TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nadia
5-10-2013
|
19-6-2013 11:23:42
aaah nog een oktoberbruidje hier ;-) we hebben nog 107 dagen te gaan, stilaan begint het op te korten... en ik troost me met de gedachte dat juli en augustus om gaan VLIEGEN, waardoor het zo daar is :-)
bij ons is in orde: zaal, DJ, aangifte, kleed en accessoires en schoenen, ringen zijn besteld, uitnodigingen net ontvangen en stilaan aan het uitdelen, fotograaf OK, gastenboek OK, geschenkjes al gekozen (maar aangezien er nog veel 'handwerk' aan is op het laatste moment, kan ik daar nu nog niet veel mee...), mijn 101-redenendoosje is ook klaar (vanaf dinsdag mag ie er elke dag eentje uit trekken)
nog te doen: misboekje afwerken (bijjjna klaar als mijn hubby-to-be het nu nog eens wou nalezen.... :-)), vervoer nog beslissen (maar dat is een taak voor hubby-to-be), honeymoon beslissen (gaan een citytripje doen, maar twijfelen nog tussen Parijs of Berlijn... actueel dilemma :-) ), passen van het kleed kan ik altijd, want heb het al thuis hangen (avondkleed), make-up en haar moet ik nog vastleggen, bloemen en kerkversiering (mama helpt :-)), menu nog beslissen, kostuum voor aanstaande nog kopen, ...
oh ja en mijn eerste trouwnachtmerrie is sinds deze nacht ook een feit!! Ik dacht dat ik ervan gespaard zou blijven, maar neeen... (we hadden niets meer van de juwelier gehoord en bijgevolg de ringen vergeten af te halen en dus konden we niet trouwen... :D hoe komt een mens erop eh...)
ben ook benieuwd hoe het met de andere oktoberbruidjes!!
|
|
Jente
26-10-2013
|
19-6-2013 11:51:53
Ik ben een eind-oktoberbruidje dus nog iets meer dagen op de teller (128 nog).
Al in orde: - Feestzaal -> ook menu al gekozen - DJ - Fotograaf - Kleed + schoenen (26/06 eerste pas van het kleed!) - Haar en make-up - Ringen - Aangifte op gemeentehuis - Huwelijksreis - Vervoer (niks speciaals) - Openingsdans gekozen
Mee bezig: - Uitnodigingen - Ceremonie (moeilijk!) - Muziek voor ceremonie en eventueel gemeentehuis kiezen - Playlist samenstellen voor avondfeest (we mogen 20tal liedjes doorgeven aan de DJ) - Bedankjes (polaroids) gekozen maar moeten nog wat dingen bestellen - 101 redenen-boekje - Tafelschikking (kan uiteraard pas na de bevestigingen maar we hebben al een voorlopige gemaakt)
To do: - Kostuum + schoenen - Bruidsboeket - Enveloppendoos zoeken (we willen een oude reiskoffer) - Bedankjes ouders & getuigen (inspiratieloos) - Broodjeslunch voor 's middags
En waarschijnlijk vergeet ik nog vanalles!
|
|
Elke
12-10-2013
|
19-6-2013 11:59:20
Nadia, die nachtmerrie is bij mij ook al een feit, alleen ging het bij mij om mijn kleed dat ik achterstevoren aanhad :-p Jente, polaroids, wat bedoel je? wij hebben een vintage Italian thema, lijkt me wel leuk. En ook voor die bedankjes getuigen en ouders is het bij mij ook "blank", de pennen enzo zijn niet echt mijn ding..
|
|
Jente
26-10-2013
|
19-6-2013 12:33:34
Wij hebben ook zowat een vintage/reis-thema. Wij hebben op internet een combi-pakket gezien met daarin een polaroidcamera en polaroidfotopapier. We gaan een vriendin vragen om de hele vaond hier en daar foto's te gaan trekken. Die polaroids gaan we dan ophangen (in een oude, gouden kader waar we dan van die prikbordkurk in gaan steken) en de mensen mogen er als bedankje eentje meepakken.
We willen wel dat het spontane foto's worden en niet van die geforceerde koppelfoto's. Die vriendin gaat dus de hele avond wat tussen het volk lopen. De overschot van de foto's hebben wij dan als souvenir hé :).
Graag zouden we ook vooraf op alle foto's al 'Bedankt + onze namen' schrijven maar ik weet niet of polaroidpapier vooraf aan licht mag worden blootgesteld.
|
|
Nadia
5-10-2013
|
19-6-2013 13:21:57
Elke, misschien kan je een fles limoncello ergens laten bedrukken met een eigen tekst of foto? Ik weet niet of dat bestaat, maar gezien je wat Italiaans getint gaat... of een goede fles Italiaanse witte of rode wijn? 't is een beetje cliché, maar het scoort wel denk ik :-) zeker als je ze in een mooi houten kistje ofzo kunt steken...
|
|
Elke
12-10-2013
|
19-6-2013 14:48:55
leuk, nadia! alleen voor mijn mama (papa is overleden) niet, die drinkt geen druppel :-) een foto van ons scoort ook altijd natuurlijk ;-)
|
|
Nadia
5-10-2013
|
19-6-2013 16:18:25
oei ja, alcoholvrije limoncello lijkt me nu niks waard :D wij geven inderdaad een zelfgemaakte bon voor een canvas of foto in kader die ze later dan zelf mogen uitkiezen...
wat ook misschien leuk is, is in een Italiaanse speciaalzaak een mand met lekkers laten maken? Ik weet niet van welke regio je bent natuurlijk... maar hier in de buurt hebben we zo wel een aantal zaken waar wij regelmatig van die geschenkmanden laten maken! Italiaanse koekjes, olijfjes, olie, pasta, tapenades, enz... in een mooie, rieten mand... Mijn mama zou daar ook heel blij mee zijn :-)
|
|
Kim
4-10-2014
|
19-6-2013 19:03:24
Jente, van waar heb je die polaroids? x
|
|
Jente
26-10-2013
|
19-6-2013 20:42:25
Www.onlinepolaroids.nl We hebben ze nog niet besteld maar hun pakketten zijn wel goed geprijsd in vergelijking met andere sites.
|
|
Elke
12-10-2013
|
19-6-2013 22:18:47
da's ook een leuk idee Nadia!..en dan ms in combinatie met een fotobon..wij wonen in Vremde-Bechout, tussen Antwerpen en Lier. Zo een speciaalzaak moet hier ook wel te vinden zijn..Grazie mille!
|
|
Nadia
5-10-2013
|
19-6-2013 22:31:01
ja, da's een stukje van hier :-) (Genk) maar inderdaad, aan de kanten van Antwerpen is dat zeker te vinden! en anders een uitstapje maken naar het moooie Limburg eh ;-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|