Nu Online
Momenteel zijn er 413 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Frustratie!!!

26-6-2013 7:46:40
Gisteren nog zo gelukkig aan het aftellen, sedert gisterenavond enorm veel frustraties, heb er soms geen zin meer in.

Wij zijn gisteren naar de zaal geweest om tafelschikking in orde te brengen, alles ok.
Had gisteren ook naar de gezinsleden het draaiboek doorgemaild.

Kreeg ik 's avonds tel. van mijn ma.
Het draaiboek werd volledig afgekraakt! En de tafelschikking is ook niet goed!

Wij trouwen om 14u30 voor de kerk die dag. Maar ik had gevraagd aan de familie om al om 10u30 bij ons te zijn. Ja, ik weet het, het is een enorm gat. Maar, omdat wij 's morgens (van 11 - 12u30/13u) foto's trekken, blijft de suite in dat gat bij ons thuis.
Mijn ma vind dat niet kunnen dat ze al van dan in haar suitekleren moet zijn, en ze vind het zeker niet kunnen dat ze 2u moet staan wachten met mijn schoonma (die volgens haar, kweetnie hoeveel gaat stressen).
Ze zegt dat iedereen maar vanaf 12u moet komen, en mijn man moet mij maar om 10u30 komen halen om foto's te trekken, en dan om 12u moet hij samen met zijn ma mij zogezegd komen halen met het bruidsboeket (terwijl hij mij wel al gezien heeft... ).
En de rest van de suite moet ook maar om 12u toekomen, dan kunnen we broodjes eten en om 13u moet iedereen zich dan maar omkleden in de suitekledij....

Ze vindt het ook niet kunnen dat we geen ceremoniemeester hebben.
Ik heb een lang kleed aan met een sleep, ons voorstel was om te voet (in kolonne) naar de kerk te gaan (is 270m). IK mag absoluut niet te voet gaan, want mijn kleed gaat vuil worden en het gaat er niet meer goed uitzien! Dus iedereen gaat te voet naar de kerk, behalve mijn pa en ik, wij gaan in een auto voor die 270m! En moeten nog een chauffeur zoeken ook!

Dan, de tafelschikking....
We zitten daar met een groot probleem, ik heb gescheiden grootouders, en die kunnen niet aan zelfde tafel zitten.... Dus hele miserie om hen een plaats te geven. Maar wij vinden het niet kunnen om die grootouders aan de tafel te zetten van tantes en nonkels van mijn mijn zijn kant.

Wij hebben 2 tafels met tantes en nonkels. Ene tafel is de kant van mijn man zijn ma, de andere tafel is de kant van mijn man zijn pa. Mijn ma vindt dat niet kunnen dat die mensen gescheiden zijn. Ze zegt, een trouw is geen familierëunie, je moet die mensen door elkaar zetten. Die families door elkaar zetten, wat denken jullie daarvn? Gebeurt dit?

Pfff, heel veel frustraties... sorry voor het lange verslag, maar moest het even kwijt.

Grtjs!

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 851

kelly
6-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 8:01:56

Ja ik kan je wel begrijpen.en ik heb al geleerd dat je niet voor iedereen goed kan doen zo wilden mijn mama het ook wat anders .en ik heb zo iets het is onze dag en zo gaat het ook verlopen en niet anders en als zun zoon dingend willen zo als ceremoniemeester dan moeten zun er maar voor zorgen ik trek het mij niet meer aan ze .jullie moeten zelf doen zo als jullie het willen.en niet voor andere het is jullie dag xxxx

Liane
6-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 8:19:39

Jullie trouwfeest, jullie regels. Snap wel dat jullie de suite ook graag bij dat moment 's ochtends willen. Vervelend dat ze daar zo moeilijk over doet. Die drie uur langer in die suitekleren lijken mij geen groot probleem, en als dat wel het geval is, kan ze zich nog altijd bij jullie thuis omkleden. Tafelschikking zou ik mij ook niet te veel van aantrekken. De meeste mensen zitten toch liever bij de mensen die ze al kennen omdat ze daar makkelijker mee in gesprek zijn.

marijke
17-8-2013
 Meld misbruik26-6-2013 8:23:36

omg, helemaal niet leuk zo kort voor jullie grote dag.

Qua dagindeling doen wij het bijna gelijk met jullie. Om 9u30 komt mijn man mij halen, een deel van de suite zal er dan bijzijn. Het grootste deel hoor. Maar die moeten hun inderdaad dan nog verder gaan verkleden. Rond 10u zouden we ten laatste vertrekken om foto's te nemen. Om 12u - 12u30 zouden we terug zijn en komt iedereen van de suite gekleed toe bij het ouderlijk huis van mijn man. Daar eten we samen een broodjeslunch. Om 14u15 vertrekken we naar de kerk.

