Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

stress voor mijn kleed

6-6-2013 12:59:49
het moet mij even van het hart, ook al is het mijn eigen schuld, ik heb in november mijn kleed gaan kiezen, en ben er nog steeds verliefd op als ik hem op foto zie, heb nog geen seconde spijt van mijn keuze, de maat in de winkel, paste bijna perfect, daar ik intense gedachten had om te vermageren heb ik mijn kleed een maat kleiner besteld, nu vermagerd ben ik niet, er heeft het een en ander tegen geslagen, en mijne vriend is ook ne grote snoeper, dus ja, ben niet vermagerd integendeel zelfs, zou zelfs kunne da ik ietsje bijgekomen ben... ik hoop nu wel dat ze mijn jurk nog zodanig gaan kunnen aanpassen zodat ik er toch in kan, hopelijk kan er mij iemand een beetje gerust stellen, want wordt er knettergek van, ik eet echt niet veel meer,
xxx melissa

melissa
18-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1129

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 13:02:01

Meestal kunnen ze een jurk wel wat uitleggen, en dan win je een paar cm...
Ik ben ook enkele kg bij gekomen, maar probeer die er nu af te krijgen tegen mijn pas eind deze maand :-)

Had je toen de juiste lingerie al aan?
Heb je nu vb een shapewear-slip, dan win je mss ook al iets ;-)

melissa
18-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 13:03:49

nee lingerie was bij mijn kleed en ga ik ook op mijn eerste pas krijgen,
hopelijk levert dat ook iets op,
ik moet rond 18 juni bellen wanneer ik mag gaan voor mijn eerste pas, heb echt enorm veel zenuwen, wil alleen gaan ook, wil niet voor aap staan als ik er nie in pas :(

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 13:06:51

Hoeveel kg moet er dan nog af, denk je?
Ik denk bij mij 4kg...
veeeeel water drinken en niet snoepen, proberen wat te sporten?

Emma
14-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 13:32:40

Wat je eventueel kan doen is een proteine dieet, wel niet het leukste dieet (geen brood, pasta, granen, fruit, ... wel eiwitten en groenten) maar super effectief!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 13:46:37

Een heel stomme vraag maar wat bedoelen ze met eiwitten ? Geen granen en geen fruit ? Wat mag je dan wel eten ?

Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik6-6-2013 14:16:05

1 kledingmaat is 4 à 5 kilo. Dat is zeker te doen hoor, je hebt nog 2 maand! Bekijk het gewoon zo: elke 100g die eraf geraakt is mooi meegenomen, ook al haal je misschien de -4kg niet.

Altijd goed ontbijt, middagmaal en avondeten blijven eten, dat je lichaam geen honger lijdt want dan lukt het niet. Schrijf eens 1 week lang op wat je eet en schrap dan radicaal enkele dingen. Enkele voorbeelden:
Ontbijt ipv gesuikerde cornflakes of koffiekoeken vervangen door 2 boterhammen belegd met banaan, hesp of light confituur
Geen alcohol meer, want in bier, wijn etc zitten caloriën
Vervang frisdrank en fruitsap door light of spuitwater
Voel je 's avonds honger voor tv, ga dan iets doen: sporten, stofzuigen, opruimen, ... dan kan je niet meer stilstaan bij je goesting in iets zoets
Zorg voor een voorraad wortelen, kerstomaatjes, druifjes, magere yoghurt, bananen, enz als snack, ga NOOIT meer naar de snoepautomaat en loop de rayon koekjes ook voorbij in de winkel. Voor zoveel calorieën kan je beter 1 keer per week genieten van een lekkere dame blanche of gebakje ipv een leo of suikerwafel die je snel snel eet en maar half proeft, toch?
Als er mensen komen aperitieven, geef dan chips én kerstomaatjes, selder, worteltjes met een dipsausje. Niemand die opmerkt dat jij bijna geen chips eet.
Bij het avondmaal kan je ook de calorierijke dingen schrappen: patatjes ipv frietjes, geen bechamelsaus bij de bloemkool, geen mayonaise over je salade, suiker bij de worteltjes is niet nodig, enz. 150g vlees per persoon op je bord is genoeg, bij honger nog wat groenten opscheppen, wij zijn daarom verzot op wortelstoemp en preistoemp!
Oh ja, streef naar 300g groenten per dag en 2 stukken fruit. In fruit zit suiker, dus best niet meer dan 2 à 3 stukken per dag. Zelfgemaakte soep is een perfecte hongerstiller en groentenbom, gewoon een zak diepvriesgroentjes kopen, in een pan kokend water gooien, bouillonblokje erbij en een half uurtje later mixen, heerlijk!

