Terug naar overzicht
Nee hoor, wij trouwen ook om 12u. In het weekend ontbijten wij laat, dus ook het middageten kan je dan uitstellen. Daarbij mensen die hun middageten boven jullie speciale dag verkiezen zal je niet missen ;-)
Mijn familie komt ook van ver(200km) en zij vertrekken al om 10uur en wij trouwen pas voor de wet om 14.15 dus ik denk dat het zeker geen probleem gaat zijn hoor. Maar jullie moeten dan wel eerst voor de wet trouwen hé.Onze pastoor zei dat tegen ons dat we eerst voor de wet moeten trouwen en dan pas voor de kerk
Wij gaan onze wettelijke trouw rond 10u30 of 11u doen en bijgevolg de kerk ook rond 11u30 of 12u (ten laatste).Zowel bij collega's als bij de familie rond gevraagd en het gebeurt wel meer dat de kerk zo "vroeg" valt.Wij hebben hier bewust voor gekozen aangezien wij zowel ons wettelijk als kerkelijk huwelijk op dezelfde dag hebben gepland. Vervolgens hebben wij beiden, net zoals onze ouders, nogal wat "verplichtingen" waardoor er ook nog een receptie noodzakelijk is. Om alles een beetje over de dag te spreiden, hebben we ons dagschema zo moeten opstellen.Het is zoals Britt het zegt; mensen die hun middageten boven jullie verkiezen, zullen idd niet gemist worden.Veel plezier nog met de voorbereidingen !
Wij zijn getrouwd om 11 in het stadhuis en om 12u was de kerkelijke viering. En ik had het niet verwacht, maar er was veel volk in de kapel. Zelfs op een vrijdag. Mijn schoonbroer kwam van Roeselare (wij wonen in de Kempen) en was goed op tijd. Hij heeft enkel het ontbijt dat we geregeld hadden gemist. Maar dat wisten we vooraf. Ik zou dus niet ongerust zijn.
Wij trouwen ook om 12 uur voor de kerk. De mensen die je nauw aan het hart liggen zullen daar zeker bij willen zijn ongeacht het uur :)
Allemaal bedankt voor jullie geruststellende berichtjes :)