Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksviering voor gescheiden mensen

23-11-2006 16:46:47
Hallo lieve bruiden,
mijn partner is reeds getrouwd geweest, ikzelf niet en voel toch de behoeft om ons huwelijk ook religieus te vieren in een kerk of kapel (niet via rent-a-priest), zij het zonder sacrament. Kent er iemand een priester in de omgeving Meise / Lovendegem of Lochristi die hiervoor open staat? Heeft iemand voorbeelden van misboekjes voor zo'n huwelijksviering?

Sandrine
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1608

birgit
2-12-2006
 Meld misbruik23-11-2006 17:09:34

hey sandrine

bij ons dezelfde situatie. wij hebben voor een dankviering gekozen (in 9 dagen al, jiepie!).
als je je emailadres geeft, wil ik ons boekje wel doormailen. het is net af ;-)
groetjes
birgit
02.12.06

Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik23-11-2006 17:21:41

Sandrine,
Ik ken geen priesters in jou regio.
Maar vraag me af waarom je niet met rent - a - priest werkt..
Zij stellen een heel persoonlijke viering samen naar jullie wensen.
Of heb je hierover al negatieve kritiek hoort ?
Alvast suc6 bij het zoeken van een priester
Groetjes Mieke

Sandrine
13-10-2007
 Meld misbruik24-11-2006 8:12:44

Hallo Birgit, m'n e-mail adres is sandrine.dragonetti@aliplast.com. Wij wensen jullie alvast een heel gelukkige dag en een heel gelukkig leven toe. Veel dank dat we jouw misboekje even mogen inkijken.

Sandrine
13-10-2007
 Meld misbruik24-11-2006 8:21:04

Dag Mieke, neen ik heb helemaal geen negatieve dingen gehoord over rent-a-priest, in tegendeel. Het strookt gewoon niet met m'n geloof. Groetjes & succes.

Nele
19-5-2007
 Meld misbruik24-11-2006 9:30:20

Dag Sandrine,
ik zit met hetzelfde probleem. Wij hadden al geïnformeerd of het mogelijk was om kerkelijk te scheiden, want ik wou toch graag zelf ook voor de kerk trouwen...
Spijtig genoeg kan dit dus niet doorgaan, en zullen we ook een dankviering moeten doen.
Als je het niet erg vindt Birgit, zou ik ook graag jullie misboekje ontvangen, ik heb totaal geen idee hoe je zo'n dankviering moet opstellen. Van een gewone huwelijksviering heb ik genoeg voorbeelden, maar ik weet niet wat er wel/niet gelijk is met de dankviering?
mijn adres is nele_vdr@hotmail.com
Alvast bedankt!

mvg
Nele
19/05/07

Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik24-11-2006 11:04:06

Hallo,
Ik zit ook in hetzelfde geval.
Mjn partner is al getrouwd geweest en als nog je eens voor de kerk wil huwen is dit een heel moeilijke en lange procedure.
En je moet heel gegronde redenen hebben om dit te kunnen.
Dus werken we via rent-a-priest.
Ik voel me er wel goed bij, omdat het een persoonlijke viering word.
Had met de priester afgesproken omtrent een dankviering en die vertelde dat er wel vermeld werd dat het geen kerkelijk huwelijk is maar een dankviering.
Kvon dat da zo weer een stempel was en da wilden we niet.
Dus hieruit de keuze via rent-a-priest.
Groetjes, Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info