Nu Online
Momenteel zijn er 431 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nederlands nummer voor in de kerk?

24-6-2013 22:30:30
liefste collegaatjes :-)

voor onze misviering zijn we nog op zoek naar een mooi Nederlandstalig nummer...

als intro hebben we een Italiaans nummer en verder nog een paar Engelse.
Aangezien ik volledig Belgische ben, maar mijn partner half Italiaans en half Nederlands, willen we die lijn een beetje in onze viering doortrekken, vandaar!

We willen echter GEEN clichénummers die je in elke viering hoort, we willen WEL een nummer met een tekst die bij ons past...

Dus: spuw jullie ideetjes!!! ;-)

Nadia
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 29 | Gelezen: 1976

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik24-6-2013 22:43:49

Als ze lacht - Yevgueni
Plafond - Arne Vanhaecke
Ik zal jouw man zijn - Raymond Van het Groenewoud
Ik hoor bij jou - Marco Borsato
Avond - Boudewijn De Groot

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik24-6-2013 22:45:35

Ja lap, Nadia, nu je het cliché-woord gebruikt hebt, durf ik al geen suggesties meer te doen uit schrik dat ik in je clichétriencollectie terecht kom. Misschien een beetje richting dan of toch gewoon het risico lopen voor clichétrut door te gaan?

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik24-6-2013 23:03:58

Wat ook een super mooi liedje is : 'Een dag om nooit te vergeten van Reni en Elise Krijgsman

Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik24-6-2013 23:46:58

Wij hadden 'Ik heb je lief' van Stef Bos als nederlandstalig nummer in de viering. Echt een supermooi liedje...

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik24-6-2013 23:52:34

Wij hebben een acoustische live-versie van :
Magie van Philippe Robrecht
Iemand als jij van Barbara Dex

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik25-6-2013 0:02:27

Wij hebben Zonder woorden van Bart Peeters en Hannelore Bedert, een aanradertje!

debora
18-7-2014
 Meld misbruik25-6-2013 0:06:09

Mag ik vragen welk jullie Italiaanse liedje dan is?

Aangezien ik van Italiaanse afkomst ben, en wij ook een mix doen, maak je me wel benieuwd

Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik25-6-2013 7:51:36

er zijn zoveel mooie liedjes Nederlands, maar ook anderstalige liedjes ik kan je maar een goede raad geven kies een liedje waar je zelf veel binding mee hebt. de muziek kiezen voor de ceremonies vond ik het moeilijkste aan deze voorbereidingen. gewoon weg omdat er zoveel keuze is!!!

Veel succes!!!!!

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 9:10:15

haha Rebecca, alle tips zijn welkom - als ik ze echt te cliché vind, zoek ik ze gewoon niet op
Debora: wij gaan ti sposerò perchè gebruiken van (uiteraard) Eros Ramazzotti :-)

de anderen: dankjewel alvast - hier kan ik al een goede zoektocht mee starten ;-)

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:11:02

Wij hadden "zonder meer" van daniel Samkalden. (mijn man is een nederlander trouwens) Wij vonden nergens de partituren dus onze zanger/pianist heeft het op zijn eentje uitgezocht. Wel een hels werk want is geen cliche nummer :)

We hadden ook als ze lacht van Yevgueni en Voor Haar (de versie van Guus Meeuwis)

Lieve

Meld misbruik25-6-2013 10:23:39

Nu weet ik eigenlijk ook niet wat cliché is, maar ik hoor ook het liedje van Stef Bos graag, ik heb je lief. Verder ook omdat ik van je hou van Bart Peeters (vertaling van dat van Adele).

debora
18-7-2014
 Meld misbruik25-6-2013 10:39:24

Ooo, wij gaan net hetzelfde gebruiken is één van de mooiste liedjes dat er bestaat ook he

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:40:34

Als ze lacht van Yevgueni is prachtig!
Ook bij ons is het intrede Italiaans (ik ben half italiaans) en Engels ;-)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 11:46:22

haha ja, Debora, dat is het gewoon het perfecte trouwnummer èn nog mooi ook
Dankjewel voor de tips alvast, ik heb er al een paar uitgehaald waarvan de tekst mij alvast zeer zeker aanspreekt - straks thuis eens beluisteren en dan ook eens aan de aanstaande laten horen!
(nog meer tips mag natuurlijk altijd hihi )

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 16:00:12

Ik weet niet echt wat jullie stijl is (of van welke kanten jullie afkomstig zijn) maar 'Kzie je hirne' van Flip Kowlier vind ik ook mooi (geïnspireerd op Don't ever leave me van Bob Marley). Mijn toekomstige is nogal fan van Flip Kowlier dus misschien kiezen wij dat nummer nog. Maar als je niet van West-Vlaanderen komt is dat misschien niet zo'n goeie optie .

