Nu Online
Momenteel zijn er 577 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk in Salons Romree

6-6-2013 16:35:50
Hallo

Wij hebben al verschillende zalen bezocht maar het is niet gemakkellijk om iets te vinden dat qua prijzen degelijk is.
Heeft er iemand van jullie al ervaring met een trouwfeest in Salons de Romree?

Alvast bedankt!!

Groetjes
Katrien

Katrien
10-10-2015
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 2181

abra

Meld misbruik6-6-2013 16:41:51

Ik ben er al eens geweest (er zijn meerdere zalen), maar ik vond het prima daar.

chris
5-7-2013
 Meld misbruik6-6-2013 19:55:42

Heb al van verschillende mensen gehoord dat het er goed is (communiefeest en jubileum), Voor het jubileum ben ik er ook geweest, en het eten was toch ook lekker en zo.

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 21:13:46

Hallo katrien, wij zullen op 23/8 ons feest geven in de romree te grimbergen. De leukste zaal vind ik wel "de schuur". Helemaal opnieuw ingericht en lijkt helemaal niet op de foto's die je ziet op internet. Prachtige zaal. we zijn ook al super ontvangen geweest, nu enkel nog wachten op het "echt" feest :-)

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik8-6-2013 16:23:38

Ja tprobleem is dat ik de naam niet meer weet van de zaal die we graag hadden. Het is die waar de muren donkerrood zijn.. Niet de grootste,niet de kleinste maar dertussenin... Geniet van jullie feest...laat maar weten hoe het was:))) Groetjes

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik15-6-2013 22:36:43

Hey eritia, Ik heb nog een paar vraagjes.. Hebben jullie de dj genomen van hen of zelf een gekozen? En dan wou ik ook nog Weten hoe de organisatie verloopt..wij hebben nu de zaal bevestigd en voorschot betaald, maar ik vraag me nu af hoe het verder verloopt. Nemen zij contact terug op om eens af te spreken voor de menu s te kiezen en wijnen..en de tafelschikkingen en dergelijke? Zorgen zij ook de dag zelf dat de mensen weten waar ze moeten gaan zitten? Op de trouwfeesten dat ik geweest ben riepen ze de namen af of gaven ze u een nummerke... In welke zaal zitten jullie? Hou mij op de hoogte van je feest ;)) veel succes nog.. Groetjes..

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik17-6-2013 15:17:57

Beste Katrien,

Jij hebt niet de schuur gekozen maar de stallen denk ik. Ook wel fijn.
Wel ik zou niet wachten tot zij terug met u contact opnemen. Doe jij dat maar. Je zegt hun duidelijk hoe jij het ziet en wat je wilt. Je moet er wel rekening mee houden dat zij de bloemstukken gaan maken ( maar je kan eventueel altijd wel je voorkeur meegeven), normaal gezien maken zij ook de menukaartjes. Maar omdat ik deze hetzelfde wil als mijn naamkaartje en uitnodiging ga ik die zelf maken. Voor de menu had ik ervoren reeds een brochure gevraagd en wij gaan voor barbeque buffet met dessert buffet. Het voorgerechtje is wel aan tafel. De tafelschikking ga ik doorgeven zodra ik zeker weet hoeveel mensen er aanwezig zullen zijn op het avondfeest. Al ik de zaal gezien had wist ik ongeveer al waar ik de eretafel zou plaatsen en de rest van de tafels. 8 tot 10 personen aan een ronde tafel. Het is een redelijke grote zaal. Ik moet wel zeggen dat de zaal bij mijn bezichtiging al ingedekt was voor een deel dus ik kon al een gedacht vormen van hoe en wat ik wou. Het is wel zo dat wij niet voor de dj gekozen hebben van hunzelf maar de onze. We kennen deze persoon en zijn daar zeer tevreden van. Als je wilt dat ze de mensen opnoemen om aan tafel te gaan zitten moet je hun dat ook vermelden voor het feest.. Ik ga dat wel doen, ik plaats een soort van nummer of ??? op tafel odat ze weten waar te zitten, daar heb ik nu graag controle over :-)
Ik ga zowizo 2 weken op voorhand of 3 weken ervoor langs om de laatste details te bespreken, wanneer eten, waneer dessert, ....
De schuur is beschikbaar vanaf 100 personen maar ik wou zo graag die zaal dat die mevrouw er eigenlijk helemaal geen probleem mee had. zonder meerkost :-)

Ik hou je zeker op de hoogte en indien je nog vragen hebt kan je steeds bij mij terecht he :-) Greetz

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik18-6-2013 12:10:36

Hey Eritia,

Super leuk dat je alles zo hebt uitgelegd :) echt lief!

