Nu Online
Momenteel zijn er 692 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat schaft de pot?

25-6-2013 9:12:07
We gaan nu toch eens eindelijk een keuze maken voor ons menu ... Alleen weten we niet waar te beginnen! Er is zoveel lekkers op de wereld eh :-)
Dus vroeg ik me af wat jullie aan de gasten zullen serveren...?

We gaan het volgende voorzien:
* hapje
* voorgerecht (keuze tussen vis of vlees)
* hoofdgerecht (keuze tussen vis of vlees)
* dessert (trio)

Nadia
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1134

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik25-6-2013 9:52:30

Bij ons is het in een grieks restaurant te doen. En zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht worden er verschillende schotels gemaakt en op tafel gezet (bij de mensen op tafel, geen buffet tafel) er zal dus zowel vis, vlees als vegetarisch aanwezig zijn en dan nemen de mensen maar waar ze zin in hebben :-)
Het dessert zal ongeveer hetzelfde systeem zijn. Allemaal kleine gebakjes, ijs etc... enkel wil ik ook ergens in de dag nog een 'echte' bruidstaart. Maar dit zijn we nog aan het bekijken of we dat met de broodjeslunch gaan doen of op het avondfeest

Lieve

Meld misbruik25-6-2013 10:20:26

Bij ons is het een menu volgens het aanbod van het seizoen. We weten dit dan ook pas een week of 2 van tevoren. Wij gaan voor soep, voorgerecht (vis), hoofdgerecht (vlees) en dessertenbuffet. We kiezen voor bediening aan tafel.

Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:23:57

Wij nemen eerst soep, dan bbq (keuze tussen vis of vlees) en dan een dessertenbuffet met een bruidstaart.
Rond 1 u zijn en nog frietjes voorzien.

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:38:50

Wij hebben enkel met de suite ons diner, zo een kleine 20 man, en moeten ook nog kiezen :-) waarschijnlijk:-
apero en hapjes
voorgerechtje (vis of vlees)
soep
hoofgerecht (keuze vis en vlees)
...en alles Italiaans geïnspireerd ;-)

dessert is bij het buffet samen met de gasten van het dansfeest. Er zijn ook nog bagnatbroodjes voorzien later op de avond.

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:45:13

Bij ons is het eerst carpaccio (mijn vriend heeft een boerderij met koeien, vandaar...)
Daarna is het kabeljauw, als hoofdgerecht lamskroon en dan een dessertenbuffet met bruidstaart en kaasschotel. Bij ons zijn er om 1u ook frietjes.

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:49:34

hapjes, steengrill, dessertbuffet met ijstaart, frietjes :)

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:50:32

Bij ons eerst een receptie met verschillende hapjes.
Dan een 3 gangen diner: voorgerecht is een trio van vis met een kreeftensaus, hoofdgerecht is speenvarkenfilet met seizoensgroentjes en iets van een aardappel, dessertenbuffet.
Na middernacht gaan we wss ook nog iets voorzien

Eva
21-9-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:57:12

Wij hebben eerst een aperitief/receptie met 3 verschillende hapjes.
Dan met bediening aan tafel:
- voorgerecht (vis)
- hoofdgerecht (vlees)
- dessert
Na middernacht is er nog een soepbuffet voorzien.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 11:50:47

En hebben jullie ook al een concreet idee wat voor vis of vlees?
We gaan ook alleen met onze suite eten (20-tal personen).

Nathalie: wij doen de taart na de kerk op de mini-receptie (voor de suite) bij mijn schoonouders thuis :-)

Tijdens het avondfeest (vanaf 21u) doen we ook wel nog wat hapjes, die liggen wel al vast (bij het binnenkomen tapasbordjes (olijfjes, broodstengels, gedroogde tomaatjes, mozzarella, ...) en later op de avond souvlaki's op de BBQ met turks brood, groentjes en sausjes)

We zijn dus vooral op zoek naar concrete ideetjes voor onze menu voor de suite: wat kunnen we geven als hapje, voorgerecht, als hoofdgerecht, dessert, ...?

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik25-6-2013 12:36:17

Voor de suite namiddag hebben we : Hapjes + aperitief (Terwijl wij foto's maken zijn), voorgerecht, hoofdgerecht (Keuze tussen enkele soorten vis en vlees, groentjes, kroketjes) en als dessert de bruidstaart

Voor de avondsgasten hebben we gekozen voor 5 verschillende grote hapjes : Pizza, croque monsieur, zakje zakje frietjes (In kleinere versies dan wel)

lien
4-5-2013
 Meld misbruik25-6-2013 14:50:55

Wij hadden:

3 aperitiefhapjes (soort roggebrood met gerookte zalm, mini pizza, mini loempia)

warm buffet: kalkoen archiduc - varkenshaasje - kangaroeragout - biefstuk op de plaat gebakken- zalm pappiliot - tongrolletjes
kroketten of gebakken aardappelen
wortelen en erwten - witloof - en nog een derde groente die ik niet meer weet
koud groentenbuffet

dessertenbuffet met heeeeeeel veel soorten dessert
ijstaart

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-6-2013 15:43:51

Wij hebben het volgende:
- 5 hapjes (2 koude, 3 warme, we weten nog niet de welke)
- Tomatensoep
- Warm voorgerecht: gebakken coquilles en scampi met groentjes in de wok en currysausje
- Hoofdgerecht: Varkenshaasje met sausje van 3 pepers, groentjes en kroketjes
- Dessertbordje met 5 kleine dessertjes (weten ook nog niet dewelke)

Er worden tijdens het dansfeest ook nog wat belegde broodjes voorzien.

sara
14-6-2014
 Meld misbruik25-6-2013 19:01:13

We starten met een cocktail op het strand met enkele tapas (brood met tapenade, tomaat met mozzarella, wrap gevuld met kruidenkaas en gerookte zalm, ...). Dan Paella met zicht op zee ;-) en een dessertenbuffet (chocomousse, ijs, vers fruit, tiramisu, soesjes,...). Aloha :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...