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 16:30:45

Liiiimmmbbbuuuurrggg it is, dus da's nogal ver voor ons ;-)
maar ik snap de toepasselijkheid wel hihi

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik26-6-2013 8:53:34

ik vind onderstaand nummer echt prachtig!!
Helder - Mooiste Jurk

Veel succes!!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:07:36

Ooh Joke!! Dat is het perfecte nummer dat ik zocht om in te treden!!!! Bij het beluisteren kreeg ik al de tranen in mijn ogen!!

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-6-2013 13:22:58

ooohh leuk dat dit onderwerp ook helpt voor anderen hihi

Joke, weet jij waar ik de tekst van dit nummer zou kunnen terug vinden??
ben op mijn werk nu (foei ;-)) en kan hier het nummer niet beluisteren... da's voor vanavond :-)
maar blijkbaar is het dus zwaar de moeite!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:38:32

De wekker loopt af,
vandaag is de dag dat jij me weggeven mag
je denkt even terug aan die kleine meid
die jij in bescherming nam.

De tijd vloog voorbij, je vloog altijd mee
deze vlucht maak ik alleen.
Zie je mij daar al staan, ik heb de mooiste jurk aan
heel volmondig zeg ik ja
ik ben niet meer van jou

De wekker gaat af
vandaag is de dag dat ik ja zeggen mag
ik denk even terug aan dat ene moment
waarop ik wist, met jou ga ik mee

Zie je mij daar al staan
ik heb de mooiste jurk aan
heel volmondig zeg ik ja
ik ben voor altijd van jou (x2)

Oooh -ooh -ooh (x4)

Zie je mij daar al staan
ik heb de mooiste jurk aan
heel volmondig zeg ik ja
ik ben voor altijd van jou
voor altijd van jou

zie je mij daar al staan met de mooiste jurk aan
heel volmondig zeg ik ja
ik ben voor altijd van jou

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:38:55

Ooh krijg er echt kippevel van!!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:39:47

Het eerste stukje is dus met je papa en daarna gaat het over je verloofde.. Maar dat zal je wel door hebben denk ik :-)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-6-2013 15:05:04

oooh dankjewel, Nathalie!
klinkt inderdaad ontzettend mooi! wij gaan 'em helaas niet kunnen gebruiken, aangezien mijn papa overleden en is en me dus niet kan weggeven... maar anders zou dit absoluut 100% perfect zijn geweest!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 18:52:10

Ooh Nadia, het spijt me dat te horen.

Maar er zijn nog zo veel mooie liedjes :-) Laat het maar weten welke jullie gekozen hebben!!

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik27-6-2013 10:12:47

Super liedje he Nathalie!! Ik kon het ook niet gebruiken omdat mijn ouders gescheiden zijn en het zou te moeilijk zijn voor mijn mama. :-( Maar toen ik het hoorde kreeg ik ook de tranen in mijn ogen hoor, vind het echt een prachtig nummer!! :-))

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik27-6-2013 12:11:11

Mijn ouders zijn ook gescheiden. Maar toch mijn papa is en blijft mijn papa :-) heb er een goede band mee alsook met mijn mama. En ze komen nog altijd met elkaar overeen dus dat is ook plezant!

Ik heb het gisteren aan mijn verloofde laten horen en ook hij vond het super mooi (kreeg tranen in zijn ogen) Dus ik ga het ZEKER gebruiken als intrede lied :D

Dank u Joke!! xxx

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik28-6-2013 13:19:25

Heeeeeeeel graag gedaaaaaaan Nathalie!!! xxx

muziek-huwelijk

Meld misbruik5-7-2013 0:13:08

Heel grappig, vrolijk en kindervriendelijk (mochten de kindjes ook aanwezig zijn op de viering) en is zeker geen cliché: Trouwen van..... K3 ;)))

Tine
7-9-2013
 Meld misbruik23-8-2013 9:33:58

Replay met NIEMAND... kippevel nummer!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info