TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nadia
5-10-2013
|
26-6-2013 10:31:32
proficiat!!! en super dat jij dat gedurfd hebt ;-)
ik vind het helemaal niet stresserend... er zijn natuurlijk wel momentjes dat je effe stresst, maar die zijn schaars, vind ik... natuurlijk: ik heb geen gescheiden ouders of familiale discussies... dus qua indeling en zo verder geen probleem! en we hebben heel gemakkelijke ouders die zich niet moeien en ons laten doen wat we willen :-) (we betalen het dan ook allemaal zelf) alles goed plannen, dan is het gewoon puur genieten, vind ik!
ik ervaar dus geen stress... en mijn teller staat nu op 100 dagen vandaag... Dus het komt stilaan dichterbij, maar door mijn planning zijn de meeste zaken wel geregeld! (het enige dat een beetje op mijn systeem werkt, is het tempo van meewerken van mijn aanstaande ;-) ik vraag 'em nu al een paar weken om ons misboekje eens na te lezen, maar dat wordt altijd uitgesteld... kostuum heeft ie ook nog niet... vervoer moet hij regelen, is er ook nog niet... maar ik laat het los - 't is ook zijn trouw en ook hij moet ervan genieten! en hij is niet zo'n regelnicht als ik ;-) )
|
|
Joke
4-10-2014
|
26-6-2013 12:12:58
Proficiat! Ik had ook bijna de vraag zelf gesteld, maar dat hoefde uiteindelijk niet. ;)
Wat stress betreft, veel hangt af van het concept denk ik. Wij trouwen bvb. alleen voor de wet en geven 's avonds één groot feest voor iedereen tesamen. De klok zullen we dus amper in het oog moeten houden die dag.
Echt stressloos zal het wellicht nooit worden denk ik... Maar zoals hierboven gezegd: goed plannen.
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
26-6-2013 13:16:37
Eerst en vooral proficiat!! En uiteindelijk maakt het toch niet uit wie de vraag stelt toch??
Ik denk dat het vooral ook een beetje te maken heeft met hoe je zelf in elkaar steekt.. Als bij mij alles naar mijn wens loopt geen probleem, zodra er iets op mijn pad komt onvoorzien is dat wel even stressen maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik raad je vooral aan om het gene je al kan plannen, gewoon moet doen. En of je nu nog 11 maanden de tijd hebt of niet.. niet naar kijken. Al wat al gedaan is is gedaan en heb je naar het einde toe minder stress.. De tijd vliegt zo snel en voor je het weet is het zo ver. Ik ben al verloofd sinds 2012 en als ik nu kijk is het op een week na, nog maar 11 maand! Die tijd is al voorbij gevlogen!
Veel succes met het plannen!
|
|
frida
6-2-2010
|
26-6-2013 14:25:07
moet toch altijd niet gaan volgens de boekjes???
Hij heeft JA heeantwoord en dat is het belangrijkste...
Succes.......
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
26-6-2013 15:09:11
dag niki!
ik heb mijn toekomstige ook gevraagd ;-)
Ik had voor zijn 35 ste verjaardag een doos gemaakt met allemaal spulletjes in en briefjes met bijv op "vandaag gaan we uit eten" of "cinema time " en ook nog een hele boel cadeautjes zodat hij elke maand iets uit een .doos kon halen en dit 35 maand lang
Daar zat ook een huwelijksaanzoek tussen. Eindelijk na 2 jaar trekt hij het
Briefje !
Ik heb geen last van stress, enkel heb ik een moeilijke familie.veel schendingen, en een zus die aan lager wal zit , met een groot drank probleem. Dus daar lig ik wel wakker van.
Geniet vooral van de voorbereidingen. De maanden vliegen voorbij. En zorg vooral voor een goed draaiboek met alle contactpersonen in die met je feest te maken hebben. Wat ik ook doe is aan de achterkant van mijn boek al mijn vragen op schrijven die mij te binnen schieten. Als je dan bijv naar je zaal gaat kan je bekijken of je daar omtrent nog vragen had.
|
|
evy
|
26-6-2013 15:37:17
Je trouwt een dagje voor ons... woohoo! Stress heb ik nog niet gehad, misschien omdat we anderhalf jaar de tijd hebben om alles te plannen. Vind zelf dat we véél te véél tijd hebben om alles te plannen. Ik zou het gerust op 6 maand kunnen doen, maar bepaalde zaken moet je nu eenmaal goed op voorhand vastleggen (zaal, gemeente, fotograaf). Veel succes met het plannen en vergeet niet: don't worry about a thing, cause everything will be alright ;)
|
|
Michèle
24-8-2013
|
26-6-2013 15:42:18
Leuk cadeau en idee Evelyne!!! :) en dan maar wachten tot hij eindelijk dat briefje trok!! zal wel spannend geweest zijn!! :)
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
26-6-2013 16:12:04
Proficiat Niki en welkom op het forum. In de loop van de voorbereidingen wordt elk bruidje om een of andere reden wel eens in een stress-situatie geduwd maar dat gaat uiteindelijk allemaal voorbij en he, 't is voor het goeie doel he! Geniet inderdaad vooral van al deze leuke voorbereidingsmomenten en voor je het weet, is jullie dag daar! Veel plezier!!
|
|
krista
9-8-2013
|
26-6-2013 21:10:35
Hoi Niki Stress hoeft helemaal niet, maar gezonde stess is soms wel leuk... Jij maakt je huwelijk net zo gelijk je zelf wil... Formeel, minder formeel, duur minder duur.. Stressvol minder stresvol. Alles ligt vooral aan jezelf. Begin overal op tijd aan en alles zal grotendeels op rolletjes lopen. Een trouwfeest moet leuk blijven volgen mij. Net zoals een huwelijk. Een relatie moet meerwaarde aan mijn leven geven net zoals een huwelijk, ik verwacht er niet meer of niet minder van en ik verwacht van mijn trouwfeest een leuk feest zonder verplichtingen en zonder stress, maar met veel leute... Dus volg je hartje op elk moment en alles loopt wel los... Veel voorbereidingsplezier...
|
|
Annick
26-4-2014
|
26-6-2013 22:34:40
Hey allemaal, Veel geruststellende reacties, fijn om te lezen!
