Nu Online
Momenteel zijn er 413 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer uitnodingen doen en wanneer wat regelen.

20-6-2013 23:18:34
we zouden trouwen 19 juli 2014,
wanneer zouden jullie uitnodigingen weg doen?
Mijn vriend wil in december al rond brengen, en ik zou liever wachten tot in januari,
Andere zeggen van al half november, omdat er al veel in december hun verlof plannen van juli en augustus, wat zouden jullie doen?

We hebben nog meer als een jaar te gaan,
maar ik vind da we al een hele boel hebben gedaan.
* auto
* uitnodigingen
* gemeente
* zaal al een optie op genomen
* fotograaf
* dj
* buffet zijn we aant wachten op offerte, maar is ook waarschijnlijk al in orde.
* Bedankjes weten we al wat we willen en zijn we al deel aan klaar maken.
* ringenkussen
* enveloppendoos

wat er volgens mij nog moet gebeuren,
- ringen
- trouwjurk
- kostuum ventje
- kledij kindjes
- uitnodigingen rond brengen maar wanneer?
- EN veel geduld hebben.
Ik denk da ik toch de belangrijkste dingens heb.
als ik iets vergeten ben, laat het me zeker weten.

we proberen elke maand al iets aan te kopen, zodanig de kosten minder zwaar doorwegen.

ma
19-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 954

ma
19-7-2014
 Meld misbruik20-6-2013 23:19:41

* de getuigen weten we ook al wie we willen vragen, morgen gaan we het vragen

Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik20-6-2013 23:26:19

hej wij trouwen op 10 aug en hebben in november een save the date gestuurd, en begin juni de uitnodiging zelf. in november de uitnodiging al versturen lijkt me wel heel vroeg.

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik20-6-2013 23:28:38

De uitnodigingen worden normaal dacht ik rondgestuurd 6 à 8 weken voor de trouw.
Wij hebben wel de ganse familie en beste vrienden laten weten welke dag we trouwen zodat ze hier toch al rekening mee kunnen houden.

Jullie hebben echt al veel gedaan! Leuk hé al die voorbereidingen!

Nog veel plezier!

candy
20-7-2013
 Meld misbruik20-6-2013 23:31:35

eerst en vooral proficiat met jullie trouw.
Als je volgens de etikete wil werken dan moet je u uitnodegingen pas 6weken op voorhand versturen, maar wat je dan wel kan doen is save the date cards geven zo weten ze het ook al dat jullie gaan trouwen.
Wij hebben onze uitnodegingen ook in december rond gebracht(kerst en nieuwjaar) en dat vonden wij al redelijk vroeg genoeg.
Wat betreft wat jullie al gedaan hebben ziet er supper uit (een snelle bruid ) zo was ik ook hoor toen ik onze datum wis heb ik ook alles zo vlug moogelijk geprobeert te regelen.
Wat je mss wel nog kan doen is kijken of je met een thema gaat werken of niet
Trouwen jullie ook voor de kerk of niet zo ja moet je ook zien voor u misboekje en liedjes.
Jullie openings dans welke nummer jullie willen
Wat willen jullie als bruidtaart of liever een dessertebufet
U bruidsboeket (voor de verloofd)+ (eventuweel)corsage voor de manen van de suite
rond kijken voor een proefkapsel en schmink (hebt er wel tijd voor)
Eventuweel na deneken of jullie een receptie doen of niet
Foto locatie zoeken.
Voor de rest zijn jullie supper goed bezich en zo als je zegt elke maand een beetje bij beetje kopen(hebben wij ook gedaan) dan komt alles in orde
nog veel succes met de voorbereidingen te samen

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 6:49:29

Wij trouwen in september en hebben onze uitnodigingen ook al in april rondgebracht, ook te vroeg maarja!
We willen op tijd zijn met alles te regelen :)
Maar november uitdelen om in juli pas te trouwen is misschien wel wat vroeg, ik zou wachten tot februari ofzo..

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 7:38:15

We hebben gewerkt met een save the date, die 6 maand op voorhand werd verstuurd. Onze uitnodigingen worden volgende week gedrukt en gaan in de eerste week van juli de deur uit.

In november versturen lijkt mij echt veel te vroeg. Mss kun je opteren voor een save the date? Zo kun je de mensen toch tijdig inlichten. Want het is idd normaal gezien pas 6-8 weken op voorhand dat je ze verstuurt.

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 8:59:14

het is al verschillende keren gezegd, december is toch wel heel vroeg vind ik. Ik zou inderdaad opteren om een save the date te sturen en dan eind mei - begin juni de echte uitnodiging.
Groetjes

ma
19-7-2014
 Meld misbruik21-6-2013 9:05:10

Hey,
ik vond het ook veel te vroeg.
save the date kaartje kan ik is bekijken,
we hebben ook een thema,
we willen dessertenbuffet en geen bruidstaart.
voor make-up en kapsel weet ik het niet goed, het zelf doen of door iemand laten doen? ikzelf draag eigelijk zo goed als nooit make-up en mijn haren zijn kort dus kan je niet heel veel aan laten doen, denk ik dan?

openingsdans hebben we al in gedachten, met de kinderen ook een dansje gepland.
voor de kerk trouwen we niet.
fotolocatie buiten hebben we, maar voor in geval dat zou regenen hebben we geen idee van.

save the date kaartje, Dat ziet men vriend niet goed zitten, hij wil de echte uitnodigingen geven, en die da willen komen zullen wel bij houden en niet vergeten, het is juist in de grote vakantie gepland, dus vele plannen al hun verlof veel vroeger, december, januari. en dan zei ik, die da niet kunnen ja spijtig maar het is dan maar zo. dus zal hem nog moeten overtuigen.
hoe maak je die en waar kan je die maken?

Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik21-6-2013 9:40:16

normaal gezien worden uitnodigingen maar verstuurd 6à 8 weken op voorhand. Save the date kaartjes veel vroeger. rond 6 maanden op voorhand dacht ik. ik zoudan precies rond de feestdagen het blijde nieuws vertellen en dan in mei de uitnodigingen sturen. Vrienden en familie zie je sowieso in die periode en dan zijn er nog maar weinig vakantie plannen gemaakt als je het rond de feestdagen verteld. dus denken ze daar ook wel aan!!!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik21-6-2013 9:44:44

Ik sluit me aan bij eerdere reacties: uitnodigingen nog niet rondbrengen/versturen in november/december/januari. Het kan, maar het is echt nog vroeg. En de kans bestaat dat sommige mensen het dan uiteindelijk gaan vergeten of de uitnodiging kwijt raken.
De kans bestaat ook dat er nog dingen zullen veranderen aan jullie dagplanning of locaties.

Je kan het aan iedereen die uitgenodigd zal worden al laten weten door safe the date kaartjes. Die kan je bijvoorbeeld samen met je kerstkaarten opsturen. Of dit zelfs gewoon op je kerstkaart schrijven, zonder er een apart kaartje bij te doen.
Zo kan iedereen die dat wil de datum vrijhouden. (Ga er niet van uit dat iedereen dat speciaal zal doen, alleen de mensen die er echt graag bij willen zijn. En de mensen uit de suite zullen de datum al wel weten lijkt mij...)

Kim
14-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 12:58:28

Wij hebben op onze kerstkaarten geschreven dat ze 14 september alvast moesten noteren in hun agenda. Onze uitnodigingen zijn net klaar en ze worden de komende weken uitgedeeld. Eigenlijk wat vroeg, maar met de vakantie wilde ik toch wat eerder zijn dan 6 tot 8 weken.

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik23-6-2013 14:04:56

Wij trouwen 16 augustus 2014. Ik zou nooit in december al uitnodigingen sturen want volgens mij is de helft het dan vergeten tegen dat het moment daar is. Ik ben van plan om in Januari ergens een save the date te sturen. Ik zou iets willen maken om per mail te versturen kwestie van de kosten wat te drukken. Eind mei/begin juni dacht ik dan onze echt uitnodigingen te versturen.

ma
19-7-2014
 Meld misbruik24-6-2013 17:16:21

mijn toekomstige heeft schrik dat ze hun vakantie zullen geboekt hebben.
Wat zet je er eigelijk juist op , op save the date.
kan er iemand een voorbeeldje doormailen?
of hierop zetten.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik24-6-2013 20:53:33

Wij gaan tegen 18 juli dit jaar een "save the date" via mail versturen! Eén jaar op voorhand dus.Wij hebben op verlof een foto van ons laten nemen, en gaan hier onze namen, de datum en save the date op zetten.

Dit doen we omdat we trouwen tijdens het bouwverlof en er zijn mensen die al bijna een jaar op voorhand een reis boeken. Zo kunnen ze zelf kiezen of ze erbij willen zijn.

Als je op internet "save the date" ingeeft en dan afbeeldingen bekijkt, heb je serieus wat voorbeelden

ma
19-7-2014
 Meld misbruik24-6-2013 20:58:30

awel daar zit mijn vriend ook mee! Wij trouwen 1 dag na jullie!
je hebt dan nog bouwverlof, de grote vakantie van de kinderen, etc etc.
1 nadeel bij ons heeft niet iedereen email, dus zal echt via kaartjes moeten!
Maar moeten we ze dan ook persoonlijk ook ga afgeven, of gewoon opsturen?

debora
18-7-2014
 Meld misbruik24-6-2013 21:40:06

Ik vind niet dat je dat persoonlijk moet gaan afgeven. Is nog geen uitnodiging he! Maar het is natuurlijk goedkoper als je bij diegene die vlakbij wonen, deze gaat afgeven!

Tja, wij weten al zeker dat er velen niet gaan komen om deze reden. Snap het ook wel ze. Enkel diegene die echt dicht aan uw hart liggen, zullen op verlof gaan hiervoor laten...

Maar dit was een speciale datum voor ons en wijzigen hem voor niks of niemand!

ma
19-7-2014
 Meld misbruik25-6-2013 16:26:40

heb gisteren zelf mijn save the date kaartjes gemaakt!
en mijn ventje was er tevreden over.
dus zal binnenkort iets stevigere papier gaan halen en ze zelf maken.
en nog voor de vakantie gaan rondbrengen de dichtstbijzijnde en de rest opsturen
we vertrekken 20 juli, en dan zien we wel hé.
en dan rond april-mei de uitnodigingen persoonlijk gaan geven?

debora
18-7-2014
 Meld misbruik25-6-2013 17:26:22

Ja wij gaan ook denk ik in april de uitnodigingen persoonlijk afgeven

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...