Terug naar overzicht
Goh, best wel raar; ik ben nog nooit in een kerk geweest waar geen middengang was...Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Hallo,In de kerk waar wij trouwen is er ook geen middengang. Dat is gedaan omdat de mensen bij een viering zich dichter bij mekaar zouden voelen. Het is nochthans een klassieke kerk en niet zo'n modern geval uit de jaren '60 of '70. Maar voor huwelijken wordt er dus wel een middengang gemaakt.
Hi Veroniek !Niet twijfelen maar doen.Andere kerk en een mail + brief.SuccesFreddy
Hey VeroniekIk ben ook nog nooit in een kerk geweest zonder middengang.Ik zou ook een andere kerk zoeken!!groetjesnadia
HoiHeb gisterenavond nog eens gebeld naar deze pastoor en had de kuisvrouw aan de lijn! Was al blij dat ik iemand aan de telefoon kreeg!Ik vroeg naar de pastoor en ze zei dat die er niet was. Ik vroeg haar dan om alles op een papier te schrijven en hem door te geven, want anders ging hij nog niets weten. Ik leg dus alles uit en toen zei ze: "Een momentje ik ga eens kijken" en ik hoorde plots: "Meneer pastoor kan jij de telefoon opnemen?" Ik was stomverbaasd! Legde alles uit aan de pastoor en hij blijft bij zijn standpunt GEEN middengang. Er is geen plaats genoeg om alle stoelen te zetten (omdat de kerk niet breed genoeg is) en hij vindt dat de viering voorgaat op het binnen en buitengaan van de kerk! Vroeger was er altijd een middengang, het is veranderd bij hem! Ik heb daar al héél mijn leven gewoond, dus hij was aan het liegen... Erg hé! Heb dus gezegd dat ik daar niet trouw en heb gelukkig al een ander kerkje gevonden dat nog vrij is!Gelukkig dat dit probleem opgelost is, maar vind het wel erg!GroetjesVeroniek20 07 2007