TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Melissa
8-8-2015
|
21-6-2013 9:41:25
D'as moeilijk en niets wat ook maar iemand kan zeggen gaat daar veel aan veranderen. Veel sterkte en succes, ik vind dat je al meer geduld gehad hebt dan dat de meeste mensen zouden hebben. Probeer toch nog van je dag te genieten, je kijkt er al zo lang naar uit (denk ik dan).
|
|
Eva
21-9-2013
|
21-6-2013 10:13:55
Dit is echt niet leuk. Ik denk dat je al erg veel gedaan hebt voor je mama, je moet jezelf niets verwijten. Een kind hoort niet voor haar mama te zorgen. Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden. Probeer het een beetje los te laten, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Laat ze je dag niet verpesten, ze heeft je kindertijd al afgenomen, je huwelijksdag is voor jou!
|
|
sarah
31-8-2013
|
21-6-2013 10:16:37
Heel veel sterkte toegewenst Esperanza. Alcoholisme is niet simpel om mee te leven. Mijn papa was ook een stevige drinker en zoals jij hadden we het geweten als hij thuis kwam van cafe. Hij is 4 jaar geleden gestorven op 54-jarige leeftijd aan kanker en er gaat geen dag voorbij waarop ik hem mis. Ik heb het geluk gehad hem enkele maanden voor hij stierf hem te zeggen dat ik van hem hield. Het heeft lang geduurd eer ik het kon plaatsen maar doordat ik viavia vanalles hoorde over zijn jeugd (mijn grootvader heeft in Auschwitz gezeten omdat hij in het verzet zat en is daar slecht uit gekomen waardoor hij alcoholieker geworden is. Die heeft mij vader doorheen zijn jeugd mishandeld waardoor mijn vader dit heeft verdergezet) heb ik hem kunnen vergeven en van hem houden. Je kan in dit leven niet kwaad blijven op zaken waaraan mensen soms niets kunnen doen omdat hun lot soms al vastgelegd is door dingens die ze meekrijgen via hun jeugd. Je kan alleen beter proberen te doen. Zet die woede aan de kant want die man verdwijnt toch uit haar leven vanzodra blijkt dat het te heet onder zijn voeten wordt. Ik weet wel niet of je je mama kan behoeden voor verdere grotere schulden. Mss verplichten om onder schuldbemiddeling te gaan?
|
|
sarah
31-8-2013
|
21-6-2013 10:20:48
Verder wil ik ook nog zeggen dat je geen slechte dochter bent. Je hebt gezegd dat je van je moeder houdt ondanks alles, je hebt haar ondersteund, je hebt haar financieel geholpen,... En dat is meer dan sommige anderen zouden op. Ik zeg altijd: leef je leven zonder spijt. Dus jij kiest wie je vraagt op je huwelijk m ar zorg ervoor dat je die dag dan ook geniet zonder spijt. Dikke knuffel
|
|
Michèle
24-8-2013
|
21-6-2013 11:12:02
Hallo! Laat me beginnen met te zeggen dat ik zo goed als hetzelfde meegemaakt heb, alleen geen alcohol maar drugs. Ik heb gebroken met haar 3 jaar geleden maar toch...iedere keer weer denk je "het is en blijft mijn moeder en ik wil haar helpen" en zo trap ik iedere keer in diezelfde val en word je weer maar eens teleurgesteld. Ook bij mijn mama zijn haar verschrikkelijke venten prioritair. Ik heb haar de keuze gelaten en ze kiest duidelijk niet voor mij. Ik heb haar dan ook niet uitgenodigd. Mijn oma (mama haar mama dus) wel en ze neemt het me wel wat kwalijk maar het is mijn keuze. Ik wil een vreugdevolle dag en ben er zeker van dat zij mijn dag gaat verpesten. Enige waar ik mee zit is mijn halfbroertje. Ondertussen 12 en al wat krapuul... Hij heeft sinds zijn 7e al een tattoo "omdat hij dit wou". Je verstaat dat we dezelfde moeder hebben: mijn advies: laat het zijn! Je bent geen slechte dochter, ik ben dat ook niet; Maar een moeder zorgt voor haar kind, niet omgekeerd! Dikke dikke knuffel!
