn huwelijken en uitnodigingen sowieso "met eventuele partner". De enige vereiste is dat de relatie een beetje serieus is.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik5-6-2013 22:05:47

Klinkt misschien raar.. Door omstandigheden waren mijn ventje en ik nog maar een week of 2 samen en het was al direct familiefeest, zowel zijn broer, mijn schoonzus en zijn ouders wouden dat ik mee ging.. En je ziet maar, we zijn ondertussen getrouwd.. ;) Ik zou hem gewoon laten komen.. Stel je voor dat ze altijd samen blijven, dan kan je later nog in genante situaties terecht komen van.. Ja maar ik mocht niet naar jullie trouw komen toen weet je nog? ;)

Evy
27-7-2013
 Meld misbruik5-6-2013 23:12:11

Ai ai, dat is inderdaad verre van leuk. Ik zou in jullie plaats dat vriendje ook nog niet mee uitnodigen. Het is nog maar een maand, is nog pril hé. En voor hetzelfde geld is het al weer uit tegen jullie huwelijk of kort erna.

Da gaat eigenlijk niet hé, om dan vanaf het dessertbuffet nog een stoel bij te schuiven aan de eretafel.

Ik zou toch nog eens proberen om met hen te praten.

Groetjes!

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 5:38:43

Mijn zus is in de tijd dat we verloofd zijn al vier keer van vriendje gewisseld en allemaal zouden ze even welkom geweest zijn op het feest. Wie ben ik om haar partnerkeuze te bepalen? Het zou deze keer maar eens net de ware kunnen zijn :)

Christ

Meld misbruik6-6-2013 7:03:27

Mocht ik jou zijn zou ik hem toch ook laten komen, na de vele afzeggingen (uw vorige topic) is er toch een persoon bij, die mogelijks familie kan worden!
Relativeer... dit is misschien voor jullie niet zo'n leuke situatie, maar laat het toch geen domper zijn....
Geniet van jullie dag! (ja, dan ben ik precies 1 dag getrouwd!)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik6-6-2013 8:15:20

Een week voor mijn huwelijk vertelde mijn mama dat mijn tante haar gebeld had om te vragen of het vriendinnetje van mijn neef mocht meekomen naar ons trouwfeest. Ik was een beetje verbaasd dat ze dat niet gezegd had bij het bevestigen, maar het bleek dat ze toen nog niet samenwaren... En dat was dus een weekje eerder of zo. Ik vond het ook nogal snel, maar goed, ze was net zo welkom als de andere partners. En ze zijn nu meer dan een jaar later nog altijd samen :-)

Eerlijk gezegd, vind ik dat je wel een beetje mag relativeren. Een domper omdat je schoonzusje een vriendje wil meebrengen? De man van mijn schoonzusje heeft de dag voor ons huwelijk moeten afzeggen, omdat het fysiek niet meer ging om te komen (hij is de week nadien overleden). Ik zou er alles voor gegeven hebben dat hij erbij had kunnen zijn...

Anja
10-1-2013
 Meld misbruik6-6-2013 8:26:20

I know the feeling...

In de laatste 2 weken voor ons huwelijk zijn mijn oudste schoonbroer en zijn vriendin, 3x uit elkaar gegaan.
Die hebben altijd al een knipperlicht relatie gehad maar dit sloeg echt alles.
3x heb ik haar eten afgezegd (en opnieuw doorgegeven) en de tafelindeling moeten wijzigen. Heel fijn. Zelf hebben ze nooit iets gezegd, het was steeds mijn schoonmoeder die boodschap mocht overbrengen.

Trek het je niet te veel aan, en lig er zeker niet wakker van. Als het is opgelost met een stoel bij te schuiven,...het zal voor die jongen ambetanter zijn dan voor jullie waarschijnlijk.