Mijn vriend heeft me ook niet echt gevraagd, we hebben het eerder afgesproken. Ook omdat we nog volop aan 't verbouwen zijn en dus financieel ook wat moeten opletten.
De ene zaal-eigenaar zegt van snel vast te leggen, de andere geeft ons nog veel ruimte, maar toch merken we dat onze voorkeursdata (voorjaar 2014) soms al geboekt zijn. Wat raden jullie aan van timing? Hoe lang op voorhand moet alles vastliggen? Zaal, kerk, gemeentehuis, fotograaf, DJ, ...
Alvast bedankt!
|
|
Nadia
5-10-2013
|
27-6-2013 9:08:57
Annick, het klopt: zalen zijn vaak snel geboekt... toch zeker de 'populaire'! en die 'populaire' zijn vaak ook net de zalen die goed zijn (anders zouden ze niet zo 'populair' zijn natuurlijk ;-))... Dus daar zou ik precies wel snel mee zijn (als je de datum weet toch)
gemeentehuis: van zodra we ongeveer wisten hoe we wilden dat onze dag eruit zou zien qua timing (hier op het forum ook even feedback over gevraagd om te zien of we overal genoeg tijd tussen lieten en zo), hebben we een datum en uur gereserveerd (het echte 'aangeven' kan je ten vroegste 6 maanden voor de trouw doen).
fotograaf: was een vriendin van ons die zeer druk bezet is, dus eigenlijk hebben we onze datum gebaseerd op de zaal (die van familie van ons is :-)) en op de fotografe, maar het hangt er dus vanaf wie je kiest.. als je nu nog niet meteen iemand in je hoofd hebt, is dat niet zo extreem dringend!
DJ: beetje hetzelfde - van zodra wij de zaal hadden, zijn we wel al wat beginnen rondhoren en al bij al hadden we relatief snel een DJ geboekt, omdat het ook een goeie is en hij vaak geboekt wordt... dus wilden we onze kans niet laten schieten :-)
voor mijn idee begint alles dus met een zaal vast te leggen en dan de dagplanning opmaken, horen bij de gemeente of het uur van je voorkeur nog vrij is (of welk uur mogelijk is op jullie datum) en dan bouw je alles verder daar rond op... maar nogmaals: da's mijn ervaring, misschien is dat voor anderen helemaal anders :-) de planner hier op de site is ook wel handig, vind ik!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
27-6-2013 10:24:40
Nee, het hoeft absoluut niet stresserend te zijn! Wij hebben alles redelijk simpel gehouden, ook absoluut niet traditioneel. Een paar kleine stressmomentjes gehad tijdens de voorbereidingen, maar dat viel heel goed mee. En op de dag zelf is het ook allemaal zeer ontspannen verlopen. Veel succes met de voorbereidingen en vergeet er vooral niet van te genieten!
|
|
Niki
16-5-2014
|
27-6-2013 11:02:41
Bedankt allemaal! Jullie maken mij al een beetje geruster.. :-)
De datum + uur is al gereserveerd vr wettelijk huwelijk. Zaal is intussen in orde.
Wij trouwen enkel voor de wet, om 16u30 vrijdagnamiddag, dus veeeeeeeeeel tijd (misschien wel te veel :-)) en we gaan niet vroeg moeten opstaan!
|
|
Samira
6-7-2013
|
27-6-2013 12:13:01
Ik trouw binnen 8 daagjes, en raar maar waar... Ik heb nog geen stress! Dus is niet altijd nodig :-) nog veel succes!
|
|
kelly
2-5-2014
|
3-7-2013 7:10:25
Wij hadden 2 mei of 16 mei in gedachten en bij ons is het uiteindelijk 2 mei geworden
Wij trouwen ook pas om 15u :-)) , zo moeten onze kinderen ook niet te vroeg opstaan :-))
Hier ligt het voornaamste vast :
Zaal , gemeentehuis, dj , getuige, bloemist
Nu volop ideeën aan het op doen qua decoratie
En deel per deel spullen aankopen , daar we alles zelf moeten betalen gaan we het zo doen om de kosten wat de spreiden :-)
Nu vroeg ik mij ook af , geef je zowiezo een cadeau aan ouders/schoonouders? Of is dit enkel wanneer zijn (deels) de trouw betalen?
|
|
Audrey
13-9-2013
|
7-8-2013 14:44:51
nikietje respect!!! de vent zelf vragen super!!! NO STRESS meisje :) ik trouw binnen een goei maand en bij mij hangt er nog niet veel stress in de lucht... wel veel vragen omdat ik NUL ervaring heb met trouws. (nog niemand die ik ken is getrouwd...) daarom is deze site echt wel goed voor ideetjes op te doen, maar hoe meer je wil voor je trouw hoe meer stress je krijgt... wij willen het eenvroudig en niet te veel poes pas... ene goede raad CHILL nog tijg genoeg voor te stressen :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|