|
|
Esperanza
28-6-2013
|
21-6-2013 12:29:22
Michele, dat moet hard zijn om te zien wat er met je kleine broer gebeurd. Ik heb het geluk dat ik mijn zus bij mij heb. Ze zit op internaat en om het weekend komt ze is bij mij (ipv dan mama) en zij heeft ook gelukkig haar papa nog. Hoh het maakt zoveel kapot hé, die drugs en alcohol. En die venten. Ik kan niet geloven dat je een vent belangrijker vindt dan je dochters die je zelf hebt opgevoed. Maar misschien is dat wat drugs en alcohol met de hersenen doen. MIjn meme en pepe nemen de plaats in aan de eretafel en toen ik gisteren bij hen was, hebben ze mij op het hart gedrukt dat ik ga kapot gaan als ik het mij ga blijven aantrekken en misschien hebben ze wel wat gelijk. Uiteindelijk moeten ze het zelf willen hé. Achja we zullen wel zien. Het is wel moeilijk om je moeder 'achter te laten.'
Dank je iedereen voor de steun. Er kan inderdaad niet veel gezegd worden, maar het doet zo goed om je verhaal eens kwijt te kunnen. Zeker aan vreemden, zij reageren vaak nog anders omdat ze er vanuit een 3de perspectief naar kijken.
Knuffel!
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
21-6-2013 14:06:48
Ik weet niet... maar je moeder "achterlaten" vind ik niet de goeie oplossing, en gevoelsmatig jij ook niet. Steeds achter haar aanlopen uiteraard ook niet. Het lijkt kiezen tussen de pest en de cholera. Je grootouders lijken ook te "vluchten" om er niet aan ten onder te gaan. Blijkbaar weet je zelf niet goed hoe met deze situatie om te gaan, vanzelfsprekend, daar niet van, want makkelijk heb of had je het zeker niet. Mensen investeren geld in hun huis, kledij, aan een auto...maar niemand blijkt iets over te hebben voor het "geestelijk welzijn". Ik zou je aanraden hierover zeker met een professional te spreken (bv psychotherapeut of zo), die je wegwijs in deze complexe materie zal geven. Het zal je last op je schouders verlichten en ook alle mensen rondom jou.
grtz
|
|
frida
6-2-2010
|
21-6-2013 14:30:34
Welke raad kunnen wij jou geven!! Denk geen enkele! Maar wat je voor je zus doet, doe ik mijn hoedje voor af. Kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen...
|
|
ilse
24-8-2013
|
21-6-2013 15:00:59
Ik zie het al voor me,Femke van THUIS,lijkt erop...meer kan ik er niet van zeggen,maar je moeder kan van hart best de beste zijn,het is de drank en die mannenziekte,die haar besmeten....VEEL STERKTE..blijf goed voor je zus zorgen en hoop dat alles goed komt
|
|
krista
9-8-2013
|
21-6-2013 15:26:27
Dikke knuffel X
|
|
mona
27-7-2013
|
21-6-2013 19:27:49
Mijn partner heeft gelijkaardige ervaringen met een van zijn ouders. Alcohol maakt inderdaad veel kapot. Het maakt alles zo moeilijk, terwijl het zo mooi zou kunnen zijn. Je hoort er in het dagelijkse leven niet veel mensen over praten, maar op momenten dat familie belangrijk is - zoals bij een huwelijk - blijkt dit toch bij veel mensen te spelen. Het is de afgelopen weken op dit forum verschillende keren ter sprake gekomen. Nog steeds een onderschat probleem in onze maatschappij denk ik, omdat het toch een sociaal aanvaarde drug is...
|
|
Debby
31-12-2019
|
21-6-2013 23:33:52
Ik weet dat het niet makkelijk is, maar soms moet je van je hart een steen maken zodat de mensen die je wel toelaat in je hart je gelukkig kunnen maken en dat de andere dingen niet meer overheersen.
|
|
celine
7-9-2013
|
23-6-2013 19:17:06
Respect girl! Ik hoop echt voor jou dat jij en je zus dit een plaats kunnen geven. Wat je ook beslist, denk altijd eerst aan jezelf en je zus en dan pas aan je mama. Je hebt al heel veel geïnvesteerd in haar en jouw geluk staat nu op de voorgrond. Ik vind jou heel moedig. Ik heb die beslissing (over mijn vader dan) ook genomen omdat ik weet dat ik achteraf spijt zou hebben. Dikke knuffel!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|