TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Isabelle
12-7-2014
|
22-6-2013 14:19:13
Hey Sofie, Dat is echt niet leuk om te horen. Ik zou toch ook willen dat de winkel persoonlijkheid en warmte uitstraalt. Het gaat tenslotte over een dure aankoop en ook al is het voor hen misschien routine, dat moeten ze jou als klant niet laten voelen he. Gelukkig heb je je droomkleed gevonden, dat is het belangrijkste uiteindelijk :)
Ik ben wel blij dat ik je verhaal gelezen heb want ik had gisteren naar Pierre Yves gebeld voor een afspraak om kleedjes te komen passen en de verkoopster was echt niet behulpzaam. Ik probeerde haar duidelijk te maken dat ik enkel op een maandag kon komen en ze wou maar niet luisteren. Uiteindelijk heeft ze mij toch een afspraak gegeven, maar ik moet nog eens terug bellen een week op voorhand want het kon zijn dat het toch niet door zou gaan. Dit schepte al niet veel vertrouwen en na het lezen van jouw verhaal heb ik al helemaal geen zin meer om daar te gaan kijken. Gelukkig heb ik ook een afspraak bij Robel Couture in Roeselaere en daar waren ze heel vriendelijk aan de telefoon.
Groetjes
|
|
krista
9-8-2013
|
22-6-2013 15:15:03
Hey Sofie, ik ben zelf filiaalverantwoordelijke van functie. Wel niet in de confectie maar toch. Bij mij zou dit nog gevoeliger liggen (beroepsmisvorming) maar ik volg jou volledig. In een supermarkt wil een klant niet als nummer behandeld worden maar als het voor ons zo'n belangrijke dag is, met een vrij groot prijskaartje wat eraan hangt, dan willen we zeker als een prinses behandeld worden. Dit gevoel had ik dadelijk bij Youniek waar ik mijn trouwkleed gekocht heb. Zo hoort het ook. Als ik telefonisch contact met hun heb, weten ze de trouwdatum niet maar ze weten adhv mijn naam wel dadelijk wie ik ben en zijn altijd super vriendelijk en staan met raad en daad klaar. Jammer dat dit toch een kleine domper op het wow effect is, maar focus jou maar op je jurk die je super staat en op de kwaliteit. Dit is op jullie dag te zien, eens je de deur van die trouwwinkel hebt dichtgetrokken mogen die verkoopsters niet meer bestaan voor jou ;-). Nog een hele fijne voorbereidingstijd ;-). Groetjes
|
|
Bea
6-7-2013
|
22-6-2013 16:11:52
Begrijp volledig dat dat je stoort. Ik ben blij dat ik zelf wel steeds goed ontvangen ben bij Jagré outlet. Zij leek me steeds te herinneren, bij de eerste pas en ook als ik ze eens op een beurs tegenkwam. Bij de 2de pas viel iemand in van de andere winkel maar die kende ik ook van de kleedjes van mijn dochter. Goed misschien kan je dat niet verwachten maar een vriendelijke en geïnteresseerde aanpak is toch geen overbodige verwachting.
|
|
stephanie
26-4-2014
|
22-6-2013 16:34:26
Ik snap je ook volledig.
Ik ben daar ook gaan kijken voor mijn kleedje, maar voelde mij daar echt een nummer.
De kleedjes waren echt mooi, maar ze zeiden nooit of ze mij echt wel gingen of niet.
Dus ik ga niet maar die winkel, ma heb ook een winkel gekozen voor een persoonlijke aanpak op amper 10 min verder.
|
|
Agnes
5-7-2013
|
22-6-2013 19:43:39
Hey Sofie,
Mijn kleedje komt ook van Pierre-Yves uit Aalst en ben wel heel tevreden. Ze waren tegen mij wel heel vriendelijk en behulpzaam. Ook bij de 1ste pas werd ik goed en vriendelijk bijgestaan. Bij het afhalen mocht ik het nog eens passen en werd er tijd aan me besteed en aan de kassa werd er niet snel gezegd wat er nog betaald moest worden... Ik kan er dus geen slecht woord over zeggen...
Ik vind het jammer dat het bij jou wel zo gegaan is...
