Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervolg middengang

24-11-2006 9:20:14
Hoi

Gisteren heb ik een berichtje gepost ivm onze kerk die geen middengang heeft.

Ik wou eerst nog eens bellen ipv onmiddellijk een mail en brief te sturen. En dit is het verhaal:

Heb gisterenavond nog eens gebeld naar deze pastoor en had de kuisvrouw aan de lijn! Was al blij dat ik iemand aan de telefoon kreeg!
Ik vroeg naar de pastoor en ze zei dat die er niet was. Ik vroeg haar dan om alles op een papier te schrijven en hem door te geven, want anders ging hij nog niets weten. Ik leg dus alles uit en toen zei ze: "Een momentje ik ga eens kijken" en ik hoorde plots: "Meneer pastoor kan jij de telefoon opnemen?" Ik was stomverbaasd! Legde alles uit aan de pastoor en hij blijft bij zijn standpunt GEEN middengang. Er is geen plaats genoeg om alle stoelen te zetten (omdat de kerk niet breed genoeg is) en hij vindt dat de viering voorgaat op het binnen en buitengaan van de kerk! Vroeger was er altijd een middengang, het is veranderd bij hem! Ik heb daar al héél mijn leven gewoond, dus hij was aan het liegen... Erg hé! Heb dus gezegd dat ik daar niet trouw en heb gelukkig al een ander kerkje gevonden dat nog vrij is!

Gelukkig dat dit probleem opgelost is, maar vind het wel erg!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Veroniek

Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 495

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-11-2006 9:24:02

Hey,

ja, ik zou dat ook wel erg vinden, vooral omdat je er al zo lang woont en eigenlijk een band hebt met die parochie. Gelukkig heb je ondertussen een alternatief gevonden.

Groetjes,
Lieve

Veroniek

Meld misbruik24-11-2006 9:34:20

Dag Lieve

Ik vind het idd jammer, want ik ben in die kerk gedoopt, eerste en plechtige communie... Dus ja, ik zou het wel fijn gevonden hebben om alles daar te doen, maar ja!

We hebben nu een kleiner kerkje gevonden, in een gehuchtje van onze gemeente (gelukkig met een andere pastoor!). Het ligt vlak naast onze gemeente.
Het is best gezellig en aangezien we een vrijdag trouwen, zal er niet veel volk zijn en in een grote kerk valt dat meer op dan een kleine...
Dus we zoeken de positieve zaken erin!

Alvast bedankt!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info