Oorspronkelijk gingen wij ook de kerk in ons dorp nemen, en toen zouden wij zeker ook te voet zijn gegaan, ik zie niet in dat dat verkeerd is... lijkt me juist super gezellig.

Qua tafelschikking, tja daar doen wij ook gewoon onze zin, en wij zetten dus familie en vrienden ook samen, lijkt mij voor hen ook het leukst.

Misschien heeft je mama ook heel erg veel stress voor jullie huwelijk. Ik zou er haar toch even over aanspreken dat je het er toch moeilijk mee hebt.

Succes!

Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik26-6-2013 10:04:35

Families door elkaar zetten? Ik zou het zelf vreemd vinden moest ik op een trouwfeest niet gewoon bij mijn eigen familie zetten maar bij mensen die ik veel minder goed ken.
Bij ons zaten de families wel samen langs één kant van de dansvloer, maar wel per tafel. (Ik heb nu wel een heel kleine familie, die samen aan één grote ronde tafel kon, die van mijn partner zaten aan drie tafels).

Brigitte

Meld misbruik26-6-2013 10:23:20

wie trouwt er ?
je mama of jij ?
met alle respect , ben ook een mama van een toekomstig bruidje , maar begrijp niet dat je zo tegen je kinderen doet .
is het echt teveel gevraagd een hele dag met je suitekleding te lopen ? , ik zou dat juist leuk vinden , want ben een fiere mama.
maar jullie trouwen , dus jullie maken het draaiboek en jullie kiezen hoe het verloopt
je mama zou blij moeten zijn dat jullie dit zo goed doen
wij zetten ook mensen aan de tafels die elkaar een beetje kennen
dat is toch aangenamer voor hen , en na het eten kan iedereen nog altijd aan een andere tafel een praatje gaan maken .
maar blijf bij jullie standpunt zoals het nu geregeld is , voor iedereen goed doen lukt toch niet .
en , trek het je vooral niet te veel aan , en probeer zo veel mogelijk te genieten van jullie dag
groetjes

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 11:38:52

Helemaal niet leuk! Mijn ouders zijn nu al bejaard en dat scheelt: ze laten ons volledig doen !
We zien de familie pas aan het gemeente huis (buiten mijn zus die bij ons blijft slapen). Ik had eerst het ook zo in gedachten als jij maar omdat we nog een fotoshoot doen voor de gemeente wordt het anders stressy. Ik heb 2 tafelschikkingen (een voor binnen en een voor buiten naar gelang het weer)) omdat het andere tafels zijn. Omdat het niet zo goed uitkwam bij ons heb ik de families ook doorheen gemixed bij de binnenschikking. Wel rekening houdend met hun interesses, ben eigenlijk wel benieuwd of het gaat werken. Er zijn geen echte ruzies in de families maar langs de kant van mijn aanstaande wel lichte spanning. Iedereen zal zich voorbeeldig gedragen maar zo'n gemixte tafel heeft toch ook zijn voordelen.
Wat je ook kiest, ik vind wel dat jullie het goed moeten vinden. Ik zou het niet geapprecieerd hebben als iemand zijn veto zou gesteld hebben. Trouwen betekent dat jullie nu toch echt volwassen zijn en dus wel zelf een feest kunnen organiseren. Misschien is je mama gewoon om altijd haar gedacht te zeggen en haar zin door te drijven en beseft ze nog niet dat je nu je eigen leven hebt. Veel succes!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:29:52

Als ik jou was zou ik voet bij stuk houden! Het is jullie dag! En jullie hebben dit draaiboek opgesteld naar jullie believen!!
Als ze dan toch nog niet in haar suite kledij wil zitten heel de voormiddag, kan ze die ook gewoon meenemen en bij jullie omkleden.

Laat je niet van de wijs brengen door andere. Ook al is dit je mama; Het is jullie dag! Jullie trouwen, niet andere.

En het lijkt me volledig logisch hoe jij je tafel indeling aangepakt hebt. Zo zullen wij het ook doen. En als je mama vindt dat het geen familie reunie is, dan moet je het misschien aan elke tafel zo doen? Ook aan de ere tafel.. zet er gewoon lekker mensen aan die jij wil.. Je vrienden of collega's... Daar zal ze dan ook niet zo gelukkig mee zijn , maar het is dan tenslotte geen familie reunie... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Probeer gewoon met je mama te praten. Ze moet maar begrijpen dat het jullie dag is! En dat dit jullie wens is! Het kan allemaal goed zijn dat zij ook zenuwachtig is voor die dag. Maar het draait om jullie! En niet om al de rest. Ze mogen al vereerd zijn dat ze die dag met jullie mogen delen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...