Terug naar overzicht
Verkoopt de apotheek dit niet??Ik weet wel dat zij het mengsel niet meer willen maken wegens te gevaarlijk maar apart kan je volgens mij wel nog de producten kopen. Lobke.
Hey An,ik heb net es nagevraagd bij mijn schoonbroers-in-spé, die organiseerden al een schieting in augustus. Inderdaad, meestal haal je 'spul 1' bij de ene apotheek, en 'spul 2' bij een andere. Ik geloof dat het zwavel is en kaliumchloraat; en dat zou je dan zelf moeten mengen. Bij ons had er wel een boer een kanon mee voor op't land; héél handig, even luid, maar totaal ongevaarlijk... tot mails ;)birgit
Hoi Wij trouwen een weekje later en hebben ook een beetje het zelfde probleem. Ik had ook al gehoord om eventueel naar 2 verschillende apotheken te gaan. Hopelijk lukt het ons. Veel succes op jullie grote dag. En laat ons achteraf iets weten hoe het was hé. Vele groetjes
Ik raad iedereen aan om wel een dronk te houden maar geen schieting. Waarom denk je dat dit poeder niet meer te verkrijgen is??? Omdat het LEVENSGEVAARLIJK is. Hou het dan inderdaad liever bij een kanon om de vogels weg te jagen, zonder poeder. En zo'n hart op de straat kan gerust geschilderd worden met witte straatverf.
Hoi An, Wij hebben ons poeder gehaald bij een boer in Wingene! Het juiste adres weet ik niet precies meer maar der zou maar 1 zijn. Ik zal het eens vragen aan m'n ventje. Aan Marion,Dit zijn tradities die volgens mij in ere moeten worden gehouden. Je moet er wel voor zorgen dat er slecht 1 iemand verantwoordelijk is voor het kanon. Zodat er vooral niet door dronkaards teveel poeder wordt ingedaan! Bij ons is dit vlekkenloos verlopen. We hadden 3 kanons en 3 verantwoordelijk voor elk kanon. Als iemand eens wou slaan deden zij het poeder erin. Geen ongelukken zo!Debrareeds 108 dagen getrouwd
Hey,Ik weet dat ze dit in sommige AVEVE tuincentra verkopen.Veel succes, en een zalige dag gewenst. Wij zijn vorig jaar op 17/12 getruowd, en het was SUPER!Groetjes,Joke
Debra, dat vond ik vroeger ook. Maar totdat je zelf iets tegenkomt. Bij onze maten is het poeder ontploft nog voor de schieting begon. (tijdens het mengen) We waren nog maar toegekomen, we hadden zelfs nog niets gedronken, dus dronkaards of niet,dat doet er niet toe, het is gewoon levensgevaarlijk. Hoor dat je van de kanten van wingene komt, herinner jij je dan 6 september niet wat er dan gebeurd is??? Dat zou toch tot denken moeten aanzetten!
Iedereen is er vrij van te doen wat ze willen. 'k Wil jullie gewoon es de negatieve kanten ook tonen van zo'n schieting. Wij hebben de onze nog te goed, maar daar komt er niets bij wat ook met schieten of zo te maken heeft, we houden het bij een gezellig dronk met steenkoolmanden voor de warmte en gezelligheid. Denk gewoon 2x na voor je zo'n schieting organiseert want het is gewoon gevaarlijk.Als je perse een schieting wil, poeder is te verkrijgen bij Dries Persyn langs de egemse baan (wingene-egem), maar denk toch aan de gevolgen... want het is gebeurd voor je het weet
Hoi,Ik ben niet van Wingene afkomstig, we zijn van Oostende!!! En ja ik heb ook al van dergerlijke situaties gehoord maar we zijn er rustig en verstandig mee omgesprongen en der is niks gebeurd! Wat gebeurd in zo'n omstandigheden doet je wel eens nadenken en das bij vele dingen zo! Das bv hetzelfde met een parachutist. Der gebeuren ook ongevallen daarmee maar zelden, heeft het al andere parachutisten belet om te springen? De eerste dagen tot weken mss en dan gaat iedereen weer verder met z'n leven en gaan ze verder springen! Ik weet het is mss een stom vb maar zo gebeurd het in de werkelijkheid. Debrareeds 109 dagen getrouwd
wat ik nog wou zeggen, ik begrijp je angst omdat zoiets gebeurd is bij mensen die je na aan het hart liggen! Ik hoop dat het niet te erg was. Waar ik naartoe wou gaan is dat als mensen zoiets willen doen dan is dat hun volste recht als ze er maar voorzichtig mee omspringen. Ik wil hier zeker niet verkeerd over komen want als je dikwijls je berichten herleest dan komt het anders over dan dat je eigenlijk wou klinken.Debra
Hey,natuurlijk doet iedereen wat hij zelf wil, maar als zelfs de apothekers het niet meer verkopen wegens te gevaarlijk... Dan zou ik er toch ook twee keer over nadenken hoor.Groetjes,Lieve