Nu Online
Momenteel zijn er 487 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mijn getuige... onze getuigen...

23-6-2013 11:19:55
Hmm wat rare vraag, maar is het eigenlijk mijn getuige vragen of onze getuigen vragen.
Mijn vriend kiest zijn zus en ik zou een goede vriendin kiezen. Maar vraag je dit als koppel aan de persoon. Of is de getuige, jouw individuele getuige? Alvast bedankt!

sara
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 685

krista
9-8-2013
 Meld misbruik23-6-2013 11:23:47

Hoi Sara,
ik vind dit een persoonlijk kwestie, kan zijn dat ik het verkeerd zie.
Mijn twee beste vriendinnen zijn mijn getuige, die mij met raad en daad mogen bij staan.
Ze zijn samen met mij mijn kleed gaan kiezen, gaan mee naar de eerste pas, ... Girls things :-).
Mijn ventje z'n beste vriend is zijn getuige samen met zijn broer.
Zijn getuige is samen met hem zijn kostuum gaan laten aanmeten, hij gaat bij zijn broer hem klaarmaken voor onze trouw. Omdat het wat moeilijk verloopt als je ouders gescheiden zijn... Dus zie ik dit als mijn en zijn getuige. Hopelijk leg ik het begrijpbaar uit. hihihi.
Ik ben benieuwd naar de andere bruidjes en bruidegommetjes hoe zij dit zien, dus ik volg mee ;-).

Simon
29-6-2013
 Meld misbruik23-6-2013 11:57:59

Hey Sara , Mijn getuigen zijn mijn 2 broers en die vroeg ik op vakantie in centerparcs .. en mijn toekomstig vrouwtje in spé haar getuige is haar beste vriendin .. ze vroeg haar hier bij ons thuis tijdens een BBQ met vrienden . Wij vroegen ze samen - mijn vrouwtje en ik - .. Grtz simon

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik23-6-2013 12:03:03

Ik heb mijn broer het apart gevraagd
Mijn vriend heeft het aan zijn zus apart gevraagd

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik23-6-2013 12:13:08

Mijn getuigen zijn mijn 2 zonen en de getuigen van mijn verloofde zijn schoonzus en zijn vriend. Wij hebben het aan allen als koppel gevraagd

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik23-6-2013 13:36:54

Mijn getuigen zijn mijn stiefvader (partner van mijn moeder) en mijn stiefmoeder (partner van mijn vader) Ik heb ze uit mijn eigen naam gevraagd.
De getuige van mijn verloofde is zijn zus en die heeft hij uit zijn eigen naam gevraagd.
Wij aanzien ze dus apart. Als mijn getuigen en zijn getuige.

Groetjes

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik23-6-2013 13:37:17

Waarom hebben de meeste mensen hier 2 personen als getuige (2 vr de bruid en 2 vr de bruidegom). Volgens mijn checklist zou ik dat nu ook al moeten vragen maar ik zie niet in waarom je dat al een jaar op voorhand moet vragen.

Eva
29-6-2013
 Meld misbruik23-6-2013 13:55:48

Wij hebben elk 1 getuige en hebben dit samen gevraagd aangezien jullie huwelijk toch iets van jullie twee is... Maar is inderdaad persoonlijk denk ik...

krista
9-8-2013
 Meld misbruik23-6-2013 14:07:46

@ Cecile,
ik heb 2 beste vriendinnen en kon de één niet passeren voor de ander.
Dus daarom heb ik twee getuigen.
Mijn ventje wou z'n broer vragen maar zijn beste vriend verwachtte dat hij zou gevraagd worden. En zou was het 2-2.
De meeste vragen hun getuigen zo vroeg op voorhand omdat ze graag hebben dat hun getuige mee gaat kijken voor een trouwkleed. Ik vond het belangrijk dat onze getuigen als eerste (na onze ouders) op de hoogte waren...

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik23-6-2013 16:14:34

Wij hebben elk apart onze getuige gevraagd. Van mij is het mijn beste vriendin, van de aanstaande is het zijn nichtje.
Wij hebben ze gevraagd 8 maand voor D-Day.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik23-6-2013 16:48:10

@ Cecile, toen wij in ondertrouw gingen moesten we ook een kopie mee hebben van de paspoorten van onze getuigen.
En ik heb mijn getuige gekozen omdat ik wilde dat iedere ouder er bij betrokken was.

Mijn vader zal me weggeven, mijn moeder heeft de rol als 'mama van de bruid' en ik wilde mijn stiefouders niet in de koude laten staan omdat die ook heel veel voor me doen.

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik23-6-2013 19:40:50

ik zit ook wel wat met dat beste vriendinnen dilemma. Zelf nog niet echt na gedacht over het samen of apart vragen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...