Terug naar overzicht
Niets van aantrekken, wij trouwen 12/10 en tegen begin juli zal ook iedereen zijn uitnodiging ontvangen hebben! we vragen om te bevestigen voor 1/9, da's al ruim tijd om er over na te denken ;-) beter iets te vroeg want als iedereen in juli op reis is, weten ze het pas in augustus en plannen ze misschien al iets anders in.. Doen!
Normaal gezien, zend je de uitnodigingen 6-8 weken op voorhand. Wij trouwen een maandje voor jullie en de uitnodigingen gaan in de eerste week van juli de deur uit. Ze dienen te bevestigen voor 15 augustus.Ik vind het nogal vroeg om die voor oktober nu al te sturen. Al beslist ieder voor zich wanneer ze die versturen.
haha wij vragen ze ook om te bevestigen voor 5/9 ;-)we hebben de uitnodigingen begin deze week binnen gekregen en zijn ze toch stilaan aan het uitdelen... Om dezelfde reden als Elke: vele gaan een lange tijd (maand) op vakantie naar Italië (halve familie dus ;-)) en vandaar willen we hen toch tijdig verwittigen... Bovendien: de meesten hebben de datum toch al vrijgehouden, dus zoveel maakt het niet uit, denken wij :-) Doen waar jullie je goed bij voelen is het moraal van het verhaal! iedere keer opnieuw :-)
Wij trouwen 14 september, wij zijn onze uitnodigingen allemaal in april gaan uitdelen of in de brievenbus gaan opsteken.. En voor 30 juni 'moeten' ze laten weten of ze komen of niet Inderdaad vroeg, maar in juli en augustus zijn er veel op vakantie en dan is het moeilijk om iedereen vast te krijgen.. Wel fijn, want we hebben al veel bevestigingen binnen, is ook makkelijker om al de rest al beginnen te regelen (Hoeveelheid tafels, stoelen, eten, drank, bedankjes)
Normaal is 2 maanden zeker voldoende, maar in dit geval zou ik inderdaad niet te lang wachten omdat je met de zomervakantie zit hé. Zoals anderen al gezegd hebben, de mensen gaan op reis enzo... Dus speel maar op veilig en verstuur ze begin juli zoals je van plan bent! :)
ik vind het persoonlijk ook wat te vroeg... wij trouwen op 17 augustus en mijn uitnodigingen gaan deze week de deur uit. Net zoals er al gezegd geweest is, als iedereen van belang al de datum weet, dan is het toch niet nodig om zo vroeg alles te versturen? en een maand op voorhand verwittigen is ook zeker lang genoeg hoor, bij ons moeten ze bevestigen tegen 4 aug. dan heb ik nog een week om rond te bellen, en blijft er niks zo lang aanslepen.Maar iedereen doet natuurlijk waar hij zin in heeft :)
Volgens de etiquette is het inderdaad 6 tot 8 weken van te voren. Dat zou voor jullie begin augustus zijn, dus ik kan me voorstellen dat je moeder begin juli te vroeg vindt. Ik vind zelf 2 maanden van te voren ook ruim voldoende, zelfs in de vakantieperiode. Maar jullie moeten het zelf beslissen natuurlijk.
hoi hoiWij trouwen ook 5-10.De drukker raadde ons ook aan om de uitnodigingen begin juli te versturen dus dat doen we ook (ook vanwege de vakantieperiode enz).We vragen ook bevestiging tegen 1 september. Dit is een maand op voorhand maar we weten dat er wel mensen zullen zijn wiens bevestiging we dan nog moeten vragen dus ja..Ik denk dat die timing perfect is.