Ja t'is gewoon dat ik met zoveel vragen zit :s en heb al een paar keer naar Romree gebeld, maar ik kan dat niet blijven doen natuurlijk :s

Zoals bijvoorbeeld als je een nummer op tafel wil zetten moet je dat dan zelf realiseren, of hebben zij zo staanders?? Ik weet dat allemaal niet ze..

Wij gaan ook de BBQ formule nemen :)
het menu aan 73€. Waar voorgerecht op tafel gedient wordt maar wij nemen niet het dessertenbuffet gewoon het gelegenheidsijs.

Voor de avond, nemen wij het drankenforait voor degenen die er waren tijdens het eten en voor die van het avondfeest het dansforfait aan 40.

Ja wij hebben de oude stallingen van zaal..de schuur vond ik ook heel mooi maar we zijn maar met 65 om te eten en een 80-tal voor avondfeest..dus dat zou een beetje leeg lijken..en bovendien waren we met te weinig, anders wouden ze zaalhuur :)
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer stress dak al heb :) haha! Erg eiglijk. Schrik dat die zaal ni mooi zal zijn en alles pfff..hatelijk he.

Ik vroeg dan ook voor de decoratie, dus als wij alles wat willen klaarmaken, mag dat blijkbaar maar 2u op voorhand..maar de mensen die dat gaan doen zijn vrienden en die moeten in de kerk ook aanwezig zijn :s dus ik weet ook nog niet hoe ik dat zal doen...hoe gaan jullie dat regelen?

Nogmaals sorry voor al mijn vragen, maar t'is altijd leuk van iemand te hebben die al vanalles weet :)

Ge zijt alvast SUPER bedankt voor de informatie :) groetjes!!

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik18-6-2013 13:17:04

Hey Katrien,
Dit is echt helemaal geen probleem voor mij. Ik help je graag :-)Wat ik ga doen is een 2 tal weken ervoor naar hun gaan en alles meegeven dat ik voorzie voor de tafels. Ik ga hun dan ook een plannetje geven hoe ik de tafels zie komen en hoe de decoratie moet staan. Dan vermijd ik eigenlijk dat ikzelf of iemand anders naar de zaal moet gaan om alles nog verder te decoreren. Zij zullen dan gewoon alles zelf doen maar op de manier hoe ik het wil hebben. We betalen tenslotte genoeg :-)
Ik ga bv vragen om eventueel witte bloemen te voorzien op tafel en niets met kleuren, vind ik het mooiste persoonlijk. De vloer is donkergrijs en de nappen zijn dongergrijs met wit.

Ik kies bijvoorbeeld ook zelf waar ik mijn eretafel wil hebben. Als ik weet wat ik wil dan moet het zo zijn he :-)

ik vind gewoon dat we genoeg betalen om er ons eigen zin mee te doen. Het gaat ook maar over 1 avond hé, snap je? Onze avond :-)

De staander voor eventueel iets op te zetten zoals een nummertje, zou ik ook eens moeten vragen want dat weet ik eigenlijk niet.
Ik dacht dit eerst niet te gebruiken en gewoon een plan te geven aan de die dat het afroept waar de namen bij staat en dan moet er een andere kelner ze maar begeleiden naar de tafel. Anders staat er gewoon teveel op tafel, snap je? Naamkaartje, menu, ik wil er ook een bedankje op plaatsen, + nog eens de nummer, maar dat is natuurlijk wel wat ik ervan vind. :-)

Wij hadden ook eerst de oude stallingen gezien maar ik vond het net te weinig plaats hebben voor 100 man en een receptie van 200 man. Als het dan slecht weer is zaten we daar dan bekropt binnen. Maar ik vond het wel een mooie zaal. Gingen ze die niet nog verbouwen? Hadden ze toch tegen mij gezegd. 2 zalen waren al verbouwd en de stallingen was de volgende. Juist vragen achter de stoelbekleding, of je die is mag zien want dat maakt wel je decoratie voor een groot deel :-)

Als er nog iets is, over eender wat please let me know :-)
Heb jij een bepaald thema gekozen voor je bruiloft?

