Nu Online
Momenteel zijn er 425 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer Lac De Connemara?

5-6-2013 21:21:04
Hey iedereen,

Nu er nog maar 23 dagen op de teller staan, en mijn hersenen overuren draaien, kom ik dus op allerlei domme vragen.

Dus bij deze:
Wanneer spelen ze meestal Lac de Connemara op het trouwfeest?? :))

Ik ben nog nooit naar een trouwfeest geweest, behalve een Vietnamees maar daar was geen Lac de connemara te bespeuren :p

Zijn er ook nog mensen die geen "wissel" doen, dus met ouders dansen na de openingsdans?
We willen dit ervan tussen gooien, ik heb daar geen zin in en mijn verloofde evenmin.
Of wordt dit in de meeste gevallen gedaan?

En wanneer komt het moment in de huwelijksmis dat je mensen handjes moet geven en je ouders moet knuffelen/kussen?

Ik weet het, klinkt uitermate stom, maar ik ben al een stuk geruster met een antwoord op deze vragen :)

Ik ben wellicht binnenkort terug met meer vragen... :)

Groetjes,
Lies

Lies
29-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2060

candy
20-7-2013
 Meld misbruik5-6-2013 21:32:50

Beste Lies,
De Lac de commemare word meestal gedaan bij het binne komen van de bruidstaart
maar onze dj zei dat er ook mensen zijn die dat nemen voor als het bruidspaar binnen komen dus ja kan kiezen.
Wij nemen het bij de bruidstaart.
Voor de 'wissel' dat kies je zelf af je dat wilt of niet
Niet iedereen doet dat wij gaan het wel doen omdat onze ouders er op staan.
Wat betreft met de huwelijksmis bedoel je dan dat het voor de ouders te bedanken is?
Dat gebeurd na het bedanking teks van voor de ouders normaal(maar ben daar zelf nog niet zeker van)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik5-6-2013 22:00:07

Bij ons werd dit na het dessert, voor de openingsdans afgespeeld.. Om de mensen al een beetje wakker te schudden voor het echte dansfeest losbarst.. Zowel de DJ als de fotograaf heeft dit ons aangeraden en achteraf toch positieve reacties over gekregen. Na de openingsdans hebben we nog 1 dans gedaan met de ouders en dan zijn we overgegaan naar andere muziek..

En dat van de huwelijksmis zegt me niets eigenlijk, dat hebben wij allesinds niet gedaan.. :)

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik5-6-2013 22:59:20

Je "moet" niet dansen met de ouders.
Jullie zijn heus niet de enige die hier niet voor kiezen, dit gebeurt nog.

grtz

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 5:36:32

Wij doen geen vermenigvuldigingsdansen, enkel de openingsdans en nadien gaat onmiddellijk het dansfeest van start. Persoonlijk vinden we het wat saai om nog te blijven vermenigvuldigen (ook voor de gasten die er dan maar wat bijzitten) maar dit is ieder zijn mening natuurlijk.
Bij ons krijgt de DJ een verbod om Lac du connemara te draaien, want wij haten dat lied allebei :D

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik6-6-2013 9:16:54

hi hi hi Allez ik ben niet de enige die het nummer in de no-due lijst heeft gezet. :) ook dat vermenigvuldigen wil ik niet. Want ik weet dat de spontaniteit dan weg is. Dus na openingsdans gewoon volle gas ! Ik wil dat iedereen hen amuseert ten er geen draaiboek is.

Joke
4-10-2014
 Meld misbruik6-6-2013 11:33:09

Bij ons zal er ook niet "vermenigvuldigd" worden. Na de openingsdans wil ik een stevig fuifnummer.

Lac du connemara, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ben zelf nogal een fervent serviettenzwaaier op dat nummer, dus 't zal wel ergens ingepland worden denk ik. ;)

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik6-6-2013 15:01:33

Bij ons was er ook een uitdrukkelijk verbod op les lacs du connemarra :-) Vreselijk vind ik dat :-) Mijn schoonmama vond dat jammer want "dat brengt toch wel ambiance"... Jaja :-)

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik6-6-2013 22:31:24

hahaha :D ik ben ook zoals Joke een fervent serviettenzwaaier én ik heb ook nog niet voldoende trouwfeesten gedaan om het serviettenzwaaien op dat nummer al beu te zijn dus voor mij is het (stiekem) een must! :))

Maar kan mij wel voorstellen dat het na 3 à 4 trouwfeesten toch minder enthousiast serviettenzwaaien is :p

"Vermenigvuldigen", juist ja, dat was het woord... nee, dat gaan we toch niet toevoegen.
Gewoon een plakker als openingsdans en dan *boenk* een goeie schijf waarda iedereen zich naar de dansvloer begeeft :)

stina
15-6-2013
 Meld misbruik7-6-2013 1:23:00

Wij hebben ook le lac niet, maar theme song van pirates of the carribean. Wij gebruiken dit als wij de zaal binnenkomen en als de rest al aan tafel zit

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik10-6-2013 17:42:46

Wij doen zelfs geen openingsdans...al da stijf gedoe en volgens de traditie...
Nee hoor....wij geven een vet dansfeest met muziek van de nineties.

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 1:06:51

Hier ook een veto op het nummer: ik heb gezegd dat als hij het draaide hij niet betaald wordt ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...