Last but not least: 3x per week sporten zorgt niet enkel voor minder kilo's maar voor (belangrijker) minder centimeters :-) Kies voor lopen (of wandelen), aerobics, zwemmen of fietsen! Ik ga naar een groepsles aerobics waar niemand mij kent zodat ik wel de druk heb van "ik moet gaan", maar me niet moet schamen om daar te staan puffen en zweten. Ravotten met kids of neefjes en nichtjes is ook een perfecte calorieverbrander :-)

Ik heb zo min of meer mijn eigen aangepast weight watchers programma samengesteld en het helpt... wel wat trager omdat ik niet superstreng ben voor mezelf, maar ik ben vooral trots dat ik van de gesuikerde koekjes kan afblijven: van 2/dag naar 2 dessertjes per week. Na 4 weken volhouden was dat zodanig een gewoonte geworden dat ik geen behoefte meer heb aan suiker, maar geniet van mijn kiwi of yoghurt met banaan.

Veel succes en het komt zeker in orde!
Trouwens: een jurk kunnen ze normaal gezien tot 2 maten groter of kleiner maken...

Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik6-6-2013 14:16:30

Sorry voor de gigantische post, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Emma
14-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 15:07:08

@ Peggy: eieren, vlees, vis, gevogelte, tomaten, salade, komkommer (allerlei groenten, maar sommige beperkt zoals wortels), kazen zijn ook toegelaten, yoghurt,... Je mag en kan veel eten, maar ik vond dit moeilijk omdat ik geen pasta en brood etc mocht eten. maar super effectief. Je raakt geen spieren, maar vetmassa kwijt. Ik was op 2 weken 3kg vet kwijt. Maar had mij er dan ook zeer strikt aan gehouden.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:12:18

ik ben sinds 6 weken aan het weight watchen en met al mijn uitspattingen (elke week wel ergens een etentje......) ben ik toch nog 3kg kwijt!
dus als je gewoon effe doorbijt en gewoon goed oplet (fruit als tussendoortjes, kippenwit ipv choco, cracottes ipv brood, slaatjes, geen frisdranken en vooral veel water, enz...) gaat dat heel vlotjes lukken!!

Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:26:27

Hey meid, ik had ook zo'n zenuwen! Was ook 5 kilo bijgekomen ipv afgevallen.
Mijn kleed pastte echter perfect, dus niet zomaar wanhopen!

melissa
18-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 21:02:27

bedankt voor de vele tips, ik doe mijn best :(
loop er gewoon al weken aan te denken, wat als ik er niet in kan... moest gewoon even mijn hart luchten, blij dat jullie mij een beetje kunnen opbeuren

groetjes melissa

sara
7-6-2014
 Meld misbruik6-6-2013 21:41:47

hey melissa, mijn zus had hetzelfde probleem en die heeft een paar dage voor haar trouw een soort packing in het schoonheidssalon gaan doen, raar maar waar maar het heeft geholpen en ze pastte perfect in haar kleed

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik6-6-2013 23:21:46

Met het "metabolismedieet"-boek uit de standaard boekhandel ben ik op 5 weken 7kg kwijt, en ik heb het niet eens zo strikt gevolgd, met drie trouwfeesten en een vrijgezellenweekend in de maand mei was dat nogal moeilijk. (Ze beloven eigenlijk 10kg op 28 dagen als je het héél goed volgt).
Het dieet is heel erg streng en vergt een groot engagement, je moet naar de natuurwinkel gaan voor allerlei rare ingrediënten, en moet veel vooruit plannen zodat je altijd maaltijden en tussendoortjes bij hebt als je onderweg bent. Maar het is heel gezond en veelzijdig, uiteindelijk mag je uit alle lagen van de voedseldriehoek eten, maar in bepaalde combinaties zodat je metabolisme nooit 'in slaap valt', en aangezwengeld wordt om je vetreserves te gaan verbranden. Heel lastig in begin, maar eens je afgekickt bent van suiker, koffie, en andere heerlijke maar slechte gewoontes, voel je je schitterend! Ik kan het iedereen aanraden, niet alleen ben ik nu op mijn streefgewicht en kijk ik met plezier in de spiegel, maar ik slaap beter, en heb bakken energie overdag die ik vroeger niet had.

Voor mij is het dieet nu gedaan, en ik ga zeker niet zó heel streng verder blijven doen, maar een deel van de regels ga ik blijven aanhouden in mijn dagelijkse leven, omdat ik er me gewoon zo veel beter mee voel. Ik heb al veel diëten gedaan, maar dit was voor mij toch wel een 'aha'-moment :-)

Veel succes moest er iemand zich aangesproken voelen om het te proberen!

Groetjes!

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik7-6-2013 16:07:48

hey Alexandra

en was het nog lekker? Ik ben geen echte snoeper maar bij mij is het echt van graag een maaltijd eten
Het lukt nu wel al door steeds een klein bordje te nemen ipv een groot bord. Die psychologie werkt gewoon, hoe grappig het ook is. maar ik zou toch liefst al sneller aan mijn streefgewicht zitten

groetjes

Michèle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info