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik18-6-2013 13:20:20

Hier heb je een foto van de vernieuwde zaal, de schuur.

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik18-6-2013 14:52:35

Awel ja, das eigelijk wel een idee..misschien ga ik dat ook doen, een tweetal weken op voorhand gaan en dan alles bezorgen. Dan kunnen zij alles plaatsen he.
En voor het plaatsen van de mensen, kan ik eventueel op een blad zelfs of op een paneel de namen zetten met bijpassend nummer.

T'is nogal een organisatie :) amai :)

T'is een mooie zaal he de schuur :) ja voor 100 mensen zijn de stallingen te krap vind ik.. en receptie 200 zeker he..
jullie hebben dat heel goed gekozen :)

Wij doen eigelijk receptie en diner samen en die van het avondfeest komen er daarna bij. Daarmee hebben we ook de receptie in het menu. Van 1u.
T'is waar t'is allemaal een budget eigelijk en we betalen ze uiteindelijk he.

Je moet me zeker laten weten hoe het gegaan is he. Wanneer trouwen jullie? 23 augustus? Wel qua thema dachten we eerst niet echt te doen, maar uiteindelijk gaan we het simpel houden en rond de vredesduif werken. Want we gaan twee witte duifjes laten vliegen als we de kerk gedaan hebben. En ga dat dan discreet op de uitnodigingen, urne en misschien op de tafels laten terugkomen.
We zien wel.

Jullie?

Hebben jullie bepaalde animatie voorzien? Dat vraag ik mij ook af, der was nen trouw waar ze ne keer een goochelaar hebben laten komen, was wel leuk.
maar ik heb echt geen ideekes..bovendien, zitten wij met heel verschillende mensen..kvraag mij altijd af, of het ambiance zal zijn haha :)

Enfin :) geniet nog van de organisatie. Trouwen jullie voor de kerk?

Groetjes xx

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 9:32:34

Het is zeker een organisatie, maar wij zijn dan ook vrouwen voor iets! Chance dat de mannen het niet voor ons moeten doen.
Wij deden geen avondfeest omdat we zowizo een grote receptie gingen doen wegens mijn ouders een Volvo concessie hebben en er moet gedacht worden aan het personeel ook. Wij hebben dan gekozen voor een grote receptie en onze goede kameraden bij het diner. Is een keuze dat je maakt natuurlijk :)

Werken met de vredesduif lijkt me wel een leuk thema. Wij werken met rode rozen maar dan enkel bij de uitnoding, naamkaartjes, menukaartjes, en bedankjes. Voor de rest gebruiken we het eingenlijk niet.

We trouwen idd op 23 augustus maar niet voor de kerk. Mijne vriend is niet gedoopt en om eerlijk te zijn hoeft dat ook niet voor mij. Ik zal zonder de kerk ook wel een fantastische dag hebben :-) De duifjes laten wij voor het gemeentenhuis vliegen...

Wij hebben geen animatie voorzien, het is altijd wel leuk als je dat erbij hebt maar weet je dan steek ik mijn geld wel in iets dat ik dan echt wil op mijn dag perfect te hebben. De gasten zullen zichzelf wel animeren :-) Wel staan er fotocamera's op tafel, ook altijd fijn :-)

Ben je al eens gaan loeren achter kleed?

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik24-6-2013 17:17:46

Da's waar amai :) moesten we op de mannen rekenen :p zouden we niet ver geraken denk ik haha! Blij dat je het ook zegt :)

Ah ja daar hebben jullie gelijk in, indien jullie zoveel zijn, is het beter een langere receptie..bij ons duurt het maar 1u..

ohh het idee van fotocamera's gaan wij ook doen..nee zoals je zegt animatie kunnen ze zelf wel doen he :p

Het kleed ga ik 6 juni eens gaan kijken. Is misschien wat vroeg, maar begin er liever op tijd mee :s want er zijn veel zaken dat ik nu nog niet kan doen..dus hou ik mij maar met zo'n dingen bezig :)
En ga tegelijkertijd ook voor de ringen al eens kijken.