Groetjes,

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik6-6-2013 8:39:32

ik zou hem ook laten komen na het dessert. Ik denk dat bij iedere bruiloft verschuivingen zijn. Daar is bijna geen ontkomen aan. Ik zou zeggen, maak je daar niet te druk in. Er zullen allicht nog wel obstakels komen.en hoe meer je naar de perfectie streeft hoe zwaarder het valt als iets niet als gepland staat.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik6-6-2013 10:05:03

Ik zou hem toch ook gewoon laten komen. Niet alleen omdat het even goed een langdurige relatie kan worden, maar ook omdat het, juist als het nog zo pril is, voor je schoonzusje niet leuk is om daar de hele avond zonder haar vriendje te zitten.
Eventueel kan je inderdaad wel afspreken dat je hem eens gezien wil hebben voor die tijd.

Mijn schoonbroertje was van een half jaar voor onze trouw weer single, 2 maanden later had hij een nieuwe vriendin. Enkele weken later hebben we onze uitnodigingen uitgedeeld en haar naam stond er meteen mee op. Toen we haar kort daarna voor het eerst zagen, zei ze dat ze dat erg leuk vond, want ze had het niet verwacht. Ondertussen zijn ze nog voor onze trouw al gaan samenwonen. Nu zijn we bijna 2 jaar verder en zijn ze nog steeds samen. Dus ik ben blij dat ze er bij was.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:11:47

Ik zie ook niet echt een probleem. Ik zou je echt aanraden het te doen en dan ook deftig: dus met een uitnodiging met zijn naam op. Zelf ben ik van mijn aanstaande schoonmoeder 24 jaar geleden niet op het huwelijk van mijn schoonbroer mogen komen. Dat heeft me trouwens wel gekwetst, ook al waren we maar een paar maanden samen. Ik denk dat ze er wel spijt van heeft want dit is iets wat toch vaak terug komt. Ik steek haar dat niet door maar de toenmalige bruid zegt wel eens: van mij mocht je maar van Els niet!
Ik heb nu alle vriendjes van mijn nichtjes meegevraagd voor de hele dag en ze een uitnodiging gegeven met hun correcte en volledige naam en dat hebben ze enorm geapprecieerd. Het gaat hier toch over je schoonzus, het is zo gemakkelijk om bij haar te scoren. Je moet ook met haar nog je verdere leven verder...

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 17:30:18

Het is inderdaad 1 persoon meer, maar ondertussen komen de bevestigingen voor de receptie vlotjes binnen! Dus te rap gepanikeerd ;-)

We gaan hem vragen, hij kan ook maar aanwezig zijn vanaf het dessertenbuffet (heeft nog iets anders te doen). Dus vanaf het dessertenbuffet zal er een stoel aan de eretafel moeten bijgeplaatst worden. En we zullen 1 of 2 weken voor de trouw eens met hen afspreken, zodat we hem toch eens gezien hebben en hij ons. Maar mijn schoonouders hebben hem ook nog niet gezien...
Vind het gewoon een beetje rare situatie.... Ik zou dat nooit durven voorstellen aan mijn broer of zus... Is beetje principe zeker :-)
Nu, blijkbaar vind die jongen het zelf ook raar om naar onze trouw te komen. Dus 't is vooral schoonzus die wil hebben dat hij er bij is.
Hem dan maar beter vragen, dan dat zij een hele dag met een vies gezicht zit zeker :-)

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 18:22:23

Goed zo! Of hij nu een blijver blijkt of niet, je scoort toch bij je schoonzus. Je weet nooit of dat niet eens handig is...

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 18:28:23

Da's waar Bea :-)

Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik7-6-2013 10:26:06

Hey!
Ik begrijp je toch wel.
Wij hebben de vriendjes van de neven en nichten die nog thuis wonen ook niet mee gevraagd.
Wij betalen ons feest zelf en hebben een hele grote familie, met heel veel neven en nichten die we nauwelijks zien... 1 keer op 2 jaar met een beetje geluk.
Dus al die neven en nichten erbij kost ons al heel wat. Moesten we dan nog eens alle liefjes erbij moeten betalen die we al helemaal niet kennen. Is het helemaal onbetaalbaar.
Maar dit is een persoonlijke keuze.
Tenslotte betaal je zelf je feest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...