Lieve bruidjes en bruidegommen Sinds woensdag terug van huwelijksreis dus ik kan eindelijk eens beginnen aan mijn verslagje.
De laatste drie dagen voor de trouw moet ik zeggen dat ik echt vrij rustig was.
Ik sliep de avond voor de trouw in ons eigen appartement samen met mijn beste vriendin. Mijn man logeerde in het Marriott in Gent op wandelafstand van ons hotel.
Daar heeft hij me ooit gevraagd zijn vriendin te worden én heeft hij me ten huwelijk gevraagd :)
Om 06u30 liep mijn wekker af. Ik had echt goed geslapen dus opstaan viel goed mee. Een snelle douche, makkelijke kleren aan, een rijsttaartje met veel moeite opgegeten (dat is het enige dat ik no matter what naar binnen kan krijgen, dus ook als ik zenuwachtig ben) en dan was de mama er al om me naar de kapper te brengen.
Bij de kapper in de watten gelegd met mini ontbijtkoekjes en koffie en voor ik het wist lag mijn haar in de plooi en zat mijn lange sluier er vast in :)
Terug naar huis waar de make-up dame, de fotograaf en de videomensen al zaten te wachten. Pas op de make-up stoel werd ik helemaal rustig (of toch voor zover dat mogelijk is).
Stillekesaan begon de suite toe te komen en plots was het tijd om in dé jurk te stappen.
En toen stond mijn man aan de deur.
Supermooi moment. Vrij emotioneel maar echt een van de mooiste momenten die dag :)
Een briefing van ceremoniemeester Steven Chys volgde (echte TOP ceremoniemeester)
waarna de suite naar de kerk vertrok. Ik bleef nog even thuis met mijn papa, mijn getuige en ons bruidskindje.
Instappen in een oldtimer jaguar met een kleed van jewelste was een hele bedoening :)
Aangekomen aan de kerk werd ik toch wel even heeeel heeel zenuwachtig. Maar wat een mooi moment. Uw man die vooraan staat te blinken en enkel bekende gezichten zien. Supermooi.
De mis was zonder meer fantastisch. Grappig, een beetje chaos door een verstrooide priester, maar zo echt en mooi. Na het buitenkomen uit de kerk hadden we cava voorzien en vanaf dat moment waren we hélemaal zen. Lekker aperitieven met de gasten en babbelen, snoep uitdelen en cadeautjes en gelukswensen ontvangen. Zalig toch :)
Van aan de kerk daarna de stad ingetrokken met onze zalige fotograaf. Niets was gemaakt, alles ging spontaan en we hadden een suuuuperfijne namiddag. Jesse Willems is zonder meer een aanrader van jewelste. We konden helemaal onszelf zijn en daar betaal ik graag voor :)
Daarna lunch bij de mama en mijn make-up werd bijgewerkt en dan was het vliegensvlug tijd om naar Roeselare te rijden, in te checken in het hotel en naar onze zaal te gaan.
Over Ter Eeste in Roeselare niets dan goeds. Supermooie locatie, heel fijn personeel en goede bediening. Enkel hun aankleding vonden wij niet mooi. De bloemen die op tafel komen mag je niet zelf kiezen, ook niet het kleur en daar ben ik allergisch aan. Dat is het enige dat ik daar echt niet fijn vond. Zeker niet als je een thema in je trouw wil doortrekken (bij ons was dat vintage). We hebben al hun aankleding weggelaten en onze weddingplanners op onze zaal losgelaten. Het was magisch. :)
Het eten van Ter Eeste was zonder meer top. Heel heel heel lekker. En genoeg en het dessertbuffet overtreft echt al onze verwachtingen en meer. Een overdaad aan abnormaal veel lekkere dingen. Het bleef ook de hele nacht staan.
We hadden een zot feest met heel heel heeeeel veel lieve verrassingen en het voelde allemaal gewoon onwerkelijk om eindelijk onze dag te beleven. En plots was het gedaan. De laatste dans was voor mij superemotioneel. Al dat plannen, al die stress, al die beslissingen en al het gedoe, en plots is het voorbij.
De dag nadien alle cadeautjes en kaartjes opendoen was superfijn. En ik ben ontzettend blij dat we de maandag op huwelijksreis zijn vertrokken. Ik ging anders een week lopen huilen hebben dat het voorbij was :)
Het is waar wat iedereen zegt: je moet genieten van je dag, van de eerste seconde tot de laatste. Maak de klik, laat alles los en neem de tijd om er bij stil te staan zo af en toe. Wij hebben dat gedaan en wij hebben echt genoten. Het is jullie dag, doe jullie eigen zin (zowel bij de voorbereidingen als op de dag zelf), als je iets niet wil, doe het dan niet en heb je zin om wat langer te babbelen met 1 tafel tussen de gangen door, doe dat dan. Niemand zal je iets kwalijk nemen. Jouw dag. Je trouwt maar 1 keer. Neem het ervan :)
Ohja: wij hadden ook 2 mensen die ons de hele voormiddag zijn gevolgd (met de camera) Eentje mijn man en eentje mij. Dat is echt een aanrader. Bewegend beeld van je trouw is supersupersupermooi. Als je daar over zou twijfelen: het is zijn geld dubbel en dik waard.
nog even enkele aanraders:
2 topmadammen die werken volgens ieders budget. Zonder hen was ik zot geworden het voorbije jarenhalf :)
Mijn jurk was een St. Patrick (Pronovias groep) en kwam van bij La Tiara in Antwerpen - Fijne service daar!
Jesse Willems - Super fotograaf en zijn centjes dubbel en dik waard
Steven Chys - Perfecte ceremoniemeester, leuk, grappig professioneel en niet te stijf.
Make-up werd gedaan door MUA Geertrui Raport - Superprofessioneel en heel fijne madam (ze doet ook kapsels voor wie dat wil)
Bloemen kwamen van De Tuinkamer in Gent - zalige madam en altijd topbloemen.
Ter Eeste - mooie, unieke zaal en suuuuperlekker eten
En dan een linkje naar de eerste foto's die we ondertussen kregen van de fotograaf zeker? :) Ik kan al niet wachten op de rest :)
Voila dit was het zowat :)
Aan alle toekomstige bruidjes: heel heel heeeeeeel veel succes en geniet ervan met volle teugen!