Ben ook al bezig met de uitnodigingen, wat aant kijken wat we zouden schrijven en hoe.

Hoe ver staan jullie met de voorbereidingen? alles is bijna klaar zeker bij jullie?

Ahja nog een vraagje, wat hebben jullie gezet van cadeautip op de uitnodigingen?
Wij zouden graag een centje zetten, maar kweet niet of dat correct is of niet :s

ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik15-7-2013 13:43:13

Hey Katrien,
Nu een tijdje geleden. Druk druk druk gehad :-) Zoontje net 1 jaar geworden dus feestje gehad dit weekend :-)
Hoe gaat het met jou en de huwelijksplannen, alles goed?

Wij eindelijk zaterdag mijn man zijn ring gekozen. Ik heb de mijn laten ontwerpen en hij moest de zijne nog kiezen. Dit is dus ook al in orde. Zijn pak is bij de naaister want die was wat te groot geworden :)

Bij ons is ver alles in orde. Enkel nog het eten tijdens de receptie met enkel de familie tussen wettelijk huwelijk en avondreceptie. Ik ga mijn jurk gaan passen op 2/8/13. Moet enkel nog bh vinden. Mijn zoontje dient nog schoentjes te hebben en dan zijn we rond denk ik. Wachten tot ik van iedereen bevestiging gekregen heb en dan overgaan tot tafelschikking, menu's maken, enzo...

Ik heb het volgende gezet op ons kaartje:
Ongeveer want weet het niet van buiten he:
Nadat wij zullen trouwen zouden we graag ons huis verbouwen, dus willen jullie graag wat schenken, weet dan waar wij aan denken.

Greetz,

Eritia

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik31-7-2013 22:39:54

Hey eritia, Inderdaad al effe geleden. Had je berichtje net direct gezien :( sry.. Leuk dat bij jullie alles bijna in orde is ;) tkomt dichterbij nu hé spannend.. Tzal allemaal wel goed verlopen...bij ons gaan de voorbereidingen ook al goed vooruit. We hebben de trouwringen gekozen, mijn kleed heb ik gevonden, heb originele tnaamkaartjes gevonden voor op de tafels ook. Heb de tekst klaar voor de uitnodigingen en ga ze in augustus bestellen.. Dus het gaat vooruit. Nu ook bezig let de misboekjes.. Neemt super veel tijd in beslag pfff echt derover.. La komt goed. En heb giervoor dan ook al wat bezig geweest voor muzikanten en muziek... Voilaaaa.. Heb jij toevallig nieuws van andere personen die in romree zijn getrouwd onlangs? Veeeeeel succes nog en hou me zeker op de hoogte he.. Xxx

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik26-8-2013 11:47:02

Heyyyy Eritia,

Eerst en vooral een dikke proficiat met je huwelijk :)
Is alles goed verlopen? Veel stress gehad? :)

Hoe verliep het nu met Salons Romree? Vond je de service goed?
Drank en eten ook?

Heel veel groetjes en nog eens proficiat.

Karolien

Meld misbruik13-12-2013 22:29:49

Het dames,
Was eens aan het kijken op de site van romree,
Maar ik lees hier dat je precies niet zo veel zelf kan/ mag doen qua decoratie?
En pas 2 u op voorhand?
Ajajaj :-)

Succes ,have fun

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik17-12-2013 22:15:37

Ja ze hebben dat bij de boeking vermeld.. We zijn wel vrij hoor qua decoratie.. Er mag gewoon niet teveel gehangen worden aan de muren, en we moeten zelf alles wel weghalen s'avonds na het feest... Maar dat is best wel oke..
Indien er een seminarie nog plaatsvindt de dag ervoor of smorgens kunnen we niet gaan voor de deco eerder maar indien er niets is, mogen we de dag ervoor wel al gaan hoor.

Waar heb je dat op de site gelezen? Ik zie dat nergens staan..

Groetjes

Vicky
1-1-2016
 Meld misbruik13-11-2015 12:32:28

Hallo, wij zouden graag trouwen in Salons de Romree.

Zijn er nog mensen die hier hun feest hebben gegeven ? Waarvan waren jullie tevreden/ minder tevreden ? Groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info