Groetjes Agnes
|
|
tima
8-9-2012
|
22-6-2013 19:54:17
hier ook een positieve ervaring . voor aanpassing kwam de baas telkens kijken ben 3 keer moeten passen en ook de laatste keer gingen ze voor perfectie was iets tekort volgens haar de zoom dus wat losgemaakt en mooi geschikt en vast genaaid. ook voor mijn zus waren ze heel behulpzaam . iedere vraag werd tegemoet gekomen . zeer spijtig dat dit bij u anders was
|
|
Jessie
20-7-2013
|
23-6-2013 10:19:40
Ik ben door collega's ook gewaarschuwd voor P-Y, toen ik aan de shoptocht begon. Ben er uiteindelijk niet geweest. Had al vrij snel "mijn" kleed gevonden. Wou er wel graag eens binnen gaan maar vooral uit nieuwsgierigheid omdat daar zoveel "spel" rond gemaakt wordt. Maar veel mensen hebben mij al gezegd dat het echt een winkel is met als doel zoveel mogelijk verkopen, of dat dat toch het idee is dat je krijgt. En dat ze vrij veel pushen om snel te beslissen en al een voorschot te betalen, terwijl je soms nog maar aan je eerste winkel toe bent. Maar heb ook over andere zaken al pos en neg dingen gehoord, dusja, kan overal gebeuren he... Kan ook zijn dat die verkoopsters toevallig elk om beurt eens een slechte dag hebben he :-) Nuja, zoals je zelf zegt, onthou het mooie, het prachtige kleed en vergeet de rest. Uiteindelijk zal iedereen over jullie spreken en niet over de winkels waar alles vandaan komt.
|
|
flavia
21-6-2014
|
23-6-2013 22:41:11
Hallo Sofie, ik ben naar pierre yves in Brussel geweest. Ik had al een kleed op het oog maar om die te kunnen passen moest ik hem bestellen. En daarvoor moest ik 400 euro voorschot geven. Ik heb dan ook gevraagd wat als ik de kleed niet mooi vind. Hun antwoord was dan dat ik eender wat in de winkel mocht kiezen. In een natuurlijk goede bui op dat moment heb ik dat kleed besteld. Toen ik thuis kwam had ik al snel spijt van mijn keuze en heb ik de kleed afgebeld. Nu ineens zeggen ze tegen mij dat ik enkel een ander trouwkleed in de plaats mag. Terwijl de winkel nog suitekleedjes verkoopt, schoenen, lingerie,.. . Ik heb geen contract getekend en ik ben dus mijn geld kwijt. Ze waren zo onbeschoft aan de telefoon! Ik heb in mijn leven nog nooit zo onbeleefde mensen gekend. Dit wil ik toch even aan alle bruidjes meedelen. Ondertussen heb ik een nieuw kleed gekocht in beringen e&r wedding ( supervriendelijke mensen!!!) en ben ik er nog steeds mee bezig om iets anders in de plaats te krijgen bij pierre yves. We hebben enkel een mondelinge contract en daar is niks van gezegd geweest dat ik een ander trouwkleed moet kopen. Dus het is hun woord tegen de mijne.
|
|
Sandra
7-9-2012
|
25-6-2013 13:02:30
Hoi Sofie,
Ik ben bij PY gaan passen en toen waren ze vriendelijk...tot het moment waarop ik zei dat ik nog niet meteen ging beslissen. Toen begonnen ze ook te pushen en over voorschot te praten. Ik heb toen vrij kordaat gezegd dat het mijn beslissing was en niet die van hen. Ik heb uiteindelijk in een andere winkel mijn kleed gekocht van een collectie die PY niet verkoopt. Maar ik denk dat het ook een beetje afhangt van welke verkoopster je daar verder helpt...maar echt 'persoonlijk' kon ik het daar ook niet noemen, dus ik begrijp je.
Positief is wel dat je heel blij bent met de keuze van je jurk, dus stralen zal je zeker op je mooiste dag!
groetjes Sandra
|
|
Yana
21-5-2016
|
28-10-2014 21:50:26
Ik snap het ook Ik ben daarstraks bij PY in Brussel geweest en wou gewoon rond kijken want was eerste keer dat ik ging kijken voor mijn jurk en de eerste die ik aanhad was heel mooi maar ik wou nog bij iemand anders gaan kijken, maar toen begonnen ze echt onbeleefd te zijn en te pushen. Waarom, wat vindt je niet leuk, als je nu neemt kan morgen weg zijn echt pushen ik voelde niet op mijn gemak terwijl dit wel belangrijk is. Aan mij zien ze daar niet meer ze
|
|
Annelies
26-8-2017
|
4-11-2016 19:26:09
Ik ben kort geleden bij Pierre Yves geweest en had ook dezelfde pushy aanpak. De prijzen hangen niet aan de kleedjes, telkens moet dit gevraagd worden aan de baas. Die schudt dan precies iets uit zijn mouw afhankelijk van welke klant die voor zich heeft! Zoveel bruidjes nemen de 300euro optie in een goeie bui, maar beklagen dit bij het volgende bezoek.. Je kan onmogelijk beslissen de eerste pasbuurt over